αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΛιγότερο ψωνίζουν από τα σούπερ μάρκετ οι Έλληνες

Λιγότερο ψωνίζουν από τα σούπερ μάρκετ οι Έλληνες

Woman shopping at the supermarket

Μικραίνει μήνα με τον μήνα το «καλάθι» της νοικοκυράς και κατ’ επέκταση η πίτα στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Η κατάρρευση του δικτύου του Μαρινόπουλου, έχει συμπαρασύρει προς τα κάτω το σύνολο της αγοράς η οποία δεν έχει καταφέρει να απορροφήσει τους κραδασμούς που έχει προκαλέσει ο μέχρι και πριν από λίγο διάστημα μεγαλύτερος παίκτης, βάσει δικτύου, του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.

Με βάση στοιχεία από τις εταιρείες ερευνών που σκανάρουν τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, προκύπτει πως από τις αρχές του έτους έως και τα μέσα Ιουλίου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε πτώση 7,7% υποχωρώντας στα 4,129 δις. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν είχε ανέλθει στα 4,474 δις. ευρώ. Δηλαδή από τις αρχές του έτους μέχρι τα μέσα Ιουλίου «χάθηκαν» από την αγορά 344 εκατ. ευρώ. Απώλειες οι οποίες «περιορίζονται» στα 318 εκατ. ευρώ ή πτώση 5,8% αν στη μεγάλη «εικόνα» συμπεριληφθεί η Lidl, για την οποία όμως δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία.

Όπως αναφέρει το Capital.gr, oι μεγαλύτερες απώλειες σημειώθηκαν σε Κεντρική Ελλάδα -11,6%, Κρήτη -11,5% και Θεσσαλονίκη -10,2%. «Αντιστάσεις» επέδειξαν περιοχές όπως η Πελοπόννησος όπου η πτώση ήταν μονοψήφια στο -8,8%, η Μακεδονία/Θράκη -6% και η Αττική -6,1%. Κάτι που εξηγείται και από το γεγονός ότι στις περιοχές με μονοψήφιο ποσοστό υποχώρησης του τζίρου των πωλήσεων οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς, πλην Μαρινόπουλου, έχουν ισχυρή παρουσία και απορρόφησαν μέρος των απωλειών της Μαρινόπουλος.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − 16 =