αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΌλα όσα είπε ο επενδυτής Πανος Παπαδόπουλος στο τελευταίο Startup Grind Athens

Όλα όσα είπε ο επενδυτής Πανος Παπαδόπουλος στο τελευταίο Startup Grind Athens

«Στο Startup Grind Athens του Ιουνίου, ο Πάνος Παπαδόπουλος δεν χαρίστηκε σε κανέναν! Στη γεμάτη αίθουσα του InnovAthens, έδωσε μαθήματα για το πως πρέπει να συμπεριφέρεται ένας founder για να αποκτήσει το respect της κοινότητας, αλλά και την ευθύνη του angel investor», σημειώνει η Maria Koene, μέλος της ομάδας του Startup Grind Athens.

Και συμπληρώνει: «Περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο την τέχνη του “fake it” και μίλησε ανοιχτά για το ρόλο του ως Partner στο Marathon VC. Δεν έμεινε ούτε μια ερώτηση του κοινού αναπάντητη καθώς ο Πάνος είχε κέφια και αποκρινόταν με ευθύτητα αλλά και χιούμορ». Ο γνωστός επενδυτής, ήταν ο καλεσμένος του τελευταίου Startup Grind Athens.

Introduction

Ο Πάνος Παπαδόπουλος αποτελεί από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες, συνιδρυτής και CEO της BugSense, ένα bug analytics app που παραδίδει real time αναφορές σφαλμάτων σε προγραμματιστές. H BugSense εξαγοράστηκε από την Splunk, μια εταιρία operational intelligence βασισμένη στο Σαν Φρανσίσκο.
Μετά την εξαγορά της BugSense, ο Πάνος επέστρεψε στην Ελλάδα με σκοπό να βοηθήσει στην ανάπτυξη ελληνικών initiatives ως επενδυτής και σύμβουλος, οπότε ίδρυσε το Marathon VC, Private equity fund βασισμένο στο Μαρούσι.

Ίδρυση

H BugSense, ιδρύθηκε απο τον Πάνο Παπαδόπουλο και τον Γιάννη Βλαχογιάννη. Οι δυο συνιδρυτές είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν, σε 2 διαφορετικά ελληνικά Startups που κατέληξαν να αποτύχουν, οπότε γνωρίζονταν και είχαν μια καλή συνεργασία μεταξύ τους, πριν αποφασίσουν να συνεργαστούν και να αποφύγουν όλα τα σφάλματα που είχαν εντοπίσει στις άλλες δυο αποτυχημένες προσπάθειες. Αναπτυχθήκαν σταθερά, με διαρκή ενημέρωση στον τομέα τους παγκοσμίως από sites όπως reddit και ΗackerΝews. Έτσι, κατάφεραν να μην απομονώνουν τον εαυτό τους από το παγκόσμιο network του τομέα τους, το οποίο είναι ένα σφάλμα που κάνουν συχνά ελληνικές εταιρίες, και είναι μοιραίο, ειδικά σε αυτόν τον τομέα

Σύντομα η BugSense χρηματοδοτήθηκε με 100.000 δολάρια από επενδυτές στο Silicon Valley, και μεταφέρθηκε στο Σαν Φρανσίσκο για να συνεχίσει τη σταδιοδρομία της.

Εξαγορά της BugSense

Κατά την περίοδο που η BugSense έκανε προτάσεις και διαπραγματεύσεις για το exit της, προσφέρθηκε στον Πάνο και το Γιάννη η ευκαιρία να στήσουν δικό τους booth στο ετήσιο συνέδριο I/O της Google. Η πρόσφορα ήταν επείγουσας σημασίας καθώς δεν υπάρχει τρόπος να υποβάλεις αίτηση, η Google καλεί τους υποψήφιους για να καταλάβουν χώρο στο event. Αυτή η πρόσκληση έδωσε μια ώθηση στο prestige της εταιρίας.

Η New Relic αποτελούσε σημαντικό ανταγωνισμό για τη BugSense κατά την περίοδο πριν τον εξαγιασμό της από τη Splunk, με σχέδια προσθήκης Crash Reporting. Ο εξαγιασμός της BugSense ήρθε σε πολύ καλή στιγμή για την ομάδα καθώς ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός τους, Crashlytics, εξαγοράστηκε από την Twitter και διατέθηκε δωρεάν ώστε να έχει σκοπιά μέσα στα apps και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα για διαφημιστικούς λόγους.

Μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ Splunk και BugSense, η εξαγορά επισημοποιήθηκε το Σεπτέμβρη του 2013, και όλη η ομάδα μεταφέρθηκε στην Αμερική. Ο Πάνος πήρε τη θέση του Product Manager στη Splunk, αλλά μακροχρόνια ο σκοπός του ήταν να γυρίσει στην Ελλάδα για προσωπικούς λόγους και για να βοηθήσει στον τομέα της Ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Επιστροφή στην Ελλάδα

Ύστερα από το μεγάλο exit, o Πάνος δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί με καινούργιες ιδέες καθώς δε βρέθηκε ο κατάλληλος partner η το κατάλληλο concept που να του βγάλει το απαραίτητο πάθος για μια καινούργια αρχή, οπότε ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο ως angel investor, με ένα από τα πιο πετυχημένα success stories του, το forky του Μιχάλης Γκόντα και Πέτρου Πιτσιλή.

Το Marathon VC, διαφέρει από άλλα funds καθώς υιοθετεί μια ανθρωποκεντρική πολιτική. Ο Πάνος εξήγησε ότι κανένας επενδυτής δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά που πορεύεται η αγορά και αν ένα Startup θα πετύχει η θα αποτύχει. Η κύρια σημασία δίνεται στον άνθρωπο. Η εμπιστοσύνη στον founder και το πάθος του για την ιδέα πρέπει να εμπνέουν τον επενδυτή.

Η Marathon VC ενδιαφέρεται για online business Startups καθώς εκεί βασίζεται η εμπειρία και το network των συμβούλων.

Tips

Σύμφωνα με την εμπειρία του Πάνου, η προβολή μιας ωραίας εικόνας για την εταιρία είναι πολύ σημαντική, καθώς παίζει μεγάλο ρόλο στην εμπιστοσύνη και το σεβασμό που θα δεχτείς από τους περισσότερους στον τομέα που εντάσσεσαι.

Το social proof είναι κατά ένα μεγάλο μέρος, ο καταλύτης που θα ανεβάσει ένα Startup. Είναι σημαντικό για νέους επιχειρηματίες να ενημερώνονται σχετικά με την ορολογία, τα new arrivals και τον σημαντικότερο ανταγωνισμό του τομέα τους σε βάθος. Μικρά λάθη σε business jargon και τυπικότητες μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο την εξέλιξη της επιχείρησης, ειδικά στα πρώιμα ασταθή στάδια.

Στο θέμα το σεβασμού στον τομέα, ο Πάνος εξήγησε ότι είναι σημαντικό ένας founder να μπορεί να καταλάβει βασικούς τεχνικούς όρους, να ψάχνεται και να πηγαίνει με τις εξελίξεις. Πρέπει επίσης να ξεκινάει τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος επειδή όντως έχει μεγάλο πάθος για αυτό, και όχι με στόχο τα λεφτά. Ο κόσμος διαισθάνεται το πάθος και γίνεται πιο εύκολο να πείσεις το πλήθος να υποστηρίξει το όνειρο σου. Επίσης, από τις πιο σημαντικές συμβουλές που θα μπορούσε να δώσει ένας πετυχημένος επιχειρηματίας στον τομέα, είναι η αποφυγή της νοοτροπίας της “επέκτασης στο εξωτερικό”, καθώς πλέον δεν υπάρχει ούτε τρόπος, ούτε λόγος να περιορίζεται ένα Startup μόνο στη χώρα στην οποία ιδρύθηκε.

What else?

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και 3 founders από τις 6 Ελληνικές startups (Pobuca, SammY, iYouthLab, HotelGenius, SourceLair, inFashionApp) που ήταν μαζί μας στο Λονδίνο, μέρος των Top 75 startups στο Startup Program και μοιράστηκαν τις εξαιρετικές εντυπώσεις που αποκόμισαν από το Startup Grind Europe.

Ραντεβού 13 Ιούλη για να γιορτάσουμε το κλείσιμο της 3ης σεζόν στο Summer Party του Startup Grind με ακατάπαυστο networking. Πληροφορίες και κρατήσεις εδώ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 − six =