Εάν υπάρχει ένας κλάδος, από την ευρύτερη κατηγορία “τροφίμων – ποτών” ο οποίος έχει χτυπηθεί όσο κανένας άλλος στα χρόνια της ύφεσης αυτός δεν είναι άλλος από αυτό των αλκοολούχων ποτών. Από το 2010 οπότε και αυξήθηκε κατακόρυφα η φορολογία των αλκοολούχων ποτών έχει μειωθεί κατά 40% σε όγκο και κατά 50% σε αξία.
Ανάμεσα στις διεθνείς μάρκες, το ουίσκι κυριαρχεί στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών καταλαμβάνοντας το 40% της κατανάλωσης. Ωστόσο, τα λευκά ποτά παρουσιάζουν σταθερά ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια, όπως διαβάζουμε στο News247.gr.
Την τελευταία διετία η πτώση συνεχίστηκε αν και έχουν μειωθεί οι ρυθμοί. Συγκεκριμένα η πτώση σε αξία υπολογίζεται σε 10% για το 2015 και 5% για το 2016. Ως προς τα σημεία έχει αρχίσει να εμφανίζει ανοδική πορεία η δαπάνη στα σούπερ μάρκετ και στο χονδρεμπόριο ενώ πτωτική είναι η κατανάλωση στα μπαρ. Η περαιτέρω πτώση έχει αποφευχθεί κυρίως λόγω της αύξησης του τουρισμού τα τελευταία χρόνια αλλά και την αναγέννηση των μπαρ στο κέντρο της Αθήνας.
Από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον κλάδο όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες του ΣΠΕΔΑΠ (Συμβούλιο Παραγωγών και Εταιρειών Διακίνησης Αλκοολούχων Ποτών) το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι η υπερφορολόγηση η οποία έχει οδηγήσει και στην γιγάντωση του λαθρεμπορίου.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Ευγενία Ζωντανού, επικεφαλής της ομάδας στρατηγικού και εμπορικού σχεδιασμού της DIAGEO για Ελλάδα και Ιταλία, “τα τελευταία έτη αντιμετωπίσαμε δυσκολίες και προκλήσεις που δεν είχαμε φανταστεί. Ωστόσο νοιώθουμε υπερήφανοι, γιατί καταφέραμε να διατηρήσουμε την εταιρεία δυνατή και υγιή με ένα προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό” και συνέχισε: “Σχεδιάζουμε για το καλύτερο, περιμένοντας το χειρότερο. Βελτιώνουμε διαρκώς τη διαχείριση των πόρων και των επενδύσεών μας με στόχο σημαντικό μέρος όσων εξοικονομούμε να επενδύονται στην οργανική ανάπτυξη των προϊόντων μας και στην καινοτομία”.