αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί η Airbnb και τα ξενοδοχεία έχουν… μια ερωτική σχέση (αλλά δεν το γνωρίζουν ακόμα)

Γιατί η Airbnb και τα ξενοδοχεία έχουν… μια ερωτική σχέση (αλλά δεν το γνωρίζουν ακόμα)

Τις τελευταίες εβδομάδες ο υπόγειος πόλεμος ανάμεσα στην startup εταιρία Airbnb που έχει στήσει ένα δίκτυο ενοικίασης κατοικιών και στη ξενοδοχειακή βιομηχανία, αναδύθηκε στην επιφάνεια. Όπως αποκάλυψαν οι New York Times, δύο ομάδες που διενεργούσαν lobbying για λογαριασμό των ξενοδόχων, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ψήφιση δύο κανονιστικών εμποδίων κατά της Airbnb. Στην πολιτεία της Νέας Υόρκης τρεις γερουσιαστές ζήτησαν από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, να διεξάγει έρευνα για την αύξηση του οικιστικού κόστους, για την οποία φερόταν να ευθύνεται η Airbnb. Ως αποτέλεσμα επιβλήθηκαν πρόστιμα σε συνεργάτες της Airbnb στην πολιτεία. Από την πλευρά της η startup πέρασε στην αντεπίθεση κατηγορώντας “το καρτέλ των ξενοδόχων”.

Αυτή η μάχη ήταν αναπόφευκτη, όπως η αντίστοιχη της Uber και των αντίστοιχων με αυτή startups μεταφοράς επιβατών, που βρίσκονται σε μια συνεχιζόμενη διαμάχη με τις εταιρίες ταξί σε όλο τον πλανήτη. Αλλά καθώς ο πόλεμος ανακοινώσεων και lobbying ανάμεσα στην Airbnb και τους ξενοδόχους κλιμακώνεται, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον και να συνειδητοποιήσουμε ότι στην πραγματικότητα η μια πλευρά χρειάζεται την άλλη.

Για την ώρα, η Airbnb προσφέρει ανταγωνιστικές, έναντι των ξενοδοχείων, υπηρεσίες. Η αξίας 30 δισ. δολαρίων startup από το Σαν Φρανσίσκο, δημιούργησε μια αγορά καταλυμάτων, που ποτέ δεν μπόρεσαν να προσφέρουν τα ξενοδοχεία. Δίνοντας πρόσβαση σε ένα ξενώνα σπιτιού ή εξοχικό ή κάποιο διαμέρισμα που δεν κατοικείται, η Airbnb προσφέρει στους πελάτες της τον τρόπο να καταλύσουν σε άνετα σπίτια, σε καλές τοποθεσίες, παρέχοντας εγκαταστάσεις που δεν διαθέτουν τα παραδοσιακά ξενοδοχεία.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, το 70% των ατόμων που χρησιμοποίησαν την Airbnb ή κάποια ανταγωνιστική της εταιρία, το έπραξαν γιατί ήταν πιο οικονομικό. Ένα άλλο 50% τις επέλεξε “για τα μοναδικά καταλύματα” ή για την ευκολία της κουζίνας και των άλλων χαρακτηριστικών του σπιτιού. Ακόμα, ένα 90% αυτών των ατόμων αξιολόγησε την εμπειρία του “καλή” ή “πολύ καλή”.

Αυτή η φτηνότερη και πιο βολική υπηρεσία, έχει ενοχλήσει τον παραδοσιακό ανταγωνιστή; Αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Airbnb και για αυτό το λόγο η ξενοδοχειακή βιομηχανία προσπαθεί να θέσει προς όφελος της τα κυβερνητικά γρανάζια. Η Airbnb αποδεικνύει ότι υπάρχει μια μεγάλη και ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά για εναλλακτικά καταλύματα. Τα παραδοσιακά ξενοδοχεία δεν συμβαδίζουν με το lifestyle πολλών νέων ανθρώπων, που ενδιαφέρονται περισσότερο για αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες, παρά για δωμάτια ξενοδοχείων που αλλάζουν κάθε ημέρα τα σεντόνια. Επίσης, πλέον τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να μην θεωρούνται ιδανικά για οικογένειες ή για ταξιδιώτες μακράς παραμονής. Ακόμα, όπως ισχυρίζεται η Airbnb, το 10% των πελατών της είναι άτομα του επιχειρηματικού κόσμου που ταξιδεύουν για δουλειές.

Όμως από τη πλευρά τους τα ξενοδοχεία δεν θα έπρεπε απλά να φοβούνται την Airbnb, αλλά να μάθουν από την επιτυχία της. Τα ξενοδοχεία έχουν τελειοποιήσει ένα συγκεκριμένο είδος καταλυμάτων το οποίο είναι ομοιογενές. Οι πελάτες τους εκτιμούν αυτή την συνοχή της εμπειρίας τους, που εγγυάται για παράδειγμα, ένα δωμάτιο σε κάποιο ξενοδοχείο Marriott οπουδήποτε στον πλανήτη. Επίσης τα κέρδη τους είναι καλύτερα από ποτέ. Αλλά θα πρέπει να διαφοροποιήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Δεν πρέπει το κάθε δωμάτιο, ασχέτως κατάστασης, να παρέχεται στην ίδια τιμή. Χρειάζεται να αποκτήσουν μια μίνιμουμ προσωπικότητα και μια ποικιλία παρεχόμενων καταλυμάτων- από δωμάτια με κουζίνα ή με δεύτερο υπνοδωμάτιο και καθιστικό.

Όπως αναλύει το Forbes, αν τα ξενοδοχεία κάνουν τα καταλύματα τους κάτι περισσότερο από εμπόρευμα, θα βρουν χώρο στα αποτελέσματα αναζήτησης της ολοένα αναπτυσσόμενης πλατφόρμας της Airbnb. Εξάλλου, η Airbnb χρειάζεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να εγγράφει στην πλατφόρμα της νέα καταλύματα. Πάντως δεν είναι μόνο τα κανονιστικά εμπόδια που υποκινούνται από τους ξενοδόχους. Πολλές πόλεις έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους, ότι οι μακρόχρονες εγγραφές ακινήτων των περιοχών τους στην Airbnb, αφαιρεί σπίτια προς ενοικίαση για τους δημότες τους και οδηγεί ψηλά τις τιμές των ενοικίων. Και αυτό συμβαίνει την ώρα που υπάρχει ένα όριο στον αριθμό δεύτερων κατοικιών ή δωματίων που είναι διαθέσιμα προς ενοικίαση προς ταξιδιώτες, από κάποιον που θέλει να βγάλει ένα έξτρα εισόδημα.

Πάντως, όσο η Airbnb αναπτύσσεται και μεγαλώνει την λίστα της με τα παρεχόμενα καταλύματα, θα πρέπει να αποκτήσει ενός άλλου είδους επαγγελματισμό. Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, περίπου το 90% των Αμερικανών δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ να νοικιάσουν μια άλλη κατοικία, ενώ σχεδόν οι μισοί από αυτούς δεν το σκέφτονται καν. Για το ότι δεν θα επέλεγαν της Airbnb, ανέφεραν λόγους ασφάλειας και το γεγονός ότι δεν ήξεραν με τι θα μπορούσαν να βρεθούν αντιμέτωποι. Παρά τις διαβεβαιώσεις της startup εταιρίας, όλοι έχουν κάποια ιστορία για κάποιο φιλικό τους πρόσωπο που είχε μια άσχημη εμπειρία, με ένα σπίτι που δεν ήταν όπως περιγραφόταν στην πλατφόρμα ή με κάποιον δύστροπο ιδιοκτήτη. Αυτή η διαφαινόμενη έλλειψη επαγγελματισμού καταδεικνύει τη δυσκολία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει η Airbnb.

H Airbnb ήδη λαμβάνει μέτρα για να γίνει πιο επαγγελματική. Δαπάνησε 300 εκατ. δολάρια στην Luxury Retreats, μια εταιρία διαχείρισης διακοπών, η οποία έχει 4.000 ιδιοκτησίες και προσφέρει επαγγελματικές υπηρεσίες συντήρησης καταλυμάτων. Παράλληλα, η Airbnb προσπαθεί να εξελιχθεί σε πλήρη ταξιδιωτική υπηρεσία, παρέχοντας ξεναγήσεις στα αξιοθέατα της κάθε περιοχής ή ακόμα και να δίνει την δυνατότητα αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων. Αυτές οι προσφορές, οι οποίες είναι στάνταρ σε κάποια ξενοδοχεία, δεν θα ήταν κακή ιδέα να συνυπάρχουν δίπλα στη παροχή καταλυμάτων. Αν η Airbnb δεν καταφέρει να συνδυάσει αυτά τα δύο, πιθανώς οι πελάτες της να στραφούν στους online ανταγωνιστές της, όπως η Priceline και η Expedia.

Η Airbnb έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε κάτι πολύ περισσότερο από αυτό που είναι σήμερα και αν ενσωματώσει τα ξενοδοχεία, αυτό θα είναι ένα κομβικό σημείο για την ωρίμανση της ως εταιρία. Παράλληλα έχει τη δυνατότητα να φέρει τα ξενοδοχεία στον 21ο αιώνα, με ένα νέο μοντέλο που θα δώσει ώθηση στο κομμάτι της συντηρητικής τουριστικής βιομηχανίας. Η Airbnb και τα ξενοδοχεία, μαζί θα μπορούσαν να πετύχουν πολύ περισσότερα,  απ’ ότι χώρια- αλλά αυτό σημαίνει ότι θα βάλουν στην άκρη τις διαφορές τους και θα σταματήσουν τις βρώμικες κόντρες τους. Και αυτό θα χρειαστεί κάποιο χρόνο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen + 4 =