αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ συμβουλή του συνιδρυτή του Skroutz προς τους νέους, σε συνέντευξη που μου είχε δώσει το 2014 | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Η συμβουλή του συνιδρυτή του Skroutz προς τους νέους, σε συνέντευξη που μου είχε δώσει το 2014 | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Το 2014, τα δεδομένα στο επιχειρηματικό τοπίο της Ελλάδας δεν ήταν πολύ διαφορετικά σε σχέση με σήμερα. Κρίση τότε, κρίση και τώρα. Δυσκολίες τότε, και τώρα. Νέες ιδέες ξεπηδούσαν τότε, το ίδιο και τώρα. Ίσως υπάρχει η διαφορά, ότι μέσα στα περίπου 4 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τότε, έχουμε δει κάποιες «εκτοξεύσεις» ελληνικών καινοτόμων επιχειρήσεων. Με τις μεγάλες εξαγορές πλέον να είναι γεγονός.

Με την όλη συζήτηση που γίνεται τις τελευταίες ημέρες, σε σχέση με το Skrouz.gr, και την επικείμενη πώληση του 50% της πλατφόρμας, το οποίο κατέχει από το 2006 η Dionic, θυμήθηκα μια συνέντευξη που είχα κάνει το 2014, με τον συνιδρυτή του Skroutz.gr, Γιώργο Αυγουστίδη. Για λογαριασμό της Huffington Post Greece στην οποία εργαζόμουν εκείνη την περίοδο.

Σε εκείνη την συνέντευξη, ο συνιδρυτής της γνωστής πλατφόρμας είχε πει αρκετά πράγματα. Μάλιστα, είχε σημειώσει αυτό που είδαμε πιο έντονα μέσα στα επόμενα χρόνια: «Όσον αφορά τις ελληνικές startups, έχει αποδειχθεί ότι έχουν όλα τα φόντα να διακριθούν στο εξωτερικό και μέσα από την κρίση έχουν αναδειχθεί εταιρείες με λύσεις πραγματικά καινοτόμες και πρωτοποριακές, οι οποίες ήδη απολαμβάνουν διακρίσεις διεθνώς». Συμπληρώνοντας βέβαια ότι: «Το σίγουρο είναι πως ο δρόμος προς την επιτυχία δεν είναι ονειρικός και τα εμπόδια στην πορεία θα είναι αρκετά, όμως αν αγαπάς αυτό που κάνεις και εστιάσεις στο να προσφέρεις κάτι καινούργιο και πραγματικά χρήσιμο στην αγορά, τότε θέτεις τα θεμέλια για ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο ανεξαρτήτως της χώρας που θα επιλέξεις».

Θυμήθηκε και κάτι από την εποχή που ξεκίναγε το Skroutz.gr, και τις γενικότερες διαφορές στον επιχειρηματικό περιβάλλον: «Όταν εμείς ξεκινούσαμε την προσπάθεια μας με το Skroutz στις αρχές του 2005, το τοπίο και το περιβάλλον στην αγορά ήταν εντελώς διαφορετικό. Η έννοια “startup” δεν υπήρχε ακόμη στην Ελλάδα, ενώ και το χρηματοπιστωτικό και επενδυτικό περιβάλλον διαφορετικό σε σύγκριση με το τι συμβαίνει σήμερα».

Νομίζω όμως, ότι το πιο σημαντικό που είχε πει ο Γιώργος Αυγουστίδης σε εκείνη την συνέντευξη, ήταν η συμβουλή που είχε δώσει στους νέους που σκέφτονται να ξεκινήσουν ένα δικό τους project: «Είναι θεμιτό εάν έχεις μια ιδέα για κάτι πραγματικά πρωτοποριακό να τη «ρίξεις» στην αγορά και να τεστάρεις τις δυνάμεις σου. Σε αυτό το πλαίσιο, θα συμβούλευα όλους τους νέους ανθρώπους να ξεκινήσουν όσο πιο νωρίς γίνεται, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη», είχε τονίζει.

Συμπληρώνοντας: «Άλλωστε, ακόμη και μέσα από την αποτυχία συχνά αντλούμε σημαντικά μαθήματα και εμπειρίες, για να γίνουμε πιο καλοί και δυνατοί στο μέλλον. Από εκεί και πέρα, το πάθος και η πίστη κάθε νέου επιχειρηματία στο εγχείρημα, αποτελούν το κλειδί στο δρόμο προς την επιτυχία».

Παράλληλα, εξέφρασε την άποψη ότι «Κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια που εστιάζει στο να προσφέρει αξία στους πελάτες της και εισάγει καινοτόμους τρόπους για να αντιμετωπίζει καλύτερα προβλήματα τα οποία υπάρχουν στην αγορά, έχει τη δυναμική να κάνει τη διαφορά και να επιτύχει μακροπρόθεσμα».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − twelve =