αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΜπορεί να χάσεις μια δουλειά κάνοντας αυτά τα λάθη στα Social Media

Μπορεί να χάσεις μια δουλειά κάνοντας αυτά τα λάθη στα Social Media

Τα Facebook posts σας μπορεί να έχουν μεγάλη απήχηση στους φίλους σας, αλλά ενδεχομένως να λειτουργούν ανασταλτικά στη καριέρα σας. Η πλατφόρμα ευρέσεως εργασίας Jobvite δημοσίευσε την ετήσια έρευνα Social Recruiting Survey, και τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά για όσους το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να ποστάρουν κάτι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αναλυτικότερα, το 93% των υπεύθυνων προσλήψεων θα δήλωσαν πως θα ελέγξουν τα προφίλ των υποψηφίων πριν πάρουν τη τελική απόφαση.

Μάλιστα, το 55% δήλωσε πώς θα επανεξέταζε κάποιον υποψήφιο ανάλογα με το τι βρήκε, ενώ το 61% δήλωσε πως οι δεύτερες αυτές σκέψεις είναι συνήθως αρνητικές.

Όπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, το χειρότερο που μπορεί να κάνει κάποιος υποψήφιος είναι να αναφερθεί σε παράνομη χρήση ουσιών. Αυτό μπορεί να φαντάζει αυτονόητο, αλλά σε περίπτωση που δεν είναι – να έχετε υπόψιν ότι το 83% των υπεύθυνων προσλήψεων δηλώνει ανοιχτά πώς αν κάνει τέτοιο πέσει στην αντίληψη τους κάτι τέτοιο θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για την πρόσληψή τους.

Στην λίστα των «don’ts» μπαίνουν επίσης τα σχόλια ερωτικού περιεχομένου, με το 70% να δηλώνει πώς τους προδιαθέτει στη τελική τους απόφαση.

Επιπλέον, τα 2/3 δήλωσαν στο Jobvite ότι τα posts με βρισιές λειτουργούν επίσης αρνητικά, πάνω από τους μισούς δήλωσαν πώς είναι αρνητικοί σε σχόλια που κάνουν αναφορά σε όπλα, και το 44% είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί με όσους υποψήφιους γράφουν για το αλκοόλ.

Μπορεί να σκέφτεστε πώς αφού δεν ποστάρετε φωτογραφίες ή δε κάνετε σχόλια τέτοια τύπου, ότι δεν έχετε πρόβλημα. Μη βιάζεστε. Ας δούμε κι άλλα στοιχεία της έρευνας.

Το 66% των συμμετεχόντων δήλωσε, επίσης, ότι είναι ιδιαίτερα διστακτικοί με όσα άτομα κάνουν συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη. Ακόμα, ένας στους έξι υπεύθυνους προσλήψεων δήλωσε ότι είναι αρνητικός με το να μιλάει ανοιχτά ο υποψήφιος για τις πολιτικές του πεποιθήσεις.

Στα θετικά τώρα, οι υπεύθυνοι (65%) βλέπουν ιδιαίτερα θετικά όσους υποψήφιους έχουν εθελοντική εργασία ή έχουν κάνει δωρεές. Ακόμα, οι recruiters ψάχνουν να βρουν άτομα με εμφανή προϋπηρεσία, που έχουν κοινές επαφές, παραδείγματα προηγουμένων δουλειών καθώς και άτομα τα οποία θα μπορέσουν να ταιριάζουν με την εταιρική κουλτούρα.

Η έρευνα «έριξε φως» στον τρόπο με τον οποίο οι υπεύθυνοι χρησιμοποιούν τα διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στη κορυφή βρίσκεται το LinkedIn – με το 79% των συμμετεχόντων να δηλώνει πως έχει προσλάβει κόσμο μέσω της πλατφόρμας, συγκριτικά με το 26% μέσω Facebook και μόλις 14% μέσωTwitter.

Τέλος, σχεδόν όλοι οι hiring managers θα χρησιμοποιήσουν το LinkedIn σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, ξεκινώντας απ’ την αναζήτηση υποψηφίων, να έρθουν σε επαφή μαζί τους μέχρι να τους καλέσουν σε συνέντευξη.

Αντίθετα, το Facebook χρησιμοποιείται κυρίως για την προβολή της εταιρείας και για να προτείνουν οι εργαζόμενοι φίλους τους. Περίπου τα 2/3 των recruiters χρησιμοποιούν επίσης τη πλατφόρμα για να ελέγξουν τον υποψήφιο πριν ή μετά τη συνέντευξη. Το Twitter φαίνεται να είναι η πλατφόρμα που χρησιμοποιούν λιγότερο οι υπεύθυνοι προσλήψεων, και χρησιμοποιείται ομοίως με το Facebook, αλλά με λιγότερο έμφαση στην αξιολόγηση τους.

Πηγή: Fortune Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 + 15 =