αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια καινοτόμος ιδέα μέσα στην κρίση, τα φορτηγά και χρηματοδοτήσεις ύψους 400.000 ευρώ: Αυτή είναι η ιστορία της JoinCargo

Μια καινοτόμος ιδέα μέσα στην κρίση, τα φορτηγά και χρηματοδοτήσεις ύψους 400.000 ευρώ: Αυτή είναι η ιστορία της JoinCargo

roxane

Οι καινοτόμες ιδέες μπορεί να προκύψουν παντού. Ακόμα και παρατηρώντας τα φορτηγά που κινούνται στους δρόμους. Κάπως έτσι ξεκίνησε η επιχειρηματική ιστορία της Ρωξάνης Κουτσολουκά. Η ίδια δημιούργησε την JoinCargo πριν από λίγα χρόνια. Μια διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία «συνδέει» αυτούς που θέλουν να μεταφέρουν ένα εμπόρευμα, με τους μεταφορείς. Και μέχρι τώρα, έχει λάβει συνολικά 400.000 ευρώ σε χρηματοδοτήσεις.

Η ιδρύτρια της JoinCargo μιλά στο It’s Possible για το πως ακριβώς πήρε την απόφαση να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά, τι θα έκανε διαφορετικά αν γύρναγε τον χρόνο πίσω, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το τι χρειάζεται να κάνει τελικά μια startup έτσι ώστε να φτάσει στη χρηματοδότηση.

Πως προέκυψε η ιδέα για την JoinCargo;

Πέντε χρόνια πριν, ήρθα από την Ολλανδία στην Ελλάδα και άρχισα να δουλεύω στην εφοδιαστική αλυσίδα ενός εργοστασίου. Σιγά σιγά άρχισα να παρατηρώ ότι η όλη διαδικασία των μεταφορών δεν ήταν αποτελεσματική. Στο δρόμο για τη δουλειά έβλεπα φορτηγά στους δρόμους μισοάδεια και αναρωτιόμουν πώς είναι αυτό δυνατόν, εν μέσω κρίσης. Τους πρώτους τρεις μήνες, σε συνεργασία με την Orange Grove, έκανα αρκετή έρευνα στην αγορά, μίλησα σε περίπου 150 ανθρώπους, επικοινώνησα με τους Διευθυντές του τμήματος των logistics διαφόρων εταιρειών και συμμετείχα σε αρκετές διανομές με τους οδηγούς. Ο σκοπός μου ήταν να δω πώς κανόνιζαν τις μεταφορές τους έως τώρα και τις σκέψεις που έκαναν για την ύπαρξη μίας πλατφόρμας σαν τη JoinCargo. Έκανα πολλά τεστ και στη συνέχεια κάλεσα οδηγούς για να τη δοκιμάσουν και αυτοί offline να μου πουν τη γνώμη τους.

Δημιούργησα μια πλατφόρμα απλή στη χρήση που στόχος είναι να φέρνει, άμεσα σε επαφή, τις εταιρείες που επιθυμούν να μεταφέρουν εμπορεύματά τους, με τους μεταφορείς που χρειάζονται φορτία για να γεμίσουν τα φορτηγά τους στα δρομολόγια που ήδη κινούνται.

Με ποιον τρόπο ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα;

Μπαίνεις στο www.joincargo.com, εισάγεις τα στοιχεία σου, τι θέλεις να μεταφέρεις, σε ποια ποσότητα και προς ποια κατεύθυνση. Στη συνέχεια εμφανίζονται οι διαθέσιμοι μεταφορείς, εκείνοι δηλαδή που έχουν χωρητικότητα στο όχημά τους και που πρόκειται να κινηθούν προς τη διαδρομή που εσύ επιθυμείς. Αφού συμπληρώσεις τις πρόσθετες προδιαγραφές που μπορεί να χρειάζεσαι (π.χ. τύπο πόρτας φορτηγού), ολοκληρώνεται το αίτημά σου. Η πλατφόρμα μεταβιβάζει το αίτημά σου στον μεταφορέα που έχεις επιλέξει κι εκείνος εντός 15 λεπτών θα απαντήσει.

23Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;

Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι οι ελληνικές εταιρείες δεν κάνουν outsource υπηρεσίες, όπως τη διαχείριση του στόλου. Γενικότερα, η φιλοσοφία πρέπει να αλλάξει, κάτι το οποίο επιτάσσει η παρατεταμένη ύφεση της εγχώριας οικονομίας. Η καινοτομία όμως, έρχεται μέσα από την κρίση και οι άνθρωποι την ψάχνουν. Σύντομα θεωρώ ότι ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα θα αλλάξει ολοκληρωτικά.

Αν μπορούσατε να γυρίσετε το χρόνο πίσω, θα κάνατε κάτι διαφορετικά σε αυτή σας την επιχειρηματική προσπάθεια;

Σίγουρα θα ξεκινούσα νωρίτερα να δομώ το νομικό μέρος της εταιρείας, τους όρους και προϋποθέσεις που χρειάστηκε 3 μήνες δουλειάς για να ολοκληρωθεί αλλά πέραν αυτών, των πρακτικών ζητημάτων, αυτό που ξέρω σήμερα και θα άλλαζα, είναι το να μεταδίδω πιο συχνά το όραμά μου στην ομάδα μου.

Οι δυσκολίες δεν με ανησυχούν γιατί έχω ξεκάθαρο στόχο και εμπνέομαι από αυτό που χτίζω.

Νομίζω πως μεταδίδοντας τα στοιχεία αυτά στην ομάδα μου, όσο συχνά χρειάζεται, μαθαίνουμε να ξεπερνάμε τα εμπόδια γρήγορα, να μαθαίνουμε από τα λάθη και να είμαστε συγκεντρωμένοι, θετικοί και παραγωγικοί.

step-1Σε παλαιότερη συνέντευξη σας, έχετε δηλώσει: «Η λέξη-κλειδί που καθορίζει την κουλτούρα των startups είναι η ταχύτητα. Κινείσαι γρήγορα – μαθαίνεις γρήγορα – προσαρμόζεσαι γρήγορα». Βάσει της εμπειρίας σας, θεωρείτε ότι οι startupers στην Ελλάδα έχουν αφομοιώσει αυτή την κουλτούρα;

Θεωρώ ότι τα πάνε μια χαρά σε αυτό το τρίπτυχο. Αυτό που πιστεύω ότι θα βοηθούσε τους startuppers είναι η συχνή και στενή επαφή με τους users τους από το αρχικό στάδιο της ιδέας. Φτιάχνονται από τεχνολογικής πλευράς άρτια λογισμικά αλλά δεν γίνεται σωστά η σύνδεση με τις ανάγκες των χρηστών. Για ‘μένα καλύτερα βγάλε το προϊόν σου στην αγορά, σε πραγματικές συνθήκες, εξέτασε την εμπειρία των πελατών σου, μάθε από τις ανάγκες τους και φτιάξε ένα product development plan βασισμένο σε αυτούς.

Μέχρι τώρα, έχετε καταφέρει να αντλήσετε συνολικά 400.000 ευρώ σε χρηματοδοτήσεις. Τελικά, τι χρειάζεται να κάνει μια καινοτόμος επιχείρηση, έτσι ώστε να φτάσει στην πολυπόθητη χρηματοδότηση;

Αν στην έρευνα που έχεις κάνει, έχεις μιλήσει με πελάτες και πάνω στο δικό τους feedback έχεις στηρίξει το business plan σου, φροντίζοντας να έχεις καλύψει όλα τα πιθανά σενάρια και όλες τις αντιρρήσεις, μπορείς να φτιάξεις ένα απλό και κατανοητό pitch. Πρέπει να είναι τόσο απλό ώστε να μπορεί να καταλάβει ο καθένας εύκολα τι είναι αυτό που κάνεις. Τότε, είσαι έτοιμος να πας στους επενδυτές. Αυτοί θα κάνουν τις ερωτήσεις που ήδη έχεις καλύψει στο πλάνο σου και θα μπορέσεις απλά να τους εξηγήσεις τι είναι αυτό που θέλεις να κάνεις, ακόμα κι αν δεν έχουν γνώση της αγοράς που δραστηριοποιείσαι.

step-2Ποια είναι τα σχέδια σας για το προσεχές μέλλον, σχετικά με την JoinCargo;

Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στην Αττικοβοιωτία, όπου πραγματοποιείται το 60% των εθνικών μεταφορών. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε και να πάμε από πόλη σε πόλη σταδιακά για να χτίσουμε το εθνικό μας δίκτυο και να εξαπλωθούμε αργότερα στα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη. Η φιλοσοφία μας είναι να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας και γι’ αυτό βελτιώνουμε την πλατφόρμα. Σύντομα, θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε αυθημερόν μεταφορές και διανομές.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 + 4 =