Το έχουμε ξανά πει: Η Google είναι ένας από τους πιο περιζήτητους εργοδότες στον κόσμο. Με αμέτρητα βιογραφικά να καταφθάνουν εκεί κάθε χρόνο. Από την άλλη μεριά, και ο τεχνολογικός γίγαντας έχει καταλάβει ένα πράγμα: Ότι μια σπουδαία εταιρία πρέπει να έχει σπουδαίους εργαζομένους.
«Η συνέντευξη είναι εκεί όπου μαθαίνετε πραγματικά για ένα άτομο – είναι πολύ πιο σημαντικό από το βιογραφικό σημείωμα», γράφει ο πρώην CEO της Eric Schmid, στο βιβλίο του “How Google Works”.
Για αυτό τον λόγο, η Google έχει εξελίξει… σε επιστήμη την διαδικασία των job interviews. Σύμφωνα με τα όσα γράφονται στο ίδιο βιβλίο, η Google παραθέτει ερωτήσεις 3 συγκεκριμένων τύπων, θέλοντας να λάβει τις κατάλληλες απαντήσεις. Ποιοι είναι αυτοί οι τύποι ερωτήσεων:
1# Challenge questions: Εδώ τα δεμένα είναι ξεκάθαρα. Η Google κάνει ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, με στόχο να σε… πιέσει λίγο περισσότερο. Και να δει τον τρόπο σκέψης σου.
2# Insight questions: Το τι έχεις γράψει στο βιογραφικό παίζει ρόλο. Έτσι ο HR Manager θα σε ρωτήσει και μερικά πράγματα που αφορούν τις προηγούμενες δουλειές σου ή τις σπουδές σου. Εδώ οι ερωτήσεις θα είναι πολύ πιο συγκεκριμένες.
3# Scenarios: Εδώ γίνονται υποθετικές ερωτήσεις. Για παράδειγμα «όταν είσαι μέσα σε μια κρίση, πως θα το διαχειριστείς;». Έτσι ώστε η εταιρία να δει π.χ. αν θα ενεργούσες μόνος ή με την βοήθεια της ομάδας. Εδώ φρόντισε να αποφύγεις τις γενικές απαντήσεις.