αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠως η Cosco θα φέρει 3 εκατ. τουρίστες στον Πειραιά μέσω της κρουαζιέρας

Πως η Cosco θα φέρει 3 εκατ. τουρίστες στον Πειραιά μέσω της κρουαζιέρας

«Οι Κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης χιλιάδων Κινέζων τουριστών, έχει γίνει μόδα μετά τις καλύψεις των ειδήσεων στην Κίνα για τη στρατηγική συνεργασία της Cosco Shipping με τον ΟΛΠ». Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του κινεζικού κολοσσού China Cosco Shipping Corporation Limited, Σου Λιρόνγκ, μιλώντας τη Δευτέρα στα εγκαίνια του νέου προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ στην περιοχή του Αγίου Νικολάου.

«Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού τώρα είναι περίπου 1 εκατομμύριο τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος στόχος μας είναι να την αυξήσουμε στο 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα στα 3 εκατ.», υπογράμμισε. Παράλληλα δεσμεύτηκε πως η Cosco θα επιταχύνει τις επενδύσεις και για την περαιτέρω επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας.

Ο επικεφαλής της Cosco, που βρέθηκε για 24 ώρες στην Ελλάδα, μίλησε για αναβάθμιση των υπαρχουσών υποδομών και την κατασκευή νέων με τη δραστική αναβάθμιση των υπηρεσιών. Μιλώντας στην «Κ» επανέλαβε ότι το τρίπτυχο στο οποίο θα εστιαστούν άμεσα οι επενδύσεις της Cosco απαρτίζεται από την κρουαζιέρα, τη ναυπηγοεπισκευή και τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ παράλληλα θα αναπτυχθούν και οι άλλες δραστηριότητες όπως ο σταθμός μεταφόρτωσης οχημάτων και το επιβατηγό λιμάνι.

Όπως σημειώνει η Καθημερινή, η Cosco έχει δεσμευτεί πως θα κατασκευάσει το πρώτο στάδιο της επέκτασης του λιμένα της κρουαζιέρας, που προβλέπεται στις δεσμευτικές από την ιδιωτικοποίηση επενδύσεις, αλλά και το δεύτερο, δημιουργώντας έτσι συνολικά έξι νέες θέσεις ελλιμενισμού, ικανές να φιλοξενήσουν τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια διεθνώς. Επενδύσεις 136 εκατ. αφορούν το πρώτο στάδιο, ενώ υπολογίζεται πως μαζί με τη δαπάνη για την ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου οι επενδύσεις αυτές θα είναι της τάξης των 200 εκατ. συνολικά.

Το έργο που εγκαινιάστηκε χθες από τον επικεφαλής της Cosco, αρχικού προϋπολογισμού 7,5 εκατ. χωρίς ΦΠΑ, δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε σε εργολάβο πρώτη φορά το 2010 με συμβατικό χρόνο περαίωσης τους 7 μήνες. Ομως, για διάφορους λόγους το έργο καρκινοβατούσε και έτσι το 2014 ο ΟΛΠ έλυσε τη σύμβαση με τον ανάδοχο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είχε εκτελεστεί μόλις το 35% του έργου. Επειτα από πολύχρονες δικαστικές διαμάχες με τον προηγούμενο ανάδοχο και αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο να χαθεί όλη η χρηματοδότηση του έργου, καθώς είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της προηγούμενης περιόδου, ο ΟΛΠ επαναδημοπράτησε το έργο που τελικά ανατέθηκε στην ΤΕΚΑΛ Α.Ε., κατασκευάστρια και των προβλητών της ΣΕΠ Α.Ε., της θυγατρικής της Cosco που διαχειρίζεται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων. Το έργο ξεκίνησε ουσιαστικά φέτος στις 17 Μαΐου και παραδόθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 1 =