αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ ελληνική πλατφόρμα που θέλει να γίνει το «eBay της Μεσογείου»

Η ελληνική πλατφόρμα που θέλει να γίνει το «eBay της Μεσογείου»

dsc01298

Ας υποθέσουμε ότι θες να πουλήσεις ένα αντικείμενο που δεν χρειάζεσαι. Το βγάζεις μια φωτογραφία με το smartphone σου, «ανεβάζεις» την εικόνα σε μια ιντερνετική πλατφόρμα, γράφεις μια σύντομη περιγραφή του προϊόντος και άμεσα μπορούν να το δουν χιλιάδες υποψήφιοι αγοραστές. Κάπως έτσι, λειτουργεί το Pouliseto. Ένα application για Android και iOS συσκευές, που επιθυμεί να κάνει τις αγοραπωλησίες αντικειμένων πιο εύκολες από ποτέ.

Τα φιλόδοξα σχέδια του ιδρυτή της συγκεκριμένης εφαρμογής, Σταύρου Καραγιάννη, δεν σταματούν όμως εκεί. Στη συνέντευξη που παραχωρεί στο It’s Possible, μιλά για το πλάνο του, έτσι ώστε το Pouliseto επεκταθεί σε άλλες χώρες και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Η πλατφόρμα σας είναι κοντά στο μοντέλο του eBay. Κατά τη γνώμη σας, μπορεί να δημιουργηθεί ένα «νέο eBay» με έδρα την Ελλάδα, έστω και σε μικρότερη κλίμακα;

Νομίζω ότι πολύς κόσμος σταματά να σκέφτεται μια ιδέα, γιατί υπάρχει ήδη κάτι άλλο παρόμοιο. Σου λέει δηλαδή, «αφού υπάρχει το eBay γιατί να το κάνω εγώ;» ή «πως θα τα βάλω με τα μεγαθήρια;». Και έτσι, αυτή η ιδέα, μένει πάντα μια απλή ιδέα.

Προσωπικά, δημιουργώντας το Pouliseto, είδα πολύ κόσμο που ήθελε να πουλήσει διάφορα αντικείμενα, και δεν είχε αυτή τη δυνατότητα. Έρευνες έχουν δείξει επίσης, ότι περίπου το 85% των αγοραπωλησιών που γίνονται στο ίντερνετ, πραγματοποιούνται πλέον μέσω κινητών. Δημιουργήσαμε λοιπόν μια πλατφόρμα, στην οποία ο χρήστης μπορεί άμεσα να ανεβάσει μια φωτογραφία του προϊόντος που έχει, και στην συνέχεια να βρει κάποιον αγοραστή.

Αν πιστέψεις στο project σου, και πεις ότι υπάρχει χώρος για όλους, τότε ναι μπορεί να ξεκινήσει κάτι από την Ελλάδα και στη συνέχεια να γίνει επέκταση σε άλλες χώρες. Η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά. Μπορείς να στήσεις κάτι εδώ, να δεις πως λειτουργεί, να διορθώσεις τα όποια λάθη και μετά μαθαίνοντας από τα λάθη σου, να το στήσεις και κάπου αλλού. Και στην περίπτωση του Pouliseto, σκοπός μας είναι να γίνει Νο1 στην Ελλάδα, και έπειτα να βγει στο εξωτερικό.

Η ιδέα για να ιδρύσετε την καινοτόμο επιχείρηση σας «γεννήθηκε» το 2014. Μέσα στο ’15 πήρατε την απόφαση και την κάνατε πραγματικότητα. Δεν σας πτόησε η δύσκολη οικονομική συγκυρία;

Όχι, δεν με πτόησε. Ήθελα να δημιουργήσω κάτι δικό μου. Θεώρησα ότι το κομμάτι των startups και ειδικά οτιδήποτε έχει να κάνει με smartphones είναι το μέλλον. Έτσι αποφάσισα να δραστηριοποιηθώ επιχειρηματικά σε αυτό το πεδίο. Ακόμα κι αν μεθαύριο πουλήσω την πλατφόρμα μου, πάλι θα θελήσω να κάνω κάτι στον ίδιο κλάδο. Να δημιουργήσω πάλι κάτι, που να κάνει πιο εύκολη τη ζωή των ανθρώπων.

Θεωρώ ότι τέτοιες digital προσπάθειες μπορούν να αναπτυχθούν, ακόμα και μέσα στην κρίση, αρκεί βέβαια να έχεις ένα μικρό μπάτζετ στην άκρη. Για να στήσεις το project και να το «τρέξεις». Τα έξοδα του πρώτου χρόνου, πρέπει να τα έχεις καλυμμένα.

Το πόσα θα είναι τα χρήματα που θα επενδυθούν, είναι στη διακριτική ευχέρεια του καθενός. Άλλος έχει να επενδύσει 5, άλλος έχει να επενδύσει 50.

Ο ιδρυτής του Pouliseto, Σταύρος Καραγιάννης

Ο ιδρυτής του Pouliseto, Σταύρος Καραγιάννης

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος μπαίνει για πρώτη φορά στο Pouliseto. Θέλω να δούμε τα βήματα που χρειάζεται να κάνει ένας χρήστης, έτσι ώστε να πουλήσει κάτι μέσω της πλατφόρμας.

Αυτή τη στιγμή, τα βήματα που γίνονται είναι τρία. Δημιουργείς έναν λογαριασμό, στη συνέχεια σου έρχεται ένας κωδικός ασφαλείας στο κινητό για να ταχτοποιηθεί ότι πρόκειται για το δικό σου κινητό και μετά πρέπει να «ανεβάσεις» πραγματικές φωτογραφίες του αντικειμένου που πουλάς. Συνήθως, οι αγγελίες που «ανεβαίνουν» με φωτογραφίες παρμένες από το ίντερνετ, απορρίπτονται.

Ο λόγος είναι απλός: ο αγοραστής πρέπει να βλέπει κατευθείαν αυτό που θα παραλάβει στα χέρια του. Δεν θέλω κάποιος, για παράδειγμα, να πουλάει μια τσάντα και να βάλει φωτογραφία μιας τσάντας ίδιου μοντέλου, από το ίντερνετ. Θέλουμε την φωτογραφία της συγκεκριμένης τσάντας που πωλείται, για να βλέπει ο αγοραστής πόσο έχει ενδεχομένως φθαρεί, αν είναι λερωμένη, το ακριβές χρώμα ή το οτιδήποτε. Το ίδιο ακριβώς ισχύει στα laptops, στα αυτοκίνητα και στα περισσότερα προϊόντα. Η μοναδική κατηγορία στην οποία είμαστε λίγο πιο ελαστικοί, είναι τα κινητά, διότι κάποιος που θέλει να πουλήσει ένα smartphone, πρακτικά δεν είναι τόσο εύκολο αν το βγάλει φωτογραφία, εκτός αν στηθεί π.χ. μπροστά σε ένα καθρέπτη ή αν έχει μια δεύτερη συσκευή.

Μόλις ανεβάσεις την φωτογραφία, γράφεις επίσης μια μικρή περιγραφή για το προϊόν και μετά από λίγο, αφού γίνει η έγκριση της αγγελίας, αυτή ανεβαίνει στην πλατφόρμα. Όσο πιο ωραία είναι η φωτογραφία, τόσο περισσότερο μπουστάρισμα κάνουμε και εμείς από την πλευρά μας. Ανεβάζουμε την αγγελία στα Social Media και την προβάλουμε περισσότερο με όλα τα μέσα που διαθέτουμε.

Μια ακόμα πολύ ωραία λειτουργία, είναι οι ειδοποιήσεις στο κινητό που προσφέρει το Pouliseto. Αν δηλαδή κάποιος δεν έχει χρόνο να μπαίνει κάθε ημέρα στην πλατφόρμα, αλλά θέλει να βρει ένα κινητό iPhone που να κοστίζει από 300 μέχρι 500 ευρώ, μπορεί να εισάγει στην πλατφόρμα αυτό το αίτημα του, και κάθε φορά που θα δημοσιεύονται αγγελίες που θα πληρούν αυτά τα κριτήρια θα του έρχεται ειδοποίηση στο κινητό.

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού μέχρι σήμερα;

Μέχρι στιγμής τα σχόλια είναι πολύ θετικά. Μας ζητάνε να το μπουστάρουμε ακόμα περισσότερο, να το μάθει και να το χρησιμοποιεί ακόμα πιο πολύς κόσμος.

Έχουν γίνει περίπου 70.000 downloads της εφαρμογής, ενώ έχουμε 15.000 ενεργούς χρήστες. Μέσα στον πρώτο χρόνο, έχουν πουληθεί περίπου 4.000 προϊόντα με αγγελίες μέσα από την πλατφόρμα. Και ο τζίρος ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ.

Δεν σας κρύβω όμως, ότι υπάρχουν και κάποια αρνητικά σχόλια, όταν π.χ. γίνεται μια απόρριψη αγγελίας, όπως περιέγραψα νωρίτερα. Μπορεί μια φωτογραφία που θα βάλει ένας χρήστης, να έχει πάνω το λογότυπο από άλλο site αγγελιών και όταν εμείς θα την απορρίψουμε, μετά ο ίδιος είναι πολύ πιθανό να πάει στην βαθμολογία του Google Play και να βαθμολογήσει την εφαρμογή με άσο. Για αυτό το πράγμα δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Δεν μπορείς να τους έχεις όλους ικανοποιημένους.

Από την άλλη, μέσα από το feedback που παίρνεις, κοιτάς να εντοπίσεις τα πραγματικά λάθη που έχεις κάνει και να τα διορθώσεις άμεσα.

Ως εταιρία έχετε μια δυναμική παρουσία στα Social Media. Είναι τελικά αυτά ένα απαραίτητο εργαλείο για τους επιχειρηματίες σήμερα;

Είναι πάρα πολύ σημαντικό το κομμάτι των Social Media, γιατί σου δίνει νέους χρήστες χωρίς δίνεις πολλά χρήματα. Αν θες να ρίξεις εσύ 1.000 ευρώ το μήνα εκεί για να μαζέψεις χρήστες, θα συγκεντρώσεις αριθμό χρηστών που αναλογούν στα χρήματα αυτά. Αν στη συνέχεια ο κόσμος αγαπήσει το project σιγά- σιγά, και έρχεται από μόνος του, τότε καταφέρνεις να έχεις περισσότερους χρήστες με λιγότερο κόστος. Αυτό που πρέπει να κοιτάς επίσης, είναι το target group στο οποίο απευθύνεσαι.

Στην περίπτωση μας, το Facebook μας βοήθησε στην αρχή, αλλά τώρα μας βοηθά πολύ το Ιnstagram. Επειδή είμαστε application με πολλές φωτογραφίες.

Ποιες είναι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;

Η πιο σημαντική δυσκολία, νομίζω ότι είναι η εξεύρεση του επενδυτή. Όταν πεις, δηλαδή, ότι θέλω να κάνω το επόμενο βήμα, να λάβω μια ώθηση, τότε χρειάζεσαι έναν επενδυτή που θα σου δώσει μια χρηματοδότηση. Εγώ κατάφερα και τον βρήκα, μετά από 1 χρόνο.

Σε ότι αφορά το κομμάτι των μεγάλων εισφορών και της φορολογίας για το οποίο μιλούν πολλοί στην Ελλάδα;

Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζεις και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος από πριν. Πρέπει τα συνολικά χρήματα που έχεις στην άκρη για την επένδυση σου, να σε καλύπτουν τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο.

Αναφέρατε πριν το θέμα της χρηματοδότησης. Αυτό είναι κάτι που προβληματίζει πολλούς startupers. Αρκετοί μάλιστα, έχουν τη εξεύρεση χρηματοδότηση ως πρωταρχικό στόχο, και ρίχνουν εξ αρχής όλο το βάρος εκεί. Ποια είναι η δική σας γνώμη;

Θα πρέπει να σας πω ότι ποτέ δεν έκανα business plan, για να πηγαίνω να το παρουσιάζω. Διότι δεν μου αρέσουν οι υποθετικές συζητήσεις. Δεν θα μου άρεσε το 2015 να εκάνα ένα υποθετικό business plan με σενάρια, και να έλεγα σε αυτόν που είχα μπροστά μου ότι «στην αρχή θα φτάσω τους 5.000 χρήστες, μετά τους 20.000 χρήστες και μετά τους 100.000 χρήστες». Ήθελα να «τρέξω» μόνος μου το project. Και να πορευτώ και να κάνω τις όποιες συζητήσεις με βάση τα πραγματικά νούμερα που θα προκύψουν.

Για αυτό ανέφερα πριν, ότι θα πρέπει να έχεις κάποια χρήματα στην άκρη, για τον πρώτο χρόνο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τον πρώτο χρόνο θα έχεις καταλάβει περίπου τι κάνεις, τι αποτελέσματα έχεις και με βάση αυτά θα κάνεις τα επόμενα βήματα.

Αν υποθέσουμε ότι ένας startuper ξεκινά σήμερα την προσπάθεια του. Πόσο καιρό μπορεί, κατά τη γνώμη σας, να αντέξει χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση και που τελικά μπορεί να φτάσει χρησιμοποιώντας μόνο δικά του κεφάλαια;

Σίγουρα δεν μπορείς να γίνεις κολοσσός, σαν το eBay που λέγαμε. Και δεν μπορείς να γίνεις, διότι από ένα σημείο και μετά, ό,τι είναι outsourcing, θα το χρειάζεσαι μέσα στην εταιρία. Είτε αυτό λέγεται λογιστήριο, είτε development, είτε νομική υπηρεσία.

Χρονικά, κάποιος μπορεί να πορευτεί χωρίς χρηματοδότηση για περίπου 3 χρόνια. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα εξελίξει το project του, θα πειραματιστεί και θα λάβει ένα καλό feedback. Έτσι, στη συνέχεια θα πάει πολύ πιο έτοιμος, να απευθυνθεί σε έναν επενδυτή.

img_1607Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας, αναφορικά με το Pouliseto;

Μέσα στις επόμενες ημέρες, θα αλλάξει ριζικά το business model του Pouliseto, καθώς θα μπει μέσα η μεταφορική εταιρία Seagull και η ηλεκτρονική πληρωμή. H μεταφορική εταιρία θα είναι ο αποκλειστικός διανομέας όλων των αντικειμένων μέσα από την πλατφόρμα.

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Όταν θα γίνει η αλλαγή, θα μπορεί ακόμα να πραγματοποιείται κάποια πώληση χέρι με χέρι. Απλά θα δίνουμε τη δυνατότητα της έξτρα ασφάλειας με την ηλεκτρονική πληρωμή και εκεί «κουμπώνουμε» και την μεταφορική εταιρία, έτσι ώστε να γίνεται η παράδοση του προϊόντος.

Θέλουμε να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το Pouliseto, να το τελειοποιήσουμε σαν project και να έπειτα υπάρχει στα πλάνα μας η επέκταση σε άλλες χώρες.

Μπορείτε να αναφέρετε και κάτι πιο συγκεκριμένο, σε ότι αφορά την επέκταση στο εξωτερικό που σχεδιάζετε;

Έχουν γίνει κάποιες πρώτες κινήσεις για την αγορά του Ισραήλ. Επίσης σχεδιάζουμε να πάμε στην Κύπρο, την Τουρκία, τη Βουλγαρία. Ξεκινάμε, δηλαδή, από χώρες της Μεσογείου. Το επόμενο βήμα είναι φυσικά να κοιτάξουμε και άλλα Ευρωπαϊκά κράτη.

Σκοπός μας βέβαια, δεν είναι το Pouliseto να πάει σε άλλες χώρες, μόνο για να βγάλουμε χρήματα. Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στον κάθε Έλληνα που έχει ένα αντικείμενο προς πώληση, να το προβάλει σε όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο. Ακόμα κι από άλλα κράτη.

Να λειτουργήσουμε ως μια «πύλη» ή ένα «eBay της Μεσογείου». Και όταν κάποιος βγάζει προς πώληση ένα αντικείμενο, να υπάρχει η δυνατότητα να το δει ένας άνθρωπος από μια γειτονική χώρα και να το αγοράσει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × three =