αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟ φόροι μείωσαν τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ- Τι λένε στελέχη της αγοράς

Ο φόροι μείωσαν τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ- Τι λένε στελέχη της αγοράς

%cf%88%cf%8e%ce%bd%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%83%ce%bf%cf%8d%cf%80%ce%b5%cf%81-%ce%bc%ce%ac%cf%81%ce%ba%ce%b5%cf%84-orangepeel

Είδος πολυτελείας αποδεικνύεται ότι είναι για μεγάλη μερίδα Ελλήνων καταναλωτών οι αγορές από το σούπερ μάρκετ οι οποίες μέχρι και πριν από λίγα χρόνια αποτελούσαν ανελαστική δαπάνη για το μέσο νοικοκυριό.

Μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί η νέα σημαντική υποχώρηση που καταγράφηκε στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Φθινοπώρου για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως και τις 17/9, ο τζίρος στη συγκεκριμένη αγορά σημείωσε πτώση άνω του 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Υποχώρηση η οποία από τις αρχές του έτους μεταφράζεται σε απώλεια κοντά στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Μια λογική εξήγηση για τη συνεχιζόμενη μείωση των πωλήσεων της εν λόγω αγοράς (σ.σ. τον Αύγουστο η πτώση σε αξία ξεπέρασε το 6% και σε όγκο το 11%), είναι η κατάρρευση της Μαρινόπουλος και η μετατόπιση σημαντικής μερίδας καταναλωτών σε μη οργανωμένα δίκτυα, τα οποία δεν «σκανάρονται» από τις εταιρείες μετρήσεων. Αλλά δεν είναι ο μοναδικός λόγος και σίγουρα ο σημαντικότερος, όπως έλεγε στο Capital.gr στέλεχος λιανεμπορικές αλυσίδας.

Ο βασικότερος λόγος σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος είναι: «η φορολογική αφαίμαξη των νοικοκυριών, τα οποία κλήθηκαν τον Σεπτεμβρίου να πληρώσουν τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος και την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το νούμερο ένα πρόβλημα πάντως παραμένει ο υψηλός ΦΠΑ. Αυτό ανέφεραν 6 στα 10 στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο και Προμηθευτές καταναλωτικών προϊόντων) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ. που συμμετείχαν σε Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 8 ως τις 18 Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι πρόκειται κυρίως για εταιρείες τροφίμων, πολλά από τα προϊόντα των οποίων τον τελευταίο χρόνο άλλαξαν συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 24%.

Τι άλλο έδειξε η συγκεκριμένη έρευνα; Ότι η πτωτική πορεία των πωλήσεων αναμένεται να διατηρηθεί και τους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα το 46% του δείγματος θεωρεί ότι την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 2016.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 + 10 =