αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈρχονται επενδύσεις 9 εκατ. ευρώ από τα Praktiker το 2017

Έρχονται επενδύσεις 9 εκατ. ευρώ από τα Praktiker το 2017

praktiker-au_20150119090034859-frozen

Με αύξηση πωλήσεων και επενδυτικά σχέδια κλείνει το 2016 η αλυσίδα Praktiker, η διοίκηση της οποίας παραδέχεται ωστόσο ότι δραστηριοποιείται σε μια αγορά όπου η ζήτηση βαίνει μειούμενη.

«Κάποτε ο καταναλωτής εισερχόταν στο κατάστημα με καρότσι. Τώρα πια κρατάει καλάθι και μάλιστα μικρό για πολύ υπολογισμένες αγορές» όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της αλυσίδας κ. Γιάννης Σελαλμαζίδης κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης για τη συμπλήρωση 25 χρόνων από τη δραστηριοποίηση της Praktiker στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τον κ. Σελαλμαζίδη, η αλυσίδα θα κλείσει το 2016 με αύξηση πωλήσεων και μηδενικό δανεισμό, γεγονός που μεταφράζεται σε αυτόνομη διαχείριση πόρων για νέες επενδύσεις. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η αλυσίδα προγραμματίζει για το 2017, επενδύσεις της τάξης των 9 εκατ. ευρώ, όταν στην 25ετία, οι αθροιστικές επενδύσεις της έφθασαν τα 90 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας, και στην ανακαίνιση των καταστημάτων της, στη βάση ενός νέου μοντέρνου concept, αρχής γενομένης από το κατάστημα-ναυαρχίδα της Praktiker στην οδό Πειραιώς, στον Ταύρο. Σ’αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνονται δε επεκτάσεις με νέα σημεία πώλησης.

Η Praktiker στην Ελλάδα αριθμεί σήμερα 15 σημεία πώλησης (εκ των οποίων 5 στην Αττική). Μετά από την προσθήκη ενός σημείου στη Ρόδο το 2016, η διοίκηση της αλυσίδας διατηρεί στόχο επέκτασης σε Αθήνα (με προτεραιότητα την Ανατολική Αττική) και τη Θεσσαλονίκη.

Όπως αναφέρει το Euro2day.gr, η αλυσίδα το 2015 τερμάτισε με κύκλο εργασιών της τάξης των 167 εκατ. ευρώ (+3,8% σε σχέση με το 2014) και προ φόρων κέρδη της τάξης των 2,09 εκατ. ευρώ. Σ’αυτό το αποτέλεσμα, ο κ. Σελαλμαζίδης εκτιμά ότι το 2016 θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση παρά το γεγονός του ότι η ζήτηση «από τον Αύγουστο και μετά παρουσιάζει μείωση». Οι επιδόσεις ωστόσο του οκταμήνου είναι ανοδικές, εξασφαλίζοντας στην αλυσίδα μια ασφαλή πρόβλεψη για το σύνολο του έτους και μάλιστα σε «like for like» βάση, χωρίς την προσθήκη του καταστήματος της Ρόδου.

Η εταιρία και η αλυσίδα πέρασαν από διάφορες φάσεις με κορυφαία την αλλαγή ιδιοκτησίας μετά την κατάρρευση της μητρικής γερμανικής Praktiker AG. Πλέον από το 2014, η ελληνική Praktiker ελέγχεται από την Fairfax, ενώ η ίδια η αλυσίδα έχει κατασταλάξει στο να προτείνει στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό ένα μείγμα προιόντων που απέχει από το τυπικό DYI. Έτσι προσφέρει και είδη οικιακού εξοπλισμού (ηλεκτρικές συσκευές, είδη για το σπίτι, διακόσμηση κ.ά.) διατηρώντας μάλιστα μικρή εξάρτηση ανά κατηγορία, μοιράζοντας τις πωλήσεις της σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.

Είναι δε χαρακτηριστικό πως στα 25 χρόνια λειτουργίας της η αλυσίδα έχει ένα πελατολόγιο, όπου μόλις το 5% αφορά σε επαγγελματίες και η πλειονότητα είναι απλοί καταναλωτές, γεγονός που απηχεί το βάθος της ελληνικής αγοράς DYI.

Παρόλα αυτά, η αλυσίδα διατηρεί ηγετικό μερίδιο σε μια «αχαρτογράφητη αγορά» όπου τα μερίδια συγχέονται. Σύμφωνα με τον κ. Σελαλμαζίδη η αλυσίδα κατέχει ένα «6% με 7%». Ο ίδιος αναγνώρισε επίσης ότι ο ανταγωνισμός από την ομοειδή αλυσίδα Leroy Merlin, είχε κάποια επίδραση –μετά την επενδυτική κίνηση της τελευταίας να δημιουργήσει κατάστημα στο Μαρούσι- ωστόσο βάσει επιδόσεων η Praktiker παραμένει η μεγαλύτερη του είδους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × one =