αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρεις στρατηγικές που είναι πιο αποτελεσματικές από το να απολύσεις έναν κακό εργαζόμενο

Τρεις στρατηγικές που είναι πιο αποτελεσματικές από το να απολύσεις έναν κακό εργαζόμενο

Η απόλυση ενός εργαζομένου είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα που πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας ή manager. O Neal Hartman, είναι ανώτερος λέκτορας στο πεδίο του managerial communication στο MIT, και λέει ότι για να είσαι αποτελεσματικός leader, πρέπει να μπορείς να τερματίσεις την συνεργασία σου με έναν υπάλληλο χαμηλής απόδοσης.

«Είναι πολύ καλύτερα να αποκόψουμε αυτούς τους δεσμούς, για να βοηθήσουμε τον εργαζόμενο να προχωρήσει σε μια νέα δουλειά όπου η ‘εφαρμογή’ θα είναι πολύ καλύτερη, και αυτός ή αυτή μπορεί θα είναι πιο παραγωγικός υπάλληλος» λέει ο ίδιος στο CNBC.

Βέβαια είναι πιο εύκολο να το λες, παρά να το κάνεις. Όπως σημειώνει ο Hartman, οι επιχειρηματίες ή managers συνήθως νιώθουν άβολα να απολύσουν κάποιον και δεν θέλουν να δημιουργήσουν εντάσεις στον χώρο εργασίας. Πέρα από αυτό, η απόλυση δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Η απόλυση πρέπει να έρχεται μόνο σε ακραίες καταστάσεις.

Τι μπορείς να κάνεις αντί για αυτό; Να φτιάξεις ένα σχέδιο το οποίο θα δίνει συγκεκριμένες κατευθύνσεις στον «κακό υπάλληλο». Και την ευκαιρία να βελτιωθεί και να… σώσει την παρτίδα. Εδώ είναι 3 συγκεκριμένες τακτικές που μπορείς να εφαρμόσεις, και είναι καλύτερες από την απόλυση. ‘Η τουλάχιστον, είναι ένα καλύτερο βήμα, πριν πάρεις την απόφαση για ένα ενδεχόμενο «διαζύγιο».

1# Καθορισμός στόχων απόδοσης: Μια συνηθισμένη τακτική είναι ο καθορισμός συγκεκριμένων στόχων, που αφορούν την απόδοση του υπαλλήλου. Όπως το να φέρει σε πέρας ένα project με μετρήσιμο αποτέλεσμα ή να κινηθεί μέσα σε ένα deadline. Ενημέρωσε από την αρχή τον εργαζόμενο, ότι το μέλλον του στην εταιρία θα εξαρτηθεί από τον εν λόγω στόχο. Αν στο τέλος δεν έχεις δει βελτίωση, η απόλυση ίσως είναι η καλύτερη επιλογή για όλους.

2# Παροχή κινήτρων για έξοδο: Η παροχή κινήτρων στον εργαζόμενο για να αποχωρήσει, είναι καλύτερο από το να τον απολύσεις. Και θα δεις το κατά πόσο θέλει να μείνει στην εταιρία. Αυτή είναι μια στρατηγική που εφαρμόζει και η Amazon. Μια φορά το χρόνο, ο τεχνολογικός γίγαντας προσφέρει σε ορισμένους υπαλλήλους έως και 5.000 δολάρια για να παραιτηθούν. Θέλοντας έτσι να «αδειάσει το χώρο» από ανθρώπους που δεν θέλουν πραγματικά να είναι στην Amazon.

3# Αναδιάρθρωση της εταιρίας: Ένας άλλος τρόπος για να οδηγήσεις έμμεσα στην έξοδο έναν υπάλληλο, είναι η αναδιάρθρωση της εταιρίας. Έτσι, μπορείς είτε να αφαιρέσεις εντελώς τη θέση κάποιου ή να γίνει συγχώνευση δύο θέσεων σε μία. Στη συνέχεια ο manager μπορεί να ενημερώσει τον υπάλληλο ότι πλέον η θέση του δεν υπάρχει στην εταιρία και θα πρέπει να βρει αλλού επαγγελματική στέγη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 − one =