αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο σκεπτικό του Steve Jobs πίσω από το πρώτο iPhone, που θα σε κάνει πιο τολμηρό όταν βγάζεις ένα project στην αγορά

Το σκεπτικό του Steve Jobs πίσω από το πρώτο iPhone, που θα σε κάνει πιο τολμηρό όταν βγάζεις ένα project στην αγορά

Στις 9 Ιανουαρίου 2007 ο Steve Jobs ανέβαινε πάνω στη σκηνή, παρουσιάζοντας το πρώτο iPhone. Τελικά, η παρουσίασε πήγε μια χαρά, το ίδιο και η αποδοχή που είχε το καινοτόμο (για την εποχή του) κινητό τηλέφωνο. Ήταν το πρώτο κινητό το οποίο είχε οθόνη αφής. Και το σημαντικότερο: Μπορούσε να συνδυάσει τις λειτουργίες ενός iPod, επίσης ήταν τηλέφωνο, ενώ παρείχε και πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Κι όμως, εκείνο το iPhone, δεν ήταν το «τέλειο προϊόν». Ήταν μόνο ένα prototype, όπως λέει χαρακτηριστικά το inc.com. Του έλειπαν πολλές λειτουργίες, που σήμερα θεωρούμε ότι ήταν… πάντα εκεί. Για την ιστορία, το πρώτο iPhone είχε ταχύτητες… 2G. Το 3G υπήρχε τότε, αλλά η Apple ήξερε ότι δεν θα ήταν σε θέση να έχει μια καλή διάρκεια ζωής της μπαταρίας, αν έκανε αυτή την επιλογή. Επίσης, το τηλέφωνο εκείνο δεν μπορούσε να κάνει το απλό copy-paste- κάτι που σήμερα θεωρούμε ως βασική λειτουργία σε οτιδήποτε έχει οθόνη. Το πρώτο iPhone δεν είχε ούτε δυνατότητα multitasking. Τελικά, και η μπαταρία του δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Κι όμως οι καταναλωτές το αγόρασαν μαζικά.

Γιατί; Διότι η Apple κατάφερε να στρέψει όλα τα βλέμματα στην οθόνη αφής (κάτι που ήταν πρωτοφανές για κινητό της εποχής εκείνης), αλλά και το τρίπτυχο που αναφέραμε παραπάνω. Ήταν δηλαδή μια συσκευή για τηλέφωνα, μουσική και ίντερνετ.

Ποιο είναι το πολύτιμο μάθημα από όλα αυτά; Όταν «χτίζεις» ένα project, δεν είναι απαραίτητο να περιμένεις να το τελειοποιήσεις για να το βγάλεις στην αγορά. Αν πας σε αυτή την τακτική, είναι πιθανό… να αργήσεις πολύ. Και να σπαταλήσεις πολλούς πόρους. Αντίθετα, μόλις το προϊόν σου φτάσει να έχει κάποια βασικά στοιχεία που θα το κάνουν να ξεχωρίσει, δώσε το στους χρήστες. Αν κάνεις τη σωστή προώθηση, αρκετοί θα το αγοράσουν. Στη συνέχεια, θα λάβεις το feedback από αυτούς που ήδη έχουν πάρει το προϊόν σου στα χέρια τους.

Ρώτα τους ποια άλλα προβλήματα θα θέλανε να λύσεις. Τι δυσλειτουργίες εντόπισαν. Τι θα θέλανε να προσθέσεις στο project. Και έτσι, οι αμέσως επόμενες εκδόσεις του, θα είναι πολύ καλύτερες. Το σημαντικότερο: Θα έχεις ήδη κάνει την αρχή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − fourteen =