αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο ΤΑΙΠΕΔ παραδίδει τη σκυτάλη στο υπερταμείο- Ποιες ιδιωτικοποιήσεις εκκρεμούν

Το ΤΑΙΠΕΔ παραδίδει τη σκυτάλη στο υπερταμείο- Ποιες ιδιωτικοποιήσεις εκκρεμούν

Για το 2017 οδεύει το “κλείσιμο” της σύμβασης για το Ελληνικό, παρά τις αρχικές προβλέψεις για ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, ενώ για τον επόμενο χρόνο μετατίθεται και η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το 67% του ΟΛΘ καθώς και η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη γερμανική Fraport.

Όπως σημειώνει το Euro2day.gr, όποιος παρακολουθήσει τις δηλώσεις της διοίκησης του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) διαπιστώνει εύκολα πως το πρόγραμμα έχει εμφανώς επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες καθώς όλοι περιμένουν να λειτουργήσει το υπερταμείο, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (ΕΕΣΠ ΑΕ).

Οι δανειστές πιέζουν ώστε τη ΕΕΣΠ ΑΕ να βρίσκεται σε λειτουργία μέχρι τα τέλη του έτους, αλλά προς το παρόν ούτε καν έχει συσταθεί. Στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας έγινε γνωστό πως θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την πρόσληψη του διευθύνοντος συμβούλου του υπερταμείου. Από την Εκθεση Συμμόρφωσης (Compliance Report) που κυκλοφόρησε χθες προκύπτει πως το Εποπτικό Συμβούλιο έχει ήδη συνεδριάσει ανεπισήμως στις 5 Οκτωβρίου ώστε να εκκινήσει η διαδικασία επιλογής του διοικητικού συμβουλίου. Ειδικά για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, έχουν ακουστεί διάφορα ονόματα μεταξύ των οποίων και του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα.

Στο ΤΑΙΠΕΔ επιχειρούν να κλείσουν τις τελευταίες εκκρεμότητες, αλλά σπανίως τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα που εξαγγέλλουν. Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι ο ΟΛΘ, για τον οποίο προ ημερών πληροφορηθήκαμε πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν το 2017, ενώ προγραμματίζονταν για το φετινό φθινόπωρο, έπειτα από συνεχείς αναβολές.

Το ενδιαφέρον είναι πως ακόμα στο ταμείο παζαρεύουν με τους υποψηφίους το ύψος των επενδύσεων που πρέπει να πραγματοποιήσει ο νέος ιδιοκτήτης του οργανισμού. Ταυτόχρονα, παρά τις φήμες περί ενδιαφέροντος από 4 – 5 ομίλους, αρκετοί θεωρούν πως στο τέλος θα εμφανιστούν ένας ή δύο υποψήφιοι (το γνωστό μοτίβο των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ), μεταξύ των οποίων θα περιλαμβάνεται και σχήμα συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.

Για την παράδοση των περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, στο ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν πως από την αρχή είχε προγραμματιστεί για το 2017. Πάντως, τα έσοδα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, περί τα 1,23 δισ. ευρώ, προβλέπονταν πως θα εισπραχθούν φέτος. Χωρίς τα συγκεκριμένα χρήματα, τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ για φέτος θα βρεθούν μακριά από τις αρχικές εξαγγελίες για είσπραξη δύο δισ. ευρώ.

Για το Ελληνικό, στην Έκθεση Συμμόρφωσης αναφέρεται πως οδεύει προς ολοκλήρωση “εντός του προσεχούς εξαμήνου”. Από μήνα σε μήνα πάει και η ολοκλήρωση διαγωνισμών – σήριαλ του ταμείου όπως το ακίνητο στην Κασιώπη Κέρκυρας (δυόμισι χρόνια περιμένουν οι αμερικανοί της NCH Capital την ολοκλήρωση της διαδικασίας), η πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης και του ακινήτου της Αφάντου στη Ρόδο. Στο ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν τώρα πως και τα τρία “μέτωπα” θα κλείσουν εντός του προσεχούς διμήνου – τριμήνου.

Ειδικά για τον Αστέρα έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν όλες οι διαδικασίες και κυρίως η αύξηση κεφαλαίου με εισφορά σε είδος μέσω της οποίας το Ταμείο απέκτησε μετοχές της Αστήρ Παλλάς.

Στην Αφάντου χρειάστηκαν μήνες διαπραγματεύσεων με έναν εκ των δύο επενδυτών (η έκταση είχε παραχωρηθεί σε δύο διαφορετικούς αγοραστές) ώστε να βρεθεί συμβιβασμός, έπειτα από το χαρακτηρισμό αξιόλογου τμήματος του ακινήτου σε αρχαιολογικό χώρο. Λέγεται πως τελικά υπάρχει πιθανότητα συμβιβασμού.

Υπενθυμίζεται πως το ειδικό χωροταξικό σχέδιο (ΕΣΧΑΔΑ) για την αξιοποίηση του στοιχειωμένου ακινήτου καλύπτει έκταση 1.615 στρεμμάτων και έχει χωριστεί σε δύο τμήματα, το «Βόρειο Αφάντου ή γκολφ Αφάντου», έκτασης 1.359 στρεμμάτων, και το «Νότιο Αφάντου», έκτασης 255,7 στρεμμάτων. Το πρώτο παραχωρήθηκε στην M.A. Angeliades Inc. έναντι 26.900.000 ευρώ και το δεύτερο στην Αegean Sun Investments έναντι 15.200.000 ευρώ. Οι συμφωνίες δεν έχουν υπογραφεί καθώς αρχικά υπήρξε πρόβλημα που οδήγησε στην απόρριψη του ΕΣΧΑΔΑ από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Λίγο πριν υποβληθεί το νέο ΕΣΧΑΔΑ προέκυψε το ζήτημα με τα αρχαία.

Για το 2017 μετατέθηκε και ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ να αναζητούν τη βέλτιστη λύση ώστε να καταστεί περισσότερο ελκυστικός ο οδικός άξονας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 − 18 =