αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠήγε στην «άγνωστη» Κίνα, το πλάνο δεν βγήκε, αλλά τελικά ανέτρεψε τα δεδομένα: Αυτή είναι η ιστορία της Jessica Wilson

Πήγε στην «άγνωστη» Κίνα, το πλάνο δεν βγήκε, αλλά τελικά ανέτρεψε τα δεδομένα: Αυτή είναι η ιστορία της Jessica Wilson

loves-data-fw-her-in-google-glass-6-jessmaewilson-stashdapp

Τι κάνεις όταν πας στην «άγνωστη» Κίνα -χωρίς καν να μιλάς τη γλώσσα- και το επιχειρηματικό σου πλάνο δεν βγαίνει; Συνεχίζεις να προσπαθείς, μέχρι να φτάσεις στην επιτυχία. Κάπως έτσι σκέφτηκε η 24χρονη Jessica Wilson.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στα 21 της, έκανε ένα άλλο ταξίδι πρώτα. Από την Αυρσταλία μέχρι τη Sillicon Valley. Πάλι χωρίς αν γνωρίζει κανέναν. Εκεί ίδρυσε την Stashd, μια καινοτόμα πλατφόρμα για online shopping.

Η ανατρεπτική της ιστορία ξεκίνησε όταν αποφάσισε να πάει για πρώτη φορά στην Κίνα. Όχι για διακοπές. Αλλά για να συμμετέχει σε ένα τηλεοπτικό σόου. Στο The Next Unicorn, θα διαγωνίζονταν 55 startups από όλο τον κόσμο και ο νικητής θα έπαιρνε 2.000.000 δολάρια. Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από έναν επενδυτή στην PayPal, έναν επενδυτή στην Baidu και ένα πρώην CEO της Alibaba.

«Αν αναρωτιέστε γιατί το έκανα αυτό, είναι γιατί έχω διαπιστώσει ότι μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες μου, ήρθα όταν βούτηξα στα βαθιά. Έμαθα ότι τα πράγματα που με φοβίζουν περισσότερο, είναι αυτά που πρέπει να κάνω» λέει η νεαρή επιχειρηματίας.

Η μαγνητοσκόπηση των επεισοδίων του σόου κράτησε 3 εβδομάδες. Η Jessica Wilson δεν κέρδισε το έπαθλό, πήρε όμως το χάλκινο βραβείο.

Αλλά η προοπτική να αναπτυχθεί η startup της στην τεράστια αγορά της Κίνας, ήταν πολύ σημαντικότερη από το χρηματικό έπαθλο. Αυτός ήταν ο στόχος της ίδιας. Ποια ήταν τα δεδομένα σε εκείνη τη φάση: τα γυρίσματα της εκπομπής είχαν ολοκληρωθεί και υπήρχε χρονικό περιθώριο 3 μηνών, μέχρι το σόου να προβληθεί στην κινεζική τηλεόραση, και να το παρακολουθήσουν περίπου 15.000.000 άνθρωποι.

static1-squarespace-com«Πως μπορούμε να το αξιοποιήσουμε αυτό;» σκέφτηκε η Jessica Wilson. Αποφάσισε μαζί με την ομάδα της να αναπτύξουν μέσα ε αυτό το διάστημα την κινεζική έκδοση της πλατφόρμας τους. Κάτι το οποίο μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν. Όπως σημειώνει το Forbes, κανονικά για να αναπτύξεις μια τέτοια πλατφόρμα, χρειάζεσαι 6 έως 9 μήνες δουλειάς. Εκεί είχαν μόλις 3 μήνες. Σε μια χώρα με διαφορετική γλώσσα, διαφορετικό νόμισμα και χωρίς χρόνο για τις απαραίτητες δοκιμές.

«Ήταν τρελό. Αλλά ακόμα πιο τρελό για εμένα ήταν ότι 15 εκατ. άνθρωποι θα ακούγανε για την Stashd, αλλά δεν θα μπορούσαν να τη χρησιμοποιήσουν» λέει η Jessica Wilson.

Έπρεπε λοιπόν να φτιάξουν την κινεζική έκδοση. Ήταν 3 μήνες με μεγάλο όγκο δουλειάς και ξενύχτια. Τελικά τα κατάφεραν και δημιούργησαν την κινεζική έκδοση που ήθελαν. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο πρώτο επεισόδιο του σόου στην τηλεόραση. Μετά την προβολή του, η πλατφόρμα είχε… 11 downloads. Όχι 11.000 ή 11.000.000. Ήταν μόλις 11 downloads.

Η απογοήτευση για την Jessica Wilson και την ομάδα της ήταν μεγάλη. «Έπρεπε να αλλάξουμε προσέγγιση και να δοκιμάσουμε ξανά. Δεν έπρεπε απλά να φύγουμε» λέει η νεαρή επιχειρηματίας. Και παραθέτει μάλιστα τα 3 πράγματα που μάθανε από εκείνη την αποτυχία:

1- Δημιούργησε το και οι χρήστες μπορεί να μην έρθουν: Δεν έχει σημασία να απευθυνθείς σε ένα κοινό. Το σημαντικό είναι να απευθυνθείς στο σωστό κοινό. Εμείς ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι που θα μας έβλεπαν 15 εκατ. άνθρωποι. Ανακαλύψαμε όμως, ότι οι εν λόγω τηλεθεατές ήταν επαγγελματίες και επιχειρηματίες, ενώ οι χρήστες μας ήταν οι νεαροί άνθρωποι.

2- Ζήτα βοήθεια: Αφού αποφασίσαμε ποιο είναι το κοινό στο οποίο θα απευθυνθούμε, ζητήσαμε τη βοήθεια μιας PR εταιρίας, έτσι ώστε να κερδίσουμε χρήστες και followers μέσω του Weibo, ένα από τα πιο δημοφιλή Social Media στην Κίνα.

3- Γίνετε τοπικοί: Πρέπει να προσαρμόζεσαι στην κάθε αγορά. Η αγορά της Κίνας, για παράδειγμα, είναι πολύ διαφορετική. Οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες για emails που χρησιμοποιούνται ευρέως σε άλλες χώρες. Ούτε χρησιμοποιούν αρκετά το Facebook. Με το να εστιάσουμε στο Weibo ήρθαμε πιο κοντά σε αυτούς.

Πως η ομάδα ανέτρεψε το κακό ξεκίνημα

Η ομάδα εφάρμοσε το νέο σχέδιο. Το αποτέλεσμα; Όταν προβλήθηκε το τρίτο επεισόδιο του σόου, η εφαρμογή τους βρισκόταν στις κορυφαίες «Best New Apps» στο TenCent app store, το μεγαλύτερο app store της Κίνας.

Ξαφνικά, όλα τα βλέμματα στράφηκαν επάνω τους. Και μετά από πολλές συζητήσεις, η Jessica Wilson κατάφερε να κλείσει μια μεγάλη συμφωνία με την TenCent. Η οποία θα τους βοηθούσε στο να αναπτυχθούν στην Κίνα, ακόμα περισσότερο.

Η πρώτη… απόβαση στην Κίνα έγινε τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα, περίπου 10 μήνες μετά η εταιρία είναι έτοιμη να ανοίξει ένα γραφείο εκεί, που θα έχει στόχο να «μπουν» δυναμικά στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στην Κίνα (WeChat), το μεγαλύτερο κατάστημα app (Tencent) και τον πιο διαδεδομένο τρόπο πληρωμών (WeChat Pay). Με τελικό στόχο να γίνει η Stashd, η «πύλη» έτσι ώστε οι νέοι στην Κίνα να ψωνίζουν ρούχα προερχόμενα από τις δυτικές αγορές.

«Αν τα είχαμε παρατήσει όταν κάναμε… 11 downloads, τώρα δεν θα ήμασταν εδώ. Αν δεν είχαμε καινοτομήσει, δεν θα ήμασταν εδώ. Έμαθα πολλά αυτούς του μήνες. Και διαπίστωσα ότι δεν έχει σημασία αν το πλάνο δεν πάει όπως το έχεις προγραμματίσει. Σημασία έχει να ανασυνταχθείς, να αλλάξεις το σχέδιο σου και να συνεχίσεις», τονίζει η νεαρή επιχειρηματίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 1 =