αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΌποιος πάρει στα «χέρια» του την Μαρίνα Αλίμου, θα μπορεί να φτιάξει και ξενοδοχείο

Όποιος πάρει στα «χέρια» του την Μαρίνα Αλίμου, θα μπορεί να φτιάξει και ξενοδοχείο

Σημαντικά επενδυτικά σχήματα αναμένεται να προσελκύσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου, μια από τις μεγαλύτερες της ανατολικής Μεσογείου, λόγω του μεγέθους, της πολυετούς διάρκειας παραχώρησης, του άνω των 1.100 θέσεων ελλιμενισμού, αλλά και των μεγάλων δυνατοτήτων αξιοποίησης της χερσαίας έκτασης του τουριστικού λιμένα.

Όπως διαβάζουμε στο Capital.gr, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη ξεκινήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 35 ετών, προχωρώντας προ ημερών στη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης.

Εκεί, αναφέρεται πως στο πλαίσιο της πρώτης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται μέχρι τις 16 Ιανουαρίου 2018 να εκδηλώσουν εγγράφως το ενδιαφέρον τους. Το Ταμείο θα εξετάσει τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και θα προσκαλέσει όσους επενδυτές κριθούν ως ¨επιλεγέντες” να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Σημειωτέον πως η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης θα καθοριστεί στην πρόσκληση υποβολής προσφορών, που πρόκειται να εκδοθεί στη β΄ φάση του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς και ειδικούς από το χώρο του yachting, η Μαρίνα Αλίμου συγκεντρώνει πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά που θα λειτουργήσουν ελκυστικά για τους επενδυτές που θα αναλάβουν τη διαχείρισή της.

Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες μαρίνες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η θέση της είναι μοναδική καθώς βρίσκεται σε απόσταση 10 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας, 15 χλμ. από το λιμάνι του Πειραιά , 40 χιλ. από το «Ελευθέριος Βενιζέλος” και σε εξαιρετικά κοντινή απόσταση από τον μητροπολιτικό πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά. Τα σκάφη που ελλιμενίζονται στην μαρίνα του Αλίμου απέχουν λίγα μόλις ναυτικά μίλια από τα δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων και του Αργοσαρωνικού.

Το μέγεθος και οι δυνατότητες ελλιμενισμού αποτελούν ακόμη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Η χερσαία ζώνη έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη περίπου 428.000 τ.μ. Θα μπορεί να προσφέρει μέχρι 1.200 θέσεις ελλιμενισμού, με την πλειονότητα των θέσεων να προσφέρονται για σκάφη μεγέθους 20-25 που είναι η κυρίαρχη κατηγορία σκαφών στην ελληνική αγορά.

Πρόβλεψη για νέο χωροταξικό σχεδιασμό

Το μεγάλο πλεονέκτημα, ωστόσο, είναι η τεράστια χερσαία ζώνη που διαθέτει η μαρίνα. Σε μια πρώτη ανάγνωση, η ζώνη αυτή δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να αξιοποιηθεί σχεδόν από την πρώτη ημέρα – και με τα ανάλογα έσοδα – από τον επενδυτή ως ζώνη απόθεσης, συντήρησης αλλά και επισκευής σκαφών. Η δυνατότητα αυτή την καθιστά μοναδική στην περιοχή καθώς είναι πολύ λίγες οι μαρίνες που παρέχουν αυτές τις υποδομές, ενώ η ζήτηση για τέτοιες υπηρεσίες από κατόχους σκαφών είναι τεράστια.

Αυτό, ωστόσο που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά το επενδυτικό ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη παραχώρηση, είναι η πρόβλεψη ευρύτερης αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης.

Ο επενδυτής πέρα του ότι θα είναι υποχρεωμένος να κατασκευάσει την απαραίτητη για την μαρίνα υποδομή (όπως κέντρο διοίκησης, ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό κλπ), θα μπορεί να αναπτύξει ευρείες χρήσεις τουρισμού – αναψυχής προς εκμετάλλευση, όπως ξενοδοχείο, χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης κ.α.

Σήμερα, ο χωροταξικός σχεδιασμός της χερσαίας ζώνης διέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα του 2004 (ΦΕΚ 254/Δ/5.3.2004). Εντούτοις, σημειώνεται ότι το Ταμείο έχει εκκινήσει τη διαδικασία που προβλέπεται στον Νόμο 2160/1993, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, για τη θεσμοθέτηση νέου χωροταξικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου με την έκδοση ενός νέου Προεδρικού Διατάγματος που θα τροποποιεί τις προαναφερόμενες διατάξεις.

Η δυνατότητα αυτή προσδίδει σημαντική προστιθέμενη αξία στο asset και, όπως αναφέρθηκε, εκτιμάται ότι θα προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, εγχώριο και διεθνές, με τη μορφή συμπράξεων, από το ευρύτερο χώρο της ανάπτυξης ακινήτων, του τουρισμού, διαχείρισης μαρίνων, κατασκευών κλπ. Αποτελεί, δε, κρυφό χαρτί για την επιτυχία του διαγωνισμού, με δεδομένο ότι πέραν της επενδυσης στο Ελληνικό, ανάλογες επενδύσεις για τη δημιουργία πολυτελών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων θα υλοποιηθούν σχεδόν σε όλη την έκταση του παράκτιου μετώπου, μεταξύ άλλων της Grivalia Hospitality στα Αστέρια Γλυφάδας, στον Αστέρα Βουλιαγμένης κ.α.

Στον προηγούμενο, άγονο, διαγωνισμό για τη μαρίνα, σημαντικό ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από 11 υποψηφίους. Εκτός των Dogus και J&P Αβαξ, ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από την κοινοπραξία των των Azimut – Benetti, η Global Liman Isltemeleri A.S., η ΑΤΕΣΕ ΑΕ, η Majestic Marine Engineering, η Envitec, η κοινοπραξία Archirodon Group – Α1 Yacht Trading Consortium – Στήριξις Τεχνική, η κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Cosmos Yachting, η Πόρτο Καρράς και η Κάσος ΑΕ.

Σημειώνεται, τέλος, πως οι κοντινές μαρίνες σε Φλοίσβο και Φάληρο, ήδη τελούν υπό τον έλεγχο γνωστών ομίλων. Την Μαρίνα Φλοίσβου διαχειρίζεται η D-Marine Investments του ομίλου Dogus και η Lamda Development και τη Μαρίνα Αθηνών (πρώην Μαρίνα Φαλήρου) δίπλα στο ΣΕΦ η κοινοπραξία των εταιρειών J&P Άβαξ, ΒΙΟΤΕΡ και Βερνίκος Κότερα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − fourteen =