αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε «μυστικά» για να λανσάρεις μια σπουδαία startup, ενώ έχεις παράλληλη δουλειά

Πέντε «μυστικά» για να λανσάρεις μια σπουδαία startup, ενώ έχεις παράλληλη δουλειά

Είναι μια εικόνα που βλέπουμε συχνά και στην Ελλάδα. Λόγω και των οικονομικών δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί. Βλέπουμε, δηλαδή, νέους που έχουν μια καθημερινή δουλειά, κάποια στιγμή αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια δική τους startup και βρίσκονται μπροστά στο μεγάλο δίλημμα για το πως θα τα προλάβουν όλα.

Κάποιοι αποφασίζουν να κάνουν το βήμα και να αφήσουν την καθημερινή δουλειά τους, έτσι ώστε να αφωσιωθούν στο νέο εγχείρημα τους. Τώρα πάμε να δούμε όμως την άλλη πλευρά. Το πως μπορείς να λανσάρεις μια σπουδαία startup ενώ παράλληλα εργάζεσαι αλλού. Το αμερικανικό inc.com, παραθέτει 5 «μυστικά» για να βγεις κερδισμένος από αυτή την τακτική.

1- Βρες έναν συνεργάτη: Εντάξει, δεν μπορείς να δημιουργήσεις κάτι καινούργιο, να έχεις μια παράλληλη δουλειά και να είσαι μόνος. Πρέπει να βρεις έναν συνεργάτη. Είναι μάλιστα καλύτερο να βρεις έναν άνθρωπο που έχει συμπληρωματικά skills με εσένα. Επίσης, ίσως είναι χρήσιμο να είναι και φίλος σου, έτσι ώστε να υπάρχει εξ αρχής μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και να μη φας χρόνο για αυτό το κομμάτι. Εξάλλου, στην περίπτωση σου, θέλεις σίγουρα να γλυτώσεις χρόνο.

2- Διασύνδεση και feedback: Ρώτα αν το προϊόν σου φαίνεται καλό. Αλλά μη ρωτήσεις φίλους σου, διότι πιθανότατα θα σου τα παρουσιάσουν… καλύτερα από ότι είναι. Δικτυώσου και ρώτα ανθρώπους της αγοράς ή ακόμα και ανταγωνιστές. Έτσι θα δεις άμεσα αν είσαι στο σωστό δρόμο και τι αλλαγές πρέπει πιθανόν να κάνεις.

3- Να είσαι μοναδικός: Αν έχεις αποφασίσει ότι το project θα λύσει ένα πρόβλημα, βεβαιώσου ότι είσαι ο μόνος που το κάνει. Αν υπάρχουν και άλλοι ανταγωνιστές δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις. Απλά τότε πρέπει να διαθέτεις κάποια καινοτομία που να σε κάνει ξεχωριστό. Μην προσπαθήσεις να αντιγράψεις άλλους.

4- Όρισε στόχους: Καλές είναι οι συζητήσεις, όμως κάποια στιγμή τα δεδομένα πρέπει να γραφτούν στο χαρτί. Φτιάξε ένα business plan- δεν χρειάζεται να είναι μεγάλο. Στη συνέχεια φτιάξε άμεσα ένα πρωτότυπο του προϊόντος σου, για να έχεις κάτι χειροπιαστό. Και ξεκίνα.

5- Μέτρα τα δεδομένα συνεχώς: Κάνε ένα «soft launch» και μάθε ότι μπορείς από τη διαδικασία. Δες αν το κοινό αγκαλιάζει το προϊόν σου και τι ακριβώς είναι αυτό/α που δουλεύουν σωστά. Έτσι θα μπορέσεις να καταλάβεις στην πράξη, ποια είναι τα στοιχεία και οι λειτουργίες που κάνουν τη διαφορά. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, θα έχεις μια καλύτερη εικόνα και θα μπορείς να αποφασίσεις αν θα μπεις σε αυτό full time και τι χρηματοδότηση πρέπει να ψάξεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 − 3 =