αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι «γίγαντες» Zara και H&M πιέζονται: Τα νέα δεδομένα στην «γρήγορη μόδα» και ο ρόλος των online αγορών

Οι «γίγαντες» Zara και H&M πιέζονται: Τα νέα δεδομένα στην «γρήγορη μόδα» και ο ρόλος των online αγορών

Η επονομαζόμενη «γρήγορη μόδα», φαίνεται ότι περνά δυσκολίες. Η εταιρεία Inditex, μητρική της Zara, ανακοίνωσε ότι η κερδοφορία της υποχώρησε σε χαμηλό οκτώ ετών. Η βασική της ανταγωνίστρια Hennes & Mauritz (H&M) ανακοίνωσε την πρώτη, έστω και σε μηνιαία, πτώση πωλήσεων μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια. Αποτέλεσμα οι μετοχές και των δύο εταιρειών να εμφανίσουν σημαντικές απώλειες.

Οι δύο ανακοινώσεις αποτυπώνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της μόδας, καθώς οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους σε ένδυση και υπόδηση αλλά στρέφονται και στις online αγορές. Η ενίσχυση του ανταγωνισμού ασκεί πιέσεις στις τιμές πώλησης, σε μία περίοδο που το κόστος παραγωγής αυξάνει, πιέζοντας με αυτόν τον τρόπο τα περιθώρια κέρδους, όπως σημειώνει το Economy365.gr.

«Τα στοιχεία Φεβρουαρίου για τον κλάδο ήταν δύσκολα», τονίζει ο Richard Chamberlain, αναλυτής της RBC Capital. Η υποχώρηση των πωλήσεων 9% στη Γερμανία και 6% στη Σουηδία αντικατοπτρίζει «μία στροφή στη συμπεριφορά συγκεκριμένων κατηγοριών καταναλωτών».

Ο Chamberlain εκτιμά ότι οι πωλήσεις της H&M, για τα ήδη υπάρχοντα καταστήματα, έχουν υποχωρήσει 3% σε μηνιαία βάση, με τις πιέσεις να αποδίδονται στη στροφή των καταναλωτών στις online αγορές.

Η H&M βρίσκεται εδώ και αρκετό καιρό στη σκιά της ταχύτερα αναπτυσσόμενης Inditex, αλλά και η δεύτερη απέδειξε με τη σημερινή τη ανακοίνωση ότι δεν περνά και τόσο εύκολες στιγμές. Το μεικτό περιθώριο κέρδους της Inditex υποχώρησε στο 57% φέτος από 57,8% το τελευταίο 12μηνο. Η μετοχή υποχώρησε κοντά στο 3%, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − eleven =