αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι μεγάλοι Έλληνες «παίχτες» της μπύρας έχουν… λάβει θέσεις και περιμένουν τον τουρισμό

Οι μεγάλοι Έλληνες «παίχτες» της μπύρας έχουν… λάβει θέσεις και περιμένουν τον τουρισμό

Στον τουρισμό εναποθέτουν για άλλη μια χρονιά τις ελπίδες τους οι ζυθοποιίες της χώρας, αφού η κατανάλωση στην εσωτερική αγορά παραμένει δέσμια της κρίσης και εμφανίζεται αδύναμη να ανακάμψει παρά τις γενναίες προσφορές. Τα θετικά μηνύματα που έρχονται για την πορεία της φετινής σεζόν μεγαλώνουν τις προσδοκίες πως θα καταφέρουν όχι μόνο να αντισταθμίσουν τις απώλειες, αλλά και να δώσουν σημαντική ώθηση στα έσοδά τους. Αναλυτές και στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας προβλέπουν ότι με δεδομένες τις προ-κρατήσεις αλλά και τις ενδείξεις που υπάρχουν από τις διάφορες αγορές του εξωτερικού ο ελληνικός τουρισμός θα σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, σημειώνοντας πρωτοφανείς επιδόσεις στην ιστορία του. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επισκεπτών που θα καταφθάσει φέτος στην Ελλάδα θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια (αριθμός τριπλάσιος από τον πληθυσμό της χώρας) από 28 εκατομμύρια που ήρθαν πέρυσι, αυξάνοντας κατά 1 δισ. ευρώ τα τουριστικά έσοδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς που επικαλείται η Ημερησία, οι μεγάλοι παίκτες έχουν ήδη πάρει θέση και προσπαθούν να κλείσουν επωφελείς συμφωνίες με σημεία υψηλής επισκεψιμότητας στα διάφορα δημοφιλή θέρετρα (Σαντορίνη, Μύκονος, Ρόδος, Κρήτη, Κέρκυρα κ.ά.), προκειμένου να έχουν τον πρώτο λόγο και να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των υπολοίπων παικτών.

«Επενδύουν στην ελληνικότητα»

Η έμφαση στον τουρισμό, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως υποχωρεί το ενδιαφέρον για την εσωτερική αγορά. Αντίθετα, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η προσπάθεια για την αναθέρμανση του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Στο πλαίσιο αυτό, εντείνουν τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, ώστε να συμβαδίζουν με τις ανάγκες των νοικοκυριών για φθηνότερα τιμές, ενώ παράλληλα κυκλοφορούν νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, ενώ επαναφέρουν στην αγορά σήματα που είχαν περάσει στη λήθη και είχαν μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ενδεικτικά, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία του ομίλου Carlsberg λάνσαρε πριν από λίγο καιρό την Fix Άνευ, μια μπίρα χωρίς αλκοόλ, ενώ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία του ομίλου Heineken, αποφάσισε να αναβιώσει την μπίρα «Μάμος», επενδύοντας στην ελληνικότητα αλλά και στο συναίσθημα του καταναλωτικού κοινού. Η ιστορική μπίρα από την Πάτρα, η οποία ξεκίνησε το 1876 θα παράγεται στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην αχαϊκή πρωτεύουσα, όπου και θα είναι διαθέσιμη αρχικά. Πολύ σύντομα θα βρίσκεται και στην υπόλοιπη Πελοπόννησο, ενώ σε ένα δεύτερο στάδιο θα κυκλοφορήσει και πανελλαδικώς.

Εκτός από την πτώση της κατανάλωσης, μεγάλο πρόβλημα στον κλάδο της ζυθοποιίας δημιουργεί η υπερφορολόγηση που έχει υποστεί η μπίρα τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με ζυθοποιούς, η «τυφλή» αύξηση του ΕΦΚ στο προϊόν αλλά και του ΦΠΑ έχει επιβαρύνει το ήδη δυσμενές περιβάλλον για τις επιχειρήσεις του κλάδου, κυρίως τις μικρότερες, οι οποίες αδυνατούν να ανταποκριθούν στα αυξημένα φορολογικά βάρη. Επιπλέον, όπως λένε οι ίδιοι, οι νέοι φόροι πιέζουν τις τιμές προς τα πάνω σε μια στιγμή που δεν υπάρχει περιθώριο για ανατιμήσεις με δεδομένη τη δραματικά συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης. Η αποκλιμάκωση των φορολογικών συντελεστών θεωρείται επιτακτική, όχι μόνο για τον κλάδο της μπίρας αλλά και συνολικά, προκειμένου να «ανασάνουν» οι επαγγελματίες και να υπάρξει προοπτική για την αναστροφή του κλίματος. «Εάν δεν μειωθούν οι φόροι, πολύ δύσκολα θα επιστρέψει η οικονομία σε υψηλούς ρυθμούς βιώσιμης ανάπτυξης», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − 4 =