αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Agora που δίνει στους Βρετανούς ελληνικά προϊόντα

Η Agora που δίνει στους Βρετανούς ελληνικά προϊόντα

Πήγαν στη Βρετανία ξεχωριστά, για να κάνουν μεταπτυχιακό. Είδαν ένα κενό στην αγορά, ίδρυσαν μια startup και τελικά η ιδέα τους εξελίχτηκε σε μια πετυχημένη επιχείρηση. Με το όνομα Agora Greek Delicacies. Φυσικά, η διαδρομή μόνο εύκολη δεν ήταν. Όμως η Χριστίνα Λυροπούλου και ο Μιχάλης Σοφιανός, έχουν καταφέρει με το ηλεκτρονικό τους σούπερ μάρκετ, να διοχετεύουν ελληνικά προϊόντα σε ολόκληρη τη Βρετανία.

Οι δύο επιχειρηματίες μιλούν στο It’s Possible, από τη Γλασκόβη, η οποία είναι και η βάση τους. Εξηγούν το πώς ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα, τι γνώμη έχουν οι κάτοικοι της Βρετανίας για τα ελληνικά προϊόντα, ενώ απαντούν και στην ερώτηση για το πώς έχουν διαμορφωθεί τα δεδομένα εκεί μετά την απόφαση για το BREXIT.

Πως πήρατε την απόφαση να πάτε στην Γλασκόβη και να ιδρύσετε εκεί την καινοτόμο επιχείρηση σας;

Στην Γλασκώβη ήρθαμε ξεχωριστά για το μεταπτυχιακό μας όπου και έτυχε να είμαστε συμφοιτητές καις στην συνέχεια φίλοι και συνέταιροι. Όσο ο χρόνος περνούσε διαπιστώναμε την ανεξήγητα παντελή έλλειψη ελληνικών προϊόντων και όταν τελειώσαμε το μεταπτυχιακό ξεκινήσαμε δουλειά ο καθένας στον τομέα του και παράλληλα σκεφτόμασταν πως θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε αυτό το μεγάλο κενό στην αγορά.

Ξεκινήσαμε με μία μεγάλη έρευνα αγοράς καθώς οι διατροφικές συνήθειες στην Βρετανία –όταν λέμε Βρετανία δεν εννοούμε Λονδίνο , αλλά ολόκληρη Αγγλία, Ουαλία και Σκωτία- είναι πολύ διαφορετικές καθώς επίσης υπάρχει και σε πολύ μεγάλο ποσοστό άγνοια σχετικά με την ποιότητα και οφέλη της Μεσογειακής Διατροφής. Θεωρήσαμε ότι ο καλύτερος τρόπος να καλύψουμε αυτήν την παντελή έλλειψη δεν θα ήταν ένα μαγαζί που καλύπτει μόνο τοπικές ανάγκες, αλλά μία ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα μας έδινε την δυνατότητα να καλύψουμε την ζήτηση σε ολόκληρη την Βρετανία και πλέον και εκτός.

Τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα σας;

Όταν δημιουργήθηκε το Agora ήταν το πρώτο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αυτής της μορφής, ελληνικών προϊόντων, με μοντέρνο σχεδιασμό (ελληνικά προϊόντα χωρίς κολώνες, πιθάρια και Ζορμπά) και υψηλής ποιότητας προϊόντα σε προσιτές τιμές για τα δεδομένα της Βρετανίας.

Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό ηλεκτρονικό σουπερ μαρκετ όπου οι Ελληνες, Βρετανοί και όποιας άλλης εθνικότητας άτομα που διαμένουν στην Βρετανία θα μπορούσαν να βρουν απο το πιο απλό συστατικό της ελληνικής κουζίνας μέχρι το πιο γκουρμέ και φυσικά ευρεία γκάμα ελληνικών κρασιών και ποτών. Η αποστολή των πακέτων και η παράδοση παντού στην Βρετανία, ουσιαστικά κάνει τα ελληνικά προϊόντα αυτομάτως προσιτά σε όλους.

Για να δημιουργήσουμε αυτήν την γκάμα προϊόντων σε τιμές προσιτές λειτουργούμε φυσικά σαν εισαγωγείς , συνεργαζόμενοι απευθείας με τοπικούς παραγωγούς. Αυτή η δραστηριότητα μας έδωσε την δυνατότητα να αποτελούμε μια ολοκληρωμένη λύση όσον αφορά επίσης και στις προμήθειες χονδρικής για όσα εστιατόρια, deli κλπ που χρησιμοποιούν ελληνικά προϊόντα στην Βρετανία.

Ποια είναι η ανταπόκριση που δείχνουν οι Βρετανοί, σε σχέση με τα ελληνικά προϊόντα;

Τα ελληνικά προϊόντα δεν ήταν ποτέ και δεν είναι ακόμα μόδα στην Βρετανία. Όμως είναι σημαντικό ότι ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών ψάχνει να βρει καλής ποιότητας προϊόντα και αυτό τους οδηγεί προς τα Μεσογειακά και συνεπώς στα Ελληνικά. Αυτό έχει οδηγήσει στο να έχουμε χτίσει μετά από 4 χρόνια λειτουργίας μια σημαντική αγορά σε όλη την Βρετανία από ντόπιους και αλλοεθνείς που πραγματικά έχουν γίνει φανατικοί αγοραστές των ελληνικών προϊόντων!

Βάσει της εμπειρίας σας, θεωρείτε ότι τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ξένες αγορές;

Εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διατροφικές συνήθειες και την παιδεία της χώρας και φυσικά τις συντονισμένες και ποιοτικές επιχειρηματικές προσπάθειες. Νομίζουμε ότι είναι αρκετά υποτιμημένα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά Ιταλικά, Ισπανικά κλπ και υπάρχει τεράστιο περιθώριο ανάδειξής τους οχι μόνο στην Βρετανία αλλα και διεθνώς.

Πριν μερικούς μήνες, είχαμε την απόφαση για το BREXIT. Πως βλέπουν τα πράγματα οι επιχειρηματίες της Βρετανίας, μετά από αυτή την εξέλιξη;

Ευτυχώς η εσωτερική αγορά δεν έχει επηρεαστεί από την απόφαση του ΒRΕΧΙΤ. Η ροή χρήματος στην πραγματική οικονομία δεν έχει σταματήσει και η δυναμική της αγοράς εξακολουθεί να είναι σε προ ΒRΕΧΙΤ επίπεδα.

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;

Σαν start-up ξεκινήσαμε με στόχο να βρούμε χρηματοδότηση. Περάσαμε από πολλά panels την ιδέα μας και το business plan από την πλειοψηφία τους κρίθηκε ενδιαφέρον και βιώσιμο και έτσι καταφέραμε να ξεκινήσουμε και να αναπτυχθούμε.

Επίσης η εύρεση και ο συντονισμός των παραγωγών που συνεργαζόμαστε πήρε πολύ χρόνο, άλλα άξιζε καθώς έχουμε μια πολύ ικανοποιητική ισορροπία τιμής και ποιότητας σε όλα τα προιόντα που εμπορευόμαστε. Αρχικά ξεκινήσαμε με μία πλατφόρμα η οποία σχεδιάστηκε 100% με τις δικιές μας ικανότητες και δυνατότητες. Την ίδια εποχή προσπαθήσαμε να πάρουμε κάποια στήριξη από την Ελλάδα ως Έλληνες εξαγωγείς που προωθούν τις Ελληνικές εξαγωγές, πράγμα το οποίο δεν καταφέραμε ποτέ μετά από πολλές προσπάθειες.

Τι σχέδια έχετε από εδώ και πέρα, αναφορικά με την πλατφόρμα σας;

Η πλατφόρμα μας δεν σταματά να εξελίσσεται και να προσθέτουμε λειτουργίες που εξυπηρετούν τους καταναλωτές αλλά και εμάς στην διαχείριση της επιχείρισης μας.

Αυτήν την στιγμή εργαζόμαστε στο να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο τους πελάτες χονδρικής με την δημιουργία ξεχωριστής και customised πλατφόρμας που θα καλύπτει τις ανάγκες του καθενός τους προσωπικά. Οι Βρετανοί καταναλωτές είναι αυτό που λέμε heavy users του διαδικτύου και αυτό μας δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιούμε καινοτομικές λειτουργίες για να κάνουμε την εμπειρία της ηλεκτρονικής αγοράς εύκολη και γρήγορη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 − two =