αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤο pivot, το marketplace για οδηγούς και η χρηματοδότηση 174.000 δολαρίων: Ο ιδρυτής της RoadCube μιλά στο It’s Possible

Το pivot, το marketplace για οδηγούς και η χρηματοδότηση 174.000 δολαρίων: Ο ιδρυτής της RoadCube μιλά στο It’s Possible

Πολλές φορές, ο «επιχειρηματικός δρόμος» που διάλεξες, μπορεί να σε οδηγήσει σε ένα διαφορετικό μέρος, από αυτό που είχες αρχικά στο μυαλό σου. Η ιστορία της Roadcube το αποδεικνύει. Μια εφαρμογή που ξεκίνησε δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να ανταλλάσσουν μηνύματα, με τη βοήθεια του αριθμού πινακίδας. Και τελικά, ζυγίζοντας τα δεδομένα, η ομάδα που βρίσκεται πίσω από το application, αποφάσισε να το μετατρέψει σε ένα market place για οδηγούς.

Και που οδήγησε αυτός ο δρόμος; Σε μια σημαντική χρηματοδότηση ύψους 174.000 δολαρίων. Ο ιδρυτής της RoadCube, Δημήτρης Καλαβάσης, μιλά στο It’s Possible για το πώς ξεκίνησα όλα, τι ακριβώς είναι αυτό που έχουν δημιουργήσει, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το τι χρειάζεται να κάνει μια καινοτόμος επιχείρηση, έτσι ώστε να φτάσει στην χρηματοδότηση.

Πως «γεννήθηκε» η ιδέα για την RoadCube;

H ιδέα ξεκίνησε από κάτι πολύ διαφορετικό. Είχαμε φτιάξει μια εφαρμογή με την οποία ο οδηγός έστελνε μηνύματα σε κάποιο άλλο οδηγό μέσα από τον αριθμό κυκλοφορίας. Για να κάνουμε monetize λοιπόν αρχίσαμε να βάζουμε εταιρείες βενζίνης, πάρκινγκ και συνεργεία να διαφημίζονται στους οδηγούς τοπικά. Αποκτώντας μερικούς χιλιάδες χρήστες είδαμε ότι τελικά οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν άλλη υπηρεσία από αυτή που η εφαρμογή δημιουργήθηκε. Δηλαδή για να βρουν προσφορές από κοντινά μαγαζιά τις οποίες προσπαθούσαν οι καταστηματάρχες να χωρέσουν στο περιορισμένο χώρο που δίναμε.

Παράλληλα είδαμε μια ανάγκη των επιχειρήσεων αυτοκίνησης για προβολή καθώς ο μόνος τρόπος που έχουν να προβληθούν είναι να βάλουν μια πινακίδα έξω από το μαγαζί τους. Εμείς διατηρούσαμε βάση με όλα τα οχήματα οπότε κάναμε πολύ εύκολα το match making που ονειρεύονταν.

Κάπως έτσι κάναμε ένα μικρό pivot και εστιάσαμε περισσότερο στις υπηρεσίες αυτοκίνησης, καλύπτοντας από τις καθημερινές ανάγκες (βενζίνη) που κάνουν το χρήστη να μας χρησιμοποιεί καθημερινά, μέχρι τις προγραμματισμένες όπως το σερβις και την οδική αφού έχει φτάσει στο σημείο να μας εμπιστεύεται.

14484746_635559366626528_7344403404283878605_nΜε ποιον ακριβώς τρόπο λειτουργεί η εφαρμογή;

Η εφαρμογή προσπαθεί να δημιουργήσει για το χρήστη μια καλύτερη διαδικασία απόκτησης υπηρεσιών. Αρχικά ο χρήστης επιλέγει το είδος της υπηρεσίας που θέλει και βλέπει στο χάρτη τα διαθέσιμα καταστήματα. Πατώντας πάνω σε ένα μπορεί να δει μια σύγκριση τιμών για τα καταστήματα που βρίσκονται στη γύρω περιοχή μαζί με όλα τα προϊόντα, τις προσφορές αλλά και το πρόγραμμα επιβράβευσης που έχει η επιχείρηση. Τέλος αγοράζει το προϊόν με ένα κλικ έχοντας όλες τις κάρτες του αποθηκευμένες στην εφαρμογή και ακολουθώντας αυτόματα το πρόγραμμα επιβράβευσης κάθε επιχείρησης χωρίς καμία άλλη ενέργεια. Με τον τρόπο αυτό υπολογίζουμε ότι ο χρήστης κερδίζει χρόνο και παράλληλα κερδίζει μέχρι και 20% του προϋπολογισμού του.

Η έδρα της επιχείρησης σας είναι στην Αμερική. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής, σε σχέση με το να είχατε τη βάση σας στην Ελλάδα;

Η έδρα μας βρίσκεται στην Αμερική γιατί καταρχήν έχει ένα πολύ ευνοϊκό κλίμα για επενδυτές και επειδή ξεκινήσαμε τις δοκιμές μας εκεί. Στα πλαίσια του επιταχυντή της Μεταβάλλον πήγαμε στο Σαν Φρανσίσκο και εκτός από την ίδρυση της εταιρείας προχωρήσαμε και στους πρώτους μας πελάτες σε μια αγορά με πολλούς early adopters.

Ο ιδρυτής της RoadCube, Δημήτρης Καλαβάσης

Ο ιδρυτής της RoadCube, Δημήτρης Καλαβάσης

Πρόσφατα, λάβατε μια σημαντική χρηματοδότηση ύψους 174.000 δολαρίων. Τι κινήσεις σχεδιάζετε να κάνετε με αυτά τα χρήματα;

Αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε εδώ στην Ελλάδα μια βάση χρηστών και κάποιες συνεργασίες. Έχουμε ήδη κλείσει συνεργασία με μεγάλη εταιρεία βενζίνης η οποία θα βασίσει και το πρόγραμμα επιβράβευσής της πάνω στην εφαρμογή δίνοντας πολλά προνόμια στους χρήστες μας.

Παράλληλα έχουμε μια μεγάλη βάση επιχειρήσεων κυρίως στην Αθήνα όπου έχουν ενταχθεί στο δίκτυο μας και είναι έτοιμοι να ανεβάσουν τα προϊόντα τους ώστε να δημιουργήσουν καλή κάλυψη για τους χρήστες μας.

Η χρηματοδότηση είναι κάτι που απασχολεί πολλούς startuppers. Με βάση την εμπειρία σας, τελικά τι πρέπει να κάνει μια καινοτόμος επιχείρηση, έτσι ώστε να φτάσει στην χρηματοδότηση;

Πιστεύω ότι για να πάρει κανείς χρήματα χρειάζονται 4 βήματα:

1) Μια έκδοση του προϊόντος η οποία κάνει τα βασικά

2) Κάποιοι σημαντικοί πρώτοι πελάτες και ένα μερικό market fit

3) Financial Projections που δείχνουν ότι σε 3 με 5 χρόνια η εταιρεία θα έχει σημαντική αξία με μια Χ επένδυση

4) Μια ομάδα ανθρώπων που κάνοντας τα παραπάνω δείχνει ότι μπορεί να κάνει αυτά που λέει στα projections

11902442_482410338608099_1485052087955229692_nΗ εφαρμογή σας είναι διαθέσιμη σε φορητές συσκευές (Android και iOS). Θεωρείτε ότι εκεί είναι το μέλλον της καινοτόμου επιχειρηματικότητας;

Σίγουρα οι φορητές συσκευές λέγεται ότι είναι το μέλλον όπως και το IoT αλλά καινοτομία και επιχειρηματικότητα μπορεί να υπάρξει παντού. Εμάς μας βολεύει η φορητή συσκευή καθαρά επειδή ο οδηγός είναι στο δρόμο και θέλει ευκολία. Σίγουρα το επόμενο διάστημα θα έχουμε ένα ιστότοπο για τις προγραμματισμένες αγορές.

Ποια είναι τα ίσως αρνητικά που έχουν επισημάνει οι χρήστες μέχρι τώρα, σε ότι φορά την RoadCube;

Δεν τους αρέσει το γραφικό μας περιβάλλον κυρίως. Είναι κάτι στο οποίο δουλεύουμε και πιστεύω τον άλλο μήνα θα είναι πολύ χαρούμενοι με το αποτέλεσμα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − 17 =