αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Στεφανία Νιάκαρου πήγε στο Λονδίνο, είδε την Ελλάδα με τα «μάτια της νοσταλγίας» και επέστρεψε για να φτιάξει το Mysterious Greece

Η Στεφανία Νιάκαρου πήγε στο Λονδίνο, είδε την Ελλάδα με τα «μάτια της νοσταλγίας» και επέστρεψε για να φτιάξει το Mysterious Greece

Συνήθως βλέπουμε ανθρώπους να φεύγουν από την Ελλάδα της κρίσης, για να ξεκινήσουν την ζωή τους σε κάποια άλλη χώρα, με καλύτερα οικονομικά δεδομένα. Τώρα όμως δεν θα δούμε μια τέτοια ιστορία. Στην περίπτωση της Στεφανίας Νιάκαρου- Σίμου, συνέβη το αντίστροφο: Πήγε στην Βρετανία για σπουδές, βρήκε μια ιδιαίτερη επιχειρηματική ιδέα, και επέστρεψε στην Ελλάδα για να την υλοποιήσει.

Κάπως έτσι, ίδρυσε το Mysterious Greece. Μια πλατφόρμα που θέλει να παρουσιάσει στους ταξιδιώτες όλα τα «άγνωστα» μέρη της Ελλάδας και να τους πείσει να τα επισκεφτούν. Το It’s Possible συνάντησε την ιδρύτρια και CEO του Mysterious Greece. Η ίδια μιλά για το πως προέκυψε η ιδέα για το project της, πόσες ώρες εργάζεται πάνω σε αυτό, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το αν είναι εύκολο να πείσει ένα ταξιδιώτη να επισκεφθεί τα ελληνικά νησιά τον χειμώνα.

Έχετε σπουδάσει στο εξωτερικό. Πως πήρατε τελικά την απόφαση να έχετε ως μόνιμη βάση σας την Ελλάδα να ξεκινήσετε μια επιχείρηση εδώ;

Σπούδασα Δημόσιες Σχέσεις στο Λονδίνο, ενώ στη συνέχεια έκανα μεταπτυχιακό στην οργάνωση εκδηλώσεων και συνεδριάσεων. Μέσα στο Master είχαμε ένα μάθημα που λεγόταν Destination Management. Η εργασία μου ήταν πάνω στο business tourism. Έπρεπε να επιλέξουμε, δηλαδή, μια χώρα, να αναλύσουμε το busisness plan της και να δούμε τι θα μπορούσε να κάνει καλύτερα. Εκεί εγώ επικεντρώθηκα στο rebranding Greece. Τότε ήταν που μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω έναν ταξιδιωτικό οδηγό. Βέβαια, από παλιά όταν πήγαινα διακοπές με τις φίλες μου, τα κανόνιζα πάντα εγώ όλα.

Στην Ελλάδα γύρισα, διότι όταν έφυγα στον εξωτερικό και είδα την χώρα μας με τα «μάτια της νοσταλγίας», αυτό ήταν ένα πολύ δυνατό συναίσθημα. Έτσι είπα ότι θα γυρίσω πίσω και θα βοηθήσω την τοπική κοινωνία. Μέσω του τουρισμού. Και να κάνω κάτι που θα αφήσει ένα στίγμα. Αυτός ήταν κύριος λόγος για τον οποίο δημιούργησα το Mysterious Greece. Πιστεύω ότι υπάρχει μέλλον στο κομμάτι του τουρισμό στην Ελλάδα και ειδικά στο κομμάτι του digital traveling.

Έχει σημασία όμως και η στιγμή που τα αποφασίσατε όλα αυτά. Δεν σας αποθάρρυνε η οικονομική κρίση που επικρατεί στην Ελλάδα;

Όχι, δεν με επηρέασε. Γιατί πίστευα και πιστεύω ακόμα σε όλο το vision του Mysterious Greece. Θεωρώ ότι μπορεί να φτάσει και σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο από ότι είναι τώρα.

Όλα κάνουν τον κύκλο τους. Είτε αυτό λέγεται οικονομία, είτε σχέση, είτε οτιδήποτε άλλο. Έτσι και η οικονομία όταν κάνει τον κύκλο της, δημιουργούνται πολύ άσχημες καταστάσεις. Αλλά αν δεν προσπαθήσεις, δεν θα μάθεις.

Δεν ήμουν διατεθειμένη να κάτσω στο Λονδίνο και να δουλέψω για μια εταιρία που δεν ήταν δική μου. Και να προσπαθώ να φέρω ιδέες που θα υλοποιηθούν κάτω από το brand name κάποιου άλλου.

Και επειδή αυτό που επέλεξα να κάνω δεν έχει κάποια σχέση με αυτό που σπούδασα, αλλά το έκανα κυρίως από την αγάπη μου για τα ταξίδια, δεν το μετανιώνω. Θα το ξανά έκανα.

Τι ακριβώς είναι το Mysterious Greece;

Το project ξεκίνησε ως ένας απλός ταξιδιωτικός για την Ελλάδα. Βγήκε επίσημα την 1η Ιουνίου 2015. Στόχος ήταν να παρέχω πληροφορίες για όλα τα νησιά της χώρας και για κάποιους βασικούς προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Από το 2013 μέχρι το 2015, ταξίδεψα και ήρθα σε επικοινωνία με ντόπιους, με φίλους φίλων, και μάζεψα όλες τις πληροφορίες που ήθελα. Ανέβασα όλες αυτές τις ιστορίες στο Mysterious Greece, έτσι ώστε να υπάρχει μια βάση δεδομένων στο διαδίκτυο, μέσα από την οποία ο χρήστης θα μαθαίνει τι πραγματικά μπορεί να κάνει στην «αυθεντική Ελλάδα».

Πλέον το Mysterious Greece λειτουργεί κατά βάση σαν μια διαδικτυακή ταξιδιωτική πλατφόρμα. Κατ’ επέκταση λειτουργούμε και σαν travel publisher. Γιατί αυτό που κάνουμε επίσης, είναι η παραγωγή περιεχομένου.  Κειμένου, φωτογραφίας και βίντεο, για το site μας αλλά και για τρίτους που ενδιαφέρονται να προβληθούν. Τέτοιες συνεργασίες έχουμε π.χ. με ξενοδοχεία, καταλύματα ή αεροπορικές εταιρίες.

Άρα λοιπόν η αποστολή μας, χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη. Από την μια θέλουμε να ενημερώσουμε τους ταξιδιώτες για το πως μπορούν να έχουν μια αυθεντική εμπειρία στην Ελλάδα. Ενώ από την άλλη θέλουμε να συνεργαστούμε με την τοπική κοινωνία του κάθε προορισμού, η οποία ασχολείται με τον τουρισμό.

Μπαίνοντας κάποιος στην πλατφόρμα σας, βλέπει ότι υπάρχουν άρθρα που προτείνουν στους ταξιδιώτες να επισκεφτούν ελληνικά νησιά πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες. Θεωρείτε ότι είναι εύκολο να πείσετε έναν ταξιδιώτη;

Δεν ξέρεις αν μπορείς να πείσεις τον ταξιδιώτη. Ξέρεις όμως ότι μπορείς να τον επηρεάσεις. Είναι το travel inspiration που λέμε.

Στην ουσία, εμείς παράγουμε περιεχόμενο στην πλατφόρμα μας, για να επηρεάσουμε τον ταξιδιώτη, πριν αποφασίσει που θα πάει. Αλλά και μετά, αφού έρθει στην Ελλάδα, θέλουμε να «ανεβάσει» τις φωτογραφίες του και τις εμπειρίες του, έτσι ώστε να τα δουν και οι φίλοι του. Βασικός μας στόχος, είναι μέσα από το Mysterious Greece να ενημερώσουμε τον κάθε χρήστη, κυρίως για τους «άγνωστους» προορισμούς στην Ελλάδα. Θέλουμε η χώρα μας να γίνει ένας ταξιδιωτικός προορισμός για όλο τον χρόνο.

Τελικά, τα αποτελέσματα τι λένε; Τους πείθετε;

Θεωρώ ότι υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που πείθεται. Βλέπουμε ότι το 25% του κοινού μας στο site είναι returning visitors. Άρα 1 στους 4 επιστρέφει. Πέρα από αυτό, ο μέσος χρήστης κάθεται περίπου 2 λεπτά στο site μας. Και αυτό είναι σημαντικό. Εμείς του δίνουμε όλες τις πτυχές του κάθε προορισμού. Υπάρχει πολύ περιεχόμενο για να δει, και να αποφασίσει το αν θέλει να έρθει στην Ελλάδα. Ακόμα κι αν δεν έχει αποφασίσει να έρθει στην χώρα μας, μπορούμε να τον επηρεάσουμε μέσα από το Mysterious Greece για να έρθει εδώ.

Ποιο είναι το Νο1 λάθος που έχετε κάνει στην επιχειρηματική διαδρομή σας μέχρι σήμερα;

Αν γύριζα τον χρόνο πίσω, δεν θα ξεκινούσα μόνη μου. Θα ήθελα να έχω από την αρχή κάποιον συνιδρυτή- συνεργάτη δίπλα μου. Κάτι που έγινε στη συνέχεια, αφού πλέον υπάρχει μια ομάδα πίσω από την πλατφόρμα. Το κάθε ένα από τα μέλη, έχει το δικό του πεδίο ευθύνης. Όλοι όμως πιστεύουν στο όραμα του Mysterious Greece.

Πιστεύω ότι αν δεν το ξεκίναγα μόνη μου, το project θα είχε γρηγορότερη ανάπτυξη. Δύο μυαλά είναι πάντα καλύτερα από ένα. Και τέσσερα χέρια είναι καλύτερα από δύο.

Ξεκινήσατε μόνη, και μετά από πόσο χρονικό διάστημα δημιουργήθηκε η ομάδα;

Περίπου 1,6 χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, προστέθηκε το πρώτο μέλος. Στη συνέχεια ακολούθησαν και οι υπόλοιποι. Μπορώ να πω πάντως, ότι όταν βάζει ο καθένας το δικό του κερασάκι στην τούρτα, δημιουργείται κάτι πάρα πολύ όμορφο.

Πόσες ώρες εργάζεστε για να «τρέξει» η πλατφόρμα σας; Και τι θυσίες πρέπει να είναι έτοιμος να κάνει ένας νέος επιχειρηματίας, που σκέφτεται να μπει σε έναν τέτοιο δρόμο;

Θεωρώ πως δεν υπάρχει ωράριο. Καταρχήν όταν είναι κάτι δικό σου, δεν σταματάς να το σκέφτεσαι. Ας πούμε ότι κανονικά δουλεύω ένα 8ωρο την ημέρα. Όμως μετά μπορεί να προκύψει κάτι και να δουλέψω ακόμα ένα 3ωρο από το σπίτι.

Η δουλειά ουσιαστικά δεν σταματά ποτέ, γιατί αν προκύψει μια καλή ιδέα κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα, θα κάτσεις να την δουλέψεις εκείνη την ώρα. Όχι ότι αν την αφήσεις για την επόμενη ημέρα, θα χαθεί. Αλλά εμένα μου αρέσει τόσο πολύ αυτό που κάνω, που δεν μου είναι δυσάρεστο να δουλέψω οποιαδήποτε ώρα. Αντίθετα μου είναι ευχάριστο.

Να φανταστώ ότι μέσα σε αυτή τη διαδρομή, έχει τύχει να δουλέψετε πολλά Σαββατοκύριακα ή αργίες.

Φυσικά. Ειδικά στην αρχή που ήμουν μόνη μου, δεν υπήρχε σχεδόν ποτέ «κενή» αργία. Ακόμα κι όταν τύχαινε να πάω ένα τριήμερο κάπου, έπαιρνα πάντα μαζί το laptop μου. Γιατί πολλές φορές είχε τύχει να χρειαστεί κάτι. Όταν έχεις ένα τέτοιο project, χρειάζεται να είσαι alert 24 ώρες το 24ωρο.

Το υγιές είναι βέβαια να έχεις 1-2 ημέρες μέσα στην εβδομάδα κενές. Για να «καθαρίζει» το μυαλό σου.

Στην επίσημη FB Page του Mysterious Greece, έχετε περίπου 125.000 likes. Τι τακτική ακολουθήσατε για να φτάσετε σε αυτό τον εντυπωσιακό αριθμό; Φαντάζομαι θα ήταν απαραίτητο και κάποιο μπάτζετ

Καταρχήν εμείς απευθυνόμαστε και σε ξένο κοινό. Περίπου το 60% του κοινού μας είναι από άλλες χώρες. Υπήρχε κάποιο μπάτζετ που «ρίξαμε» στο Facebook στην αρχή. Αλλά μετέπειτα η ανάπτυξη γινόταν και οργανικά.

Όταν δημιουργείς περιεχόμενο βάσει των αναγκών του κοινού σου, τότε οι χρήστες αλληλεπιδρούν πιο πολύ. Κάνουν likes και shares. Κάπως έτσι διαμοιράστηκε το περιεχόμενο μας και είχαμε σταδιακά την ανάπτυξη μέχρι τους συγκεκριμένους αριθμούς.

Ποια είναι τα σχέδια σας από εδώ και πέρα;

Εκτός από το ότι έχει μεγαλώσει η ομάδα μας τον τελευταίο έναν χρόνο, προσπαθούμε να πετύχουμε περαιτέρω ανάπτυξη τόσο στο κομμάτι του user experience, όσο και στο κομμάτι των offline συνεργασιών. Θέλουμε να φτιάξουμε το καλύτερο ταξιδιωτικό διαδικτυακό project που υπάρχει, για τα ελληνικά δεδομένα.

Σε δεύτερο επίπεδο, θέλουμε να «χτίσουμε» ακόμα περισσότερες συνεργασίες με διάφορες επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου. Θεωρούμε ότι οι συνέργειες μεταξύ εταιριών που έχουν τις ίδιες βάσεις και στόχους, δημιουργούν θετικά αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές.

Πέρα από αυτά, ο μεγαλύτερος στόχος που έχουμε, είναι να κάνουμε αντίστοιχες versions και σε άλλες χώρες. Να έχουμε, για παράδειγμα, Mysterious Italy ή Mysterious Spain. Θεωρώ ότι μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, γιατί υπάρχει κοινό σε όλο τον κόσμο. Όταν έρθει η ώρα για να γίνει global, θέλουμε να βρούμε τοπικούς συνεργάτες σε κάθε μια από τις χώρες που θα επεκταθούμε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × five =