αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕπτά στρατηγικές που εφάρμοσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ για να αναπτύξει το Facebook

Επτά στρατηγικές που εφάρμοσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ για να αναπτύξει το Facebook

o6p_-d1xtlw3ussxscp-sgmiliard-r-sa-mal-naobedova-v-re-taur-cii-dream

Η ξέφρενη πορεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ προς την κορυφή ξεκίνησε το 2004, τότε που σε ηλικία 19 ετών δημιούργησε το Facebook (αρχικά με την ονομασία The Facebook). Στη συνέχεια η πλατφόρμα εξελίχτηκε και έγινε το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν οι άνθρωποι στη νέα εποχή.

Ο ίδιος φυσικά δεν έχει επαναπαυτεί. Μαζί με την ομάδα του, βελτιώνουν συνεχώς το Facebook και προσθέτουν νέες λειτουργίες. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή, ήταν επίσης η παρουσίαση που έκανε ο Ζούκερμπεργκ, μιλώντας για το πως θα είναι η επόμενη ημέρα του Facebook. Με την πλατφόρμα να είναι «συνδεδεμένη» με την εικονική πραγματικότητα.

Το CNBC καταγράφει τις κινήσεις που έκανε ο Ζούκερμπεργκ, από την αρχή του επιχειρηματικού του ταξιδιού μέχρι σήμερα. Συνολικά επτά στρατηγικές που ακολούθησε, έτσι ώστε να δημιουργήσει έναν «γίγαντα». Το Facebook.

1– Δεν περνά αμέτρητες ώρες στο γραφείο: Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι δεν περνά περισσότερες από 50 με 60 ώρες την εβδομάδα στο γραφείο. Ωστόσο, ξοδεύει αρκετό χρόνο για να σκέφτεται πως θα κάνει την πλατφόρμα του καλύτερη και πως «θα συνδέσει τον κόσμο». Έρευνες έχουν δείξει άλλωστε, ότι όταν δουλεύουμε αμέτρητες ώρες, γινόμαστε λιγότερο παραγωγικοί.

2– Μένει επικεντρωμένος στην αποστολή: Ο Ζούκερμπεργκ είπε πρόσφατα σε νέους επιχειρηματίες, να «μεταφράσουν» τις αξίες τους σε επιχείρηση, έτσι ώστε να δουν την αλλαγή που θέλουν στον κόσμο. «Όλες οι τακτικές και οι στρατηγικές, θα ταιριάξουν σε αυτό» σημείωσε ο Mr Facebook.

3– Αφήνει στην άκρη τις μικρές αποφάσεις (Ναι, έχει να κάνει με το γκρι μπλουζάκι): Θα έχετε παρατηρήσει ότι σχεδόν πάντα ο Ζούκερμπεργκ φοράει μπλουζάκι ίδιας γκρι απόχρωσης. Και υπάρχει λόγος. Ο ίδιος θεωρεί ότι δεν πρέπει να ξοδεύει ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε ασήμαντες αποφάσεις. Όπως το τι θα φορέσει ή άλλα παρόμοια πράματα.

4– Δρα περισσότερο από ότι αντιδρά: Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχει ένα πλάνο στο μυαλό του και έναν στόχο, και πορεύεται με αυτά. Συνήθως, δεν αλλάζει γνώμη ανάλογα με το τι συμβαίνει γύρω του. Έτσι μπορεί κάποιος να είναι πιο αποτελεσματικός και αποφασιστικός.

5– Θέλει οι εργαζόμενοι να τον διορθώνουν: Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά είναι μέρος της κουλτούρας του Facebook. Οι εργαζόμενοι μπορούν να πουν την διαφορετική άποψη τους στον Ζούκερμπεργκ, αν αυτός κάνει κάτι λάθος. «Μου αρέσει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι» λέει ο ίδιος και συμπληρώνει: «Μπορεί αν είναι λίγο… ενοχλητικό να σε διορθώνουν, αλλά είναι για καλό».

6– Προσπαθεί να μη στέκεται στα λάθη: Αν έπρεπε να συμβουλέψει κάτι τον 20χρονο εαυτό του, ο Ζούκερμπεργκ θα του έλεγε να ξεπεράσει τα λάθη που έκανε γρήγορα. Θα κάνεις λάθη, με οτιδήποτε και αν ασχολείσαι. «Οι άνθρωποι ξοδεύουν πολύ χρόνο στην προσπάθεια τους να μην κάνουν λάθη ή για να απολογηθούν για αυτά. Για εμένα, δεν θα πρέπει να προσπαθείς να είσαι σωστός στα πάντα» λέει ο ιδρυτής του FB.

7– Παίρνει μεγάλα ρίσκα: Ανατρέχοντας στην ιστορία του Facebook, θα δείτε πολλές τολμηρές κινήσεις. Ο Ζούκερμπεργκ αγόρασε το Instagram για 1 δισ. δολάρια, το WhatsApp για 19 δισ. δολάρια, ενώ ποντάρει πολλά στο μέλλον του mobile. Από την αρχή έτσι ήταν. Μη ξεχνάμε, ότι κάποτε παράτησε το Χάρβαρντ, για να ανοίξει τη δική του επιχείρηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο Ζούκερμπεργκ μίλαγε για κάποιο… The Facebook, πίσω στο 2004 (ΒΙΝΤΕΟ)

«Η ερώτηση που μας έκανε πάντα ο Ζούκερμπεργκ όταν είχαμε μια ιδέα»: Ένας πρώην εργαζόμενος του FB αποκαλύπτει

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − four =