αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΟι 4 λόγοι για τους οποίους τα αυτόνομα φορτηγά δεν καταργούν τους οδηγούς (τουλάχιστον όχι ακόμα)

Οι 4 λόγοι για τους οποίους τα αυτόνομα φορτηγά δεν καταργούν τους οδηγούς (τουλάχιστον όχι ακόμα)

otto7-0-0

Πριν από μερικές ημέρες, το φορτηγό χωρίς οδηγό της εταιρίας Otto (ανήκει στην οικογένεια της Uber), έκανε το πρώτο δρομολόγιο του. Διανύοντας 120 μίλια στο Κολοράντο, έτσι ώστε να παραδώσει τις 50.000 μπύρες με τις οποίες ήταν φορτωμένο. Πράγματι, ήταν μια εντυπωσιακή εικόνα. Ένα τεράστιο όχημα, να κινείται μόνο του, και να αντιδρά εντελώς φυσιολογικά, μέσα σε ένα μεγάλο αυτοκινητόδρομο.

Αρκετοί είναι αυτοί, που εκφράσουν τις ανησυχίες τους, για το τι θα απογίνουν οι παραδοσιακοί επαγγελματίες οδηγοί, αν αυτή η τεχνολογία μπει σε όλα τα οχήματα. Φαίνεται ωστόσο, ότι (για την ώρα τουλάχιστον) δεν πρέπει να ανησυχούν. Όπως αναλύει σε άρθρο του το Business Insider, υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους η παρουσία του ανθρώπου είναι σε αυτή τη φάση απαραίτητη.

1. Το συγκεκριμένο αυτόνομο φορτηγό χρειάζεται οδηγό: Όντως το εν λόγω όχημα τα πήγε μια χαρά, στο δρομολόγιο του σε μεγάλη λεωφόρο. Ωστόσο, όπως σημειώνει το Business Insider για να κινηθεί μέσα σε μια πόλη, με φανάρια, διαβάσεις και μποτιλιάρισμα, είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί η βοήθεια του οδηγού.

2. Η τεχνολογία πρέπει να εξελιχτεί: Για να γίνει το δρομολόγιο των 120 μιλίων, η ομάδα της Otto ξόδεψε περίπου δύο εβδομάδες, έτσι ώστε να εισάγει στο λογισμικό του φορτηγού τη διαδρομή και να είναι σίγουροι ότι το δρομολόγιο θα γίνει με ασφάλεια. Είναι δεδομένο, ότι η εν λόγω τεχνολογία πρέπει να εξελιχτεί πολύ περισσότερο, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολη στη χρήση. Όπως άλλωστε παραδέχτηκε και ο ιδρυτής της Otto «είμαστε ακόμα σε στάδιο ανάπτυξης. Τόσο στο κομμάτι του software, όσο και σε αυτό του hardware».

3. Είναι ακριβό: Για να «μπει» όλος ο τεχνικός εξοπλισμός, στο φορτηγό που είδαμε να ταξιδεύει χωρίς οδηγό, χρειάστηκαν συνολικά 30.000 δολάρια. Ένα τέτοιο κόστος πιθανότατα να μπορούν να το καλύψουν κάποιες μεγάλες μεταφορικές εταιρίες, έτσι ώστε να εξοπλίσουν τα οχήματα τους. Είναι όμως δύσκολο να το κάνουν οι εταιρίες «μεσαίες κλίμακας» ή οι μικρότερες. Πρέπει λοιπόν η τεχνολογία να γίνει πιο οικονομική.

4. Η νομοθεσία: Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν μπορεί ένα φορτηγό να κυκλοφορεί στους δρόμους, ακόμα και των ΗΠΑ, χωρίς οδηγό. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Otto για να καταφέρει να κάνει το παρθενικό δρομολόγιο που περιγράφεται παραπάνω, έπρεπε να πάρει ειδική άδεια από τις Αρχές του Κολοράντο, ενώ επίσης υπήρχε και επίβλεψη από την αστυνομία. Θα πρέπει η εταιρία να παρουσιάσει λεπτομερή στοιχεία, που να αποδεικνύουν ότι το project της μπορεί να λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια.

1-s2inv6uaaafupeck1bbwdq

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 + 9 =