αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜια τολμηρή άποψη: Αν θες να γίνεις καλός επιχειρηματίας πρέπει να αγνοήσεις την επιτυχία του Facebook και του Snapchat

Μια τολμηρή άποψη: Αν θες να γίνεις καλός επιχειρηματίας πρέπει να αγνοήσεις την επιτυχία του Facebook και του Snapchat

Αμέτρητοι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν μαγευτεί από ιστορίες επιτυχίας όπως αυτή του Mark Zuckeberg. Και προσπαθούν να βαδίσουν στα βήματα του. Να αντιγράψουν την «μαγική» στρατηγική μέσω της οποίας ένας 19χρονος φοιτητής, έγινε δισεκατομμυριούχος. Όμως, ο καθηγητής επιχειρηματικότητας στο πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, Per Bylound, εκφράζει μια εντελώς διαφορετική άποψη.

Όπως σημειώνει σε άρθρο του στο αμερικανικό Entrepreneur.com, οι νέοι επιχειρηματίες δεν πρέπει να έχουν ως πρότυπα τους τις ιστορίες των Facebook, Snapchat ή Uber. Μπορεί μια τέτοια άποψη να μοιάζει τρελή, ωστόσο ο ίδιος παραθέτει τη δική του ανάλυση. Όπως λέει, το Facebook για παράδειγμα, δεν στηρίχτηκε σε κάποιο business plan για να ξεκινήσει τη λειτουργία του και στη συνέχεια να εκτοξευτεί. Ήταν απλά μια δωρεάν υπηρεσία, η οποία κατάφερε να προσελκύσει πολλούς χρήστες και έτσι έφτασε στην ανέλπιστη επιτυχία. Μια επιτυχία που (αρχικά τουλάχιστον) δεν είχε σχεδιάσει ο Mark Zuckerberg.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο καθηγητής, «τέτοιες περιπτώσεις είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας». Αν πάρεις ένα λαχείο για παράδειγμα, έχεις επίσης 1 προς 1 εκατ. πιθανότητες να κερδίσεις. Και όντως μπορεί να κερδίσεις. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος τρόπος είναι ο πιο ορθολογικός για να φτάσεις στην επιτυχία.

Μετά τις «εκτοξεύσεις» τύπου Facebook, βλέπουμε και ένα άλλο φαινόμενο: Πολλοί επιχειρηματίες ξεκινούν ένα project με μόνο σκοπό να γίνουν… δισεκατομμυριούχοι μέσα σε μια νύχτα. Δεν τους ενδιαφέρει να οικοδομήσουν σωστά μια επιχείρηση, η οποία καταρχήν θα έχει έσοδα και μετά θα μπορέσει να κάνει scale up σταδιακά.

«Είναι υπέροχο να βλέπουμε νέους επιχειρηματίες που θέλουν να αρπάξουν την ευκαιρία. Αλλά πολλοί από αυτούς προσπαθούν να αντιγράψουν την πορεία των blockbuster εταιρειών, που ξεκίνησαν χωρίς επιχειρηματικά μοντέλα. Αντίθετα, προσέφεραν μια δωρεάν υπηρεσία και έφτασαν στην κερδοφορία μετά την προσέλκυση πάρα πολλών χρηστών».

Αντί να «μαγευτείς» από όλα αυτά και να προσπαθείς να γίνεις δισεκατομμυριούχος σε μια νύχτα, σύμφωνα με τον καθηγητή θα ήταν προτιμότερο να κάνεις κάποιες πιο ορθολογικές κινήσεις. Για παράδειγμα, πρέπει πρώτα να βρεις με προσοχή την αγορά που θες να δραστηριοποιηθείς και να εξετάσεις τα δεδομένα που ισχύουν εκεί.

Στη συνέχεια θα πρέπει να πάρεις το πρώτο feedback από τους πελάτες και να το αναλύσεις. Επίσης, είναι καλό να είσαι όσο πιο πρακτικός γίνεται- η επιχειρηματικότητα δεν είναι μάθημα φιλοσοφίας. Όσο για το πως κλείνει το άρθρο του ο Per Bylound; «Go your own way».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι δύο γυναίκες που έφτιαξαν μια πλατφόρμα, χρησιμοποίησαν τη νευροεπιστήμη και σου βρίσκουν τη δουλειά των ονείρων σου

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − fifteen =