Πολλοί γνωστοί επιχειρηματίες, όπως ο Elon Musk, θεωρούν ότι το να κάνεις ερωτήσεις είναι ένα σημαντικό δημιουργικό skill. Ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λέξη, η οποία αν την χρησιμοποιείς στην καθημερινή σου επιχειρηματική ζωή, μπορεί να δημιουργήσει έλλειψη εμπιστοσύνης και τριβές. Σύμφωνα με την business coach και αρθρογράφο, Kristi Hedges, η λέξη αυτή είναι το «γιατί».
«Όταν ρωτάς ‘γιατί’, δημιουργείς την προσδοκία της πλήρους εξήγησης. Αυτό μπορεί να βάλει τον ακροατή σε μια στάση άμυνας. Χωρίς να έχετε πρόθεση, η κίνηση σας μπορεί να εκληφθεί ως μια αμφισβήτηση στις ικανότητες τους ή την νοημοσύνη τους» σημειώνει η Hedges.
Φυσικά, μπορείς να κάνεις ερωτήσεις με πιο… ήπιο τρόπο. Όπως λέει η business coach στο inc.com, μπορείς να ρωτήσεις για παράδειγμα: «ποια κατάσταση σε οδήγησε σε αυτή την αντίδραση;» ή «πως είδες τα πράγματα στη συνέχεια;». Στόχος είναι να καταφέρετε να λάβετε τις πληροφορίες που θέλετε, χωρίς όμως να κάνετε την απέναντι πλευρά να νιώσει πίεση.
Έτσι η συζήτηση θα παραμείνει «ανοιχτή» και δεν θα υπάρξει κάποια στάση άμυνας από τη μια πλευρά. Αυτό θα λειτουργήσει καλά τόσο για εσάς όσο και για την ομάδα.