αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο μεγάλο κινεζικό project «One Belt – One Road» και η συμμετοχή της Ελλάδας

Το μεγάλο κινεζικό project «One Belt – One Road» και η συμμετοχή της Ελλάδας

Την πρόθεση της Κίνας να εμβαθύνει περαιτέρω τη στρατηγική συμμαχία που έχει αναπτύξει με την Ελλάδα εξέφρασε ο Κινέζος πρέσβης της Λ.Δ. Κίνας στην Αθήνα, Zou Xiaoli, σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Είναι τόση μάλιστα η πίστη της κινεζικής κυβέρνησης σε αυτό το project, που σύμφωνα με τον Κινέζο πρέσβη η πορεία ενίσχυσής του δεν θα ανακοπεί σε καμία περίπτωση.

Πιο συγκεκριμένα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Ναυτεμπορική, ο κ. Zou Xiaοli μίλησε με μεγάλη θέρμη για το project «One Belt – One Road», το οποίο περνάει κυριολεκτικά μέσα από την Ελλάδα (λιμάνια και σιδηρόδρομος) για να φτάσει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Θέλοντας προφανώς να φέρει ένα ζωντανό παράδειγμα, και αφού εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία των σινο-αμερικανικών σχέσεων, δήλωσε, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι οι οποιεσδήποτε εξελίξεις στις σχέσεις των δύο αυτών χωρών δεν θα ανακόψουν την επιλογή της Κίνας για περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας της με την Ελλάδα και φυσικά την Ευρώπη.

Ο Κινέζος πρέσβης αναφέρθηκε αναλυτικά στην πρωτοβουλία «One Belt – One Road» με τη συμμετοχή άνω των 100 χωρών και την υπογραφή με 50 από αυτές μνημονίων συνεργασίας. Με την πρωτοβουλία αυτή επιχειρείται η στρατηγική διασύνδεση της Κίνας με την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης. Περιλαμβάνει τόσο τη χερσαία διασύνδεση (1ος Πυλώνας) της Κίνας με την Κεντρική Ευρώπη όσο και τη διά θαλάσσης διασύνδεση (2ος Πυλώνας) μέσω της Μεσογείου, καθιστώντας τη χώρα μας στρατηγικό σημείο αναφοράς του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου, με επίκεντρο τον Πειραιά.

Επιπλέον, ο κ. Zou Xiaoli εστίασε και στην προγραμματισμένη σύνοδο αρχηγών κρατών των εμπλεκόμενων χωρών, τον Μάιο του 2017, για τη διαμόρφωση τριετούς προγράμματος δράσεων, σε διμερές επίπεδο. Το πρόγραμμα θα εστιάζει σε θέματα συνδεσιμότητας (connectivity) και στο πλαίσιο αυτού η ναυτιλία θα διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο.

Οι ελληνικές προτεραιότητες

Την επί της αρχής θετική του προσέγγιση στις δύο βασικές προτεραιότητες που έχει θέσει η ελληνική πλευρά, εξέφρασε ο Κινέζος πρέσβης κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με τον υπ. Ναυτιλίας. Όπως του είχε επισημάνει ο κ. Κουρουμπλής, αυτές είναι η ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα και η προώθηση του ελληνικού ναυτιλιακού εξοπλισμού στα κινεζικά ναυπηγεία.

Πιο συγκεκριμένα ο υπουργός ζήτησε να υποστηριχθεί ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής στον Πειραιά, υπό το πρίσμα ιδίως της υιοθέτησης αναβαθμισμένων περιβαλλοντικών και κατασκευαστικών προτύπων των πλοίων μέσω του ΙΜΟ. Επιπρόσθετα, απέδωσε προτεραιότητα στην προώθηση ελληνικών προϊόντων ναυτιλιακού εξοπλισμού σε ελληνόκτητα πλοία που κατασκευάζονται στα κινεζικά ναυπηγεία, κάνοντας ειδική μνεία στις πλέον των 120 παραγγελιών νεότευκτων πλοίων όλων των ειδών (πχ. φορτηγά πλοία, δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και παραγώγων πετρελαίου, containers), που ναυπηγήθηκαν στα ναυπηγεία της Κίνας το προηγούμενο έτος.

Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο Κινέζος πρέσβης έδωσε προτεραιότητα στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας COSCO, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ενώ στάθηκε και στην αναμενόμενη αύξηση των ροών Κινέζων τουριστών, δεδομένης της επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων (cruise terminal) σε συνδυασμό με την επικείμενη έναρξη της αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας-Πεκίνου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 + six =