αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερα «μυστικά» για να ξεκινήσεις το δικό σου project, με πολύ χαμηλό budget | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τέσσερα «μυστικά» για να ξεκινήσεις το δικό σου project, με πολύ χαμηλό budget | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

«Εντάξει, θέλω να ξεκινήσω την δική μου επιχείρηση ή startup, αλλά δεν έχω τα χρήματα να το κάνω». Είναι μια από τις πιο συχνές δικαιολογίες που ακούς, όταν συζητάς με κάποιον που έχει μια ιδέα, αλλά όλο αναβάλει την υλοποίηση της. Είναι αλήθεια, ότι το αρχικό κεφάλαιο παίζει τον ρόλο του. Μπορεί να λύσει αρκετά προβλήματα στο ξεκίνημα, να κάνει κάποιες διαδικασίες να «τρέξουν» πιο γρήγορα και επίσης να σου δώσει την δυνατότητα να κάνεις πιο ποιοτικές επιλογές σε όλα τα επίπεδα.

Είναι σκέψεις που είχα και εγώ, όταν ξεκίναγα το It’s Possible μέσα στο 2016. Πολλά χρήματα στην άκρη δεν υπήρχαν, γραφεία δεν υπήρχαν, τεχνικές γνώσεις για να φτιάξω μόνος μου ένα ενημερωτικό site δεν είχα. Α, δεν είχα ούτε ομάδα. Κι όμως το site βγήκε στον ιντερνετικό αέρα τον Σεπτέμβριο του 2016. Τα όποια προβλήματα ξεπεράστηκαν (και συνεχίζουν να ξεπερνιούνται όποτε παρουσιάζονται). Ενώ το site καταγράφει μια ανοδική πορεία μέχρι σήμερα.

Θα πρέπει όμως να μιλήσουμε συγκεκριμένα. Πόσο κόστισε το It’s Possible για να δημιουργηθεί; Εκείνο το καλοκαίρι έκανα την έρευνα μου, συζητώντας με διάφορες εταιρίες που φτιάχνουν sites. Άκουσα τιμές από 400 έως 5.000 ευρώ. Τελικά, το site που βλέπετε φτιάχτηκε με μόλις 450 ευρώ. Σαφέστατα, δεν διαθέτει τις δυνατότητες που έχει το site… του CNN. Ωστόσο, όταν ξεκινάς με μικρό μπάτζετ, δεν μπορείς να είσαι τέλειος. Πρέπει όμως να ξεκινήσεις. Και στην συνέχεια να βελτιωθείς.

«Ωραία. Και ας πούμε ότι ξεκινάμε. Μετά;», θα αναρωτηθεί κάποιος. Και η απορία είναι εύλογη. Πως μπορεί κάποιος που έχει ελάχιστο budget στα χέρια του, να «τρέξει» το οποιοδήποτε project; Στην digital εποχή που ζούμε, μπορεί να γίνει. Πρέπει όμως να είμαστε πάλι συγκεκριμένοι. Πάμε να δούμε 4 tips, έτσι όπως τα έχω εφαρμόσει και εγώ, στην μέχρι τώρα διαδρομή.

1# Δούλεψε από το σπίτι

Ναι, το να δουλεύεις από ένα επαγγελματικό γραφείο, είναι καλύτερο μερικές φορές. Αλλά στο σενάριο για το οποίο συζητάμε, πρέπει να ξεχάσεις το «νοικιάζω γραφεία». Τουλάχιστον στην αρχή. Ξεκίνα να εργάζεσαι από το σπίτι. Θα πρέπει να πω, ότι έχει και αυτό τα θετικά του. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να διανύεις κάθε πρωί την οποιαδήποτε απόσταση για να πας από το σπίτι μέχρι το γραφείο. Ξυπνάς στις 9:00, δουλεύεις στις 9:10.

2# Δραστηριοποιήσου σε κάτι που γνωρίζεις

Παίζει σημαντικό ρόλο, το αν θα χρειαστεί να μάθεις νέα skills ή να λάβεις τις οποιεσδήποτε νέες γνώσεις, στο ξεκίνημα. Αν, για παράδειγμα, θέλεις να ξεκινήσεις μια πλατφόρμα που αφορά το Bitcoin -που είναι και της μόδας- πρέπει να ξέρεις κάποια πράγματα για το ψηφιακό νόμισμα. Αν φτιάξεις μια εταιρία που σχετίζεται με το μάρκετινγκ, πρέπει επίσης να γνωρίζεις τα βασικά σε αυτό το πεδίο. Πως λύνεται αυτό το ζήτημα; Με το να δραστηριοποιηθείς σε ένα πεδίο που ήδη το γνωρίζεις καλά. Για να μπεις άμεσα στο «παιχνίδι», χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Χωρίς να ξοδέψεις χρήματα για σεμινάρια ή μαθήματα. Έτσι και εγώ δημιούργησα ένα ενημερωτικό site, έχοντας πριν δουλέψει σε άλλα digital media.

3# Outsource τα απαραίτητα

ΟΚ, αλλά δεν γίνεται να αποφύγεις όλα τα έξοδα, θα πει κάποιος. Είναι σωστό. Για παράδειγμα, για να έχει παρουσία ένα site, e-shop ή πλατφόρμα, στο ίντερνετ, χρειάζεται να είσαι σε κάποιον server. Στο σπίτι μας server δεν έχουμε, άρα θα πρέπει να πληρώσουμε κάποια χρήματα για να «στεγαστούμε» σε ένα server. Θα κινηθείς «σφιχτά» και σε μια τέτοια περίπτωση. Οι εταιρίες τέτοιου τύπου είναι πλέον πολλές στην Ελλάδα. Κάνε την έρευνα σου και βρες το πακέτο που σου ταιριάζει στην χαμηλότερη τιμή. Το ίδιο μπορείς να κάνεις π.χ. στο κομμάτι της τεχνικής υποστήριξης ή στα λογιστικά.

4# Μάρκετινγκ; Ο low budget δρόμος

Σκέψου πόσο ωραίο θα ήταν: Να λανσάρεις την επιχείρηση σου, και την ίδια ημέρα να παίζει το σποτ σου στην τηλεόραση. Και όλοι να μαθαίνουν για το δημιούργημα σου, μέσα σε μια ημέρα. Τέλεια. Αλλά στο low budget πλάνο για το οποίο συζητάμε, δεν υπάρχουν χρήματα για τηλεοπτικές διαφημίσεις. Ούτε στις εφημερίδες μπορείς να διαφημιστείς, ούτε στο ραδιόφωνο. Η πρώτη κίνηση που μπορείς να κάνεις, είναι να στείλεις κάποια Δελτία Τύπου, σε ενημερωτικά sites που ασχολούνται με το πεδίο σου. Ίσως κάποιοι να κάνουν δημοσιεύσεις για το νέο project σου. Στην περίπτωση μου βέβαια, αυτό ήταν σχεδόν αδύνατο να γίνει. Αφού και εγώ… ενημερωτικό site ήθελα να φτιάξω, άρα δεν θα με πρόβαλε δωρεάν κάποιος «ανταγωνιστής». Υπάρχουν ακόμα δύο βασικοί -και digital- τρόποι για να κάνεις γνωστή την παρουσία σου: Πρώτον, Ad Words. Οι γνωστές διαφημισούλες της Goole. Δεν τις έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά, αλλά είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή. Δεύτερον, social media. Έφτιαξα Facebook Page για το It’s Possible, πριν καν βγει το site στον ιντερνετικό αέρα. Εκεί ξεκίνησε να μαζεύεται το πρώτο κοινό. Το οποίο αναπτύσσεται μέχρι και σήμερα. Και ένα μεγάλο ποσοστό της επισκεψιμότητας του site, προέρχεται από τα social media. Για να «τρέξεις» λίγο πιο γρήγορα βέβαια, χρειάζεται να «ρίξεις» έστω κάποια λίγα χρήματα εκεί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × three =