αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο μανιφέστο 6.000 λέξεων του Mark Zuckerberg μας έδειξε την καλύτερη και τη χειρότερη πλευρά του Facebook

Το μανιφέστο 6.000 λέξεων του Mark Zuckerberg μας έδειξε την καλύτερη και τη χειρότερη πλευρά του Facebook

Την περασμένη Πέμπτη, ο Mark Zuckerberg ανάρτησε ένα μακροσκελές κείμενο 6.000 λέξεων, στο οποίο μας περιέγραφε το πως ονειρεύεται ο ίδιος το Facebook και τον κόσμο γενικότερα, στο προσεχές μέλλον. Μιλώντας επίσης και για τις αλλαγές που θέλει να κάνει ο ίδιος στη διάσημη πλατφόρμα.

Στο εν λόγω κείμενο, μιλά για παράδειγμα: Για το πως το Facebook θα υποστηρίξει τις διάφορες κοινότητες, πως μπορεί να κρατήσεις τους ανθρώπους ασφαλείς και πως θα μετατραπεί η πλατφόρμα σε ένα μέρος που όλοι θα αισθάνονται ευπρόσδεκτοι. Γενικότερα, μιλάμε για ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο. Αλλά ποιο από τα πλάνα του Zuckerberg δεν έχει αυτό τον χαρακτήρα; Θα πει κάποιος.

Η αρχική αποστολή του Facebook ήταν να «ενώσει τους ανθρώπους». Τώρα έχουμε περάσει στο επόμενο στάδιο, όπως σημειώνει το αμερικανικό inc.com, και εστιάζουμε στο πως αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι που έχουν συνδεθεί.

Όμως η επιστολή τους Zuckerberg, μας έδειξε ακόμα το εξής: Την καλύτερη και την χειρότερη πλευρά του FB. Ας ξεκινήσουμε από το δεύτερο. Πράγματα, δηλαδή, για τα οποία το κοινωνικό δίκτυο έχει συχνά δεχτεί κριτική. Πάρτε για παράδειγμα το ζήτημα της τρομοκρατίας. Από το 2015 πολιτικοί αξιωματούχοι έχουν ζητήσει από το Facebook να συμβάλει περισσότερο στην καταπολέμηση της τρομοκρατικής προπαγάνδας. Στην εποχή μας, πολλοί άνθρωποι που εντάσσονται σε τρομοκρατικές ομάδες όπως το ISIS, χρησιμοποιούν τα social media ως «κανάλια» για να κοινοποιούν τις απόψεις και τα έργα τους.

Ας δούμε και το θέμα της λογοκρισίας. Και εκεί, ο Mark Zuckerberg έχει δεχτεί αρκετή κριτική. Αφού πολλές φορές το Facebook έχει «κόψει» φωτογραφίες ή βίντεο, επειδή… δεν συμβαδίζουν με τους όρους της πλατφόρμας. Κάτι τέτοιο έγινε π.χ. με την ιστορική φωτογραφία «Terror of War», που δείχνει το γυμνό κορίτσι να τρέχει στον δρόμο, κατά τον πόλεμο του Βιετνάμ. Στη συνέχεια, το FB είχε αναγκαστεί τότε να ανακαλέσει την απόφαση του. Η λογοκρισία, είναι πάντως ένα πεδίο το οποίο πρέπει σίγουρα να το δουλέψει καλύτερα.

Και φυσικά, έχουμε και το πρόβλημα με τις ψευδείς ειδήσεις που διαδίδονται μέσω του Facebook. Ένα θέμα που έφτασε στο αποκορύφωμα του με αφορμή της τελευταίες αμερικανικές εκλογές. Με τον Zuckerberg βέβαια να λέει ότι οι πλαστές ειδήσεις δεν μπορούν να επηρεάσουν ένα ψηφοφόρο.

I know a lot of us are thinking about how we can make the most positive impact in the world right now. I wrote this…

Posted by Mark Zuckerberg on Donnerstag, 16. Februar 2017

Για θέματα σαν αυτά μίλησε ο Zuckerberg στο κείμενο του. Εξηγώντας ότι θα χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για να τα καταπολεμήσει. Καταπολεμώντας έτσι την προπαγάνδα των τρομοκρατών, αλλά και τις διάφορες ψευδείς ειδήσεις που βλέπουμε στο news feed.

Ο ιδρυτής του Facebook, εξηγεί με διάφορα παραδείγματα, ότι η πλατφόρμα είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα. Ακόμα και με τα αρνητικά της. Δηλώνει πρόθυμος να «ξανά ανακαλύψει» την εταιρία του, να δώσει στην ομάδα του ένα όραμα και να βοηθήσει τους συνεργάτες του έτσι ώστε να καινοτομούν και να δημιουργούν ακόμα καλύτερα projects. Πρόκειται για όλα αυτά τα στοιχεία, δηλαδή, που έχουν φτάσει το Facebook στην κορυφή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − eight =