αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ Talmon Marco ήθελε να μιλά με την κοπέλα του. Και τα κατάφερε. Έφτιαξε το Viber

Ο Talmon Marco ήθελε να μιλά με την κοπέλα του. Και τα κατάφερε. Έφτιαξε το Viber

talmon-e1392605072583-everglow

Η ιστορία του Viber ξεκίνησε (όπως πολλές startups) για να καλύψει μια ανάγκη. Μόνο που αυτή τη φορά, η ανάγκη ήταν πιο προσωπική. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφορούσε δύο ανθρώπους. Τον Talmon Marco, που έμενε στην Νέα Υόρκη, και την κοπέλα του, που έμενε στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δυο τους, λόγω της μεγάλης απόστασης, μιλούσαν καθημερινά στο τηλέφωνο. Πολλές ώρες. Και οι λογαριασμοί «φούσκωναν». Έτσι ο ισραηλινός Talmon Marco, αποφάσισε να βρει έναν καλύτερο τρόπο για να μιλάει με την κοπέλα του. Χρησιμοποιώντας το smartphone του, αλλά χωρίς να πληρώνει μια περιουσία.

Και δημιούργησε το Viber. Μια εφαρμογή που τελικά δεν έμεινε… προσωπική. Έφτασε σε όλες τις άκρες του κόσμου. Ένα application, μέσω του οποίο κάποιος μπορεί να στέλνει μηνύματα ή να κάνει κλήσεις, χρησιμοποιώντας το κινητό του και μια σύνδεση στο ίντερνετ.

Ο Talmon Marco πριν αρχίσει να δουλεύει πάνω στην ιδέα του Viber, ήταν μέλος του Ισραηλινού στρατού στη δεκαετία του ‘90. Όταν αποχώρησε από το στρατό, έφτιαξε μαζί με το φίλου του –και μετέπειτα συνιδρυτή του Viber- Igor Magazinik, την startup iMesh. Μια πλατφόρμα ανταλλαγής αρχείων με τη μέθοδο P2P.

Κι όμως η iMesh –παρόλο που λίγοι την γνωρίζουν σήμερα- έπαιξε κομβικό ρόλο στην ιστορία: ήταν επιτυχημένη στο είδος της και τα χρήματα που έβγαλαν από εκεί, οι δύο φίλοι τα επένδυσαν για να ξεκινήσουν το Viber. Σκεφτείτε το: αν (λέμε αν) εκείνη η startup δεν είχε πάει καλά, τότε ίσως… να μην είχε δημιουργηθεί το Viber.

1200x-1

Igor Magazinik και Talmon Marco.

Σε αντίθεση με πολλές άλλες καινοτόμες εφαρμογές, το Viber δεν έλαβε κάποια χρηματοδότηση, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά στο ξεκίνημα τέτοιων προσπαθειών. Οι συνολικά 4 ιδρυτές (στους δύο αρχικούς προστέθηκαν οι Sani Maroli και Ofer Smocha), χρηματοδοτούσαν τη νέα τους επιχείρηση από τις οικονομίες που οι ίδιοι είχαν μαζέψει, φίλους, και φυσικά από τα χρήματα που είχε «βγάλει» η iMesh.

Αυτό είναι ίσως και ένα παράδειγμα, που αποδεικνύει ότι μια καλή ιδέα, δεν χρειάζεται απαραίτητα άμεση χρηματοδότηση για να «εκτοξευτεί». Έχουμε δει πολλές ιστορίες επιτυχίας τέτοιου τύπου, να ξεκινούν με… τα αμέτρητα χρήματα κάποιου επενδυτή. Εδώ τα πράγματα ήταν διαφορετικά, οι δυσκολίες μεγαλύτερες, ωστόσο η παρέα των τεσσάρων φίλων κατάφερε να φτάσει στον στόχο. Έστω κι αν το έκανε με το δικό της τρόπο.

Η ομάδα οργανώθηκε, έκανε την έδρα της εταιρίας στην Κύπρο (θα δούμε άραγε ποτέ κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;), και το επίσημο λανσάρισμα της εφαρμογής γίνεται στις 2 Δεκεμβρίου του 2010. Μόνο για συσκευές iPhone. Αμέσως η επιτυχία γίνεται αισθητή. Ένα χρόνο μετά βγαίνει και η έκδοση για Androids. Ακολουθούν οι εκδόσεις για Windows Phones και Blackberry. Οι χρήστες συνεχίζουν να ανταποκρίνονται μαζικά.

Στις 24 Ιουλίου 2012 έγινε μια ανακοίνωση από την εταιρία, που έδειχνε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι πλέον μιλάμε για ένα μεγάλο success story: το Viber είχε φτάσει τους 90.000.000 χρήστες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Το Νοέμβριο του 2013 ο «κρότος» είναι ακόμα μεγαλύτερος: οι χρήστες φτάνουν τα 300.000.000. Στο μεταξύ η εταιρία έχει ανοίξει επίσης γραφεί σε Ισραήλ και Λευκορωσία, κάτι το οποίο συμβάλει στην περεταίρω επέκταση της.

Τα νούμερα ήταν εντυπωσιακά και παρόλο που το Viber δεν είχε ούτε χρηματοδότηση, αλλά ούτε και διαφημίσεις, συνέχιζε να αναπτύσσεται. Τα έσοδα προέρχονται από τις χρεώσεις κλήσεων εκτός δικτύου Viber και την πώληση downloadable stickers.

Όταν έκλεισε το σούπερ deal με τους Ιάπωνες.

Όταν έκλεισε το σούπερ deal με τους Ιάπωνες.

Είχε έρθει όμως η ώρα για το μεγάλο deal. To Φεβρουάριο του 2014 η ομάδα του Viber δέχεται μια μεγάλη πρόταση: η Ιαπωνική εταιρία Rakuten προσφέρει… σχεδόν 1 δις. Δολάρια (συγκεκριμένα 900 εκ. δολάρια), για να εξαγοράσει την πετυχημένη εφαρμογή. Σημειώνεται, ότι η Rakuten είναι μια εταιρία που δραστηριοποιείται κυρίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και λίγο καιρό πριν είχε εξαγοράσει σημαντικό ποσοστό του Pinterest.

Αρχικά, οι ιδρυτές του Viber διαψεύδουν τις φήμες που έκανα το γύρο του κόσμου και μιλούσαν για συμφωνία των δύο πλευρών. Λίγες ημέρες αργότερα όμως, τα πράγματα γίνονται επίσημα: το Viber εξαγοράζεται από την Ιαπωνική εταιρία, για το ποσό- μαμούθ των 900.000.000 δολαρίων. Το success story είχε ολοκληρωθεί. Με τους τέσσερις φίλους να παραμένουν στην επιχείρηση και τον Talmon Marco να είναι μέχρι και σήμερα ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της.

ΥΓ: Θυμάστε εκείνη την κοπέλα, στην αρχή της ιστορίας, με την οποία ήθελε να μιλάει ο Talmon Marco; Είναι πλέον η σύζυγος του.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen + five =