αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤελικά, πόσα δίνουν αυτοί που θέλουν τα «τοπ ταλέντα» της Ελλάδας; | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τελικά, πόσα δίνουν αυτοί που θέλουν τα «τοπ ταλέντα» της Ελλάδας; | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Εδώ και λίγο καιρό, δύο ενδιαφέρουσες αγγελίες είχαν ανέβει στο Linkedin. Η μια αναζητούσε Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων και η άλλη Διευθυντή Μάρκετινγκ. Εργοδότης ήταν ο ίδιος: Το πρώτο ξενοδοχείο Four Seasons που θα γίνει στην Ελλάδα. Ναι, είναι η γνωστή επένδυση στον Αστέρα Βουλιαγμένης. Ωστόσο, υπήρχε ένα παράξενο στοιχείο με τις συγκεκριμένες αγγελίες: Ανέβαιναν για κάποιες ημέρες, προφανώς οι ενδιαφερόμενοι έστελναν βιογραφικά, στην συνέχεια οι αγγελίες «κατέβαιναν» και μετά από λίγες ημέρες… δημοσιεύονταν πάλι. Με ακριβώς την ίδια περιγραφή.

Το μυστήριο φαίνεται να λύθηκε χτες (21/1). Σύμφωνα με στοιχεία που βγήκαν στην δημοσιότητα, η εταιρία έλαβε συνολικά 5.000 βιογραφικά. Οκ, είναι εντυπωσιακός ο αριθμός, αλλά το πιο… εντυπωσιακό έρχεται στη συνέχεια. Η Four Seasons απέρριψε όλα τα βιογραφικά. Δεν της «έκανε», ούτε ένας υποψήφιος.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια ακραία περίπτωση, το ότι δεν προσλήφθηκε κανείς από τους 5.000 υποψηφίους δεν είναι απαραίτητα κακό από μόνο του. Η εταιρία θα πει ενδεχομένως: Εμείς θέλουμε να βρούμε το «τοπ ταλέντο», που θα έχει 7 πτυχία, να μιλά 12 γλώσσες, να έχει 10+ χρόνια προϋπηρεσία και εξειδικευμένα skills.

Μάλιστα. Είναι σεβαστό μια εταιρία να θέλει να προσελκύσει μόνο την «ελίτ των εργαζομένων», και να μην ενδιαφέρεται για τίποτα άλλο, από εκεί και κάτω. Το σημαντικό ερώτημα εδώ, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι άλλο: Τελικά, πόσα χρήματα δίνουν αυτοί που θέλουν τα «τοπ ταλέντα» της Ελλάδας; Αν μια εταιρία, δίνει για παράδειγμα 1.500, 2.000, 3.000 ευρώ μισθό τον μήνα ή παραπάνω, καλά κάνει.

Κάποιοι που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, μπορεί να θεωρείτε δεδομένο ότι «ένας κολοσσός σαν αυτόν, αποκλείεται να μην δίνει καλές αμοιβές». Δεν γνωρίζω τι μισθούς προσφέρει η Four Seasons στην Ελλάδα. Μπορώ να σας πω όμως παρόμοια παραδείγματα στο πεδίο των Media, όπου τα δεδομένα είναι απογοητευτικά. Έχουν υπάρξει, δηλαδή, περιπτώσεις μεγάλων media brands που έχουν έρθει στην χώρα μας, ζητούν εργαζομένους υψηλών προδιαγραφών, και προσφέρουν… περίπου τον βασικό μισθό. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, προσλαμβάνουν αυτούς τους εργαζομένους με «μπλοκάκι» και όχι βάζοντας τους σε μισθολόγιο.

Θα φάνταζε πιο λογικό, αν ένας διεθνής κολοσσός έδινε το «κάτι παραπάνω» σε μισθούς. Ωστόσο, η ιστορία έχει δείξει ότι αυτό δεν είναι σίγουρο. Μπορεί ένα μεγάλο brand, με μεγάλο μπάτζετ, να έρθει στην χώρα μας, και τα μισθολογικά δεδομένα να είναι προσαρμοσμένα στην… Ελλάδα της κρίσης.

Αντίστοιχο σκηνικό βλέπουμε βέβαια και με αρκετές αγγελίες που αφορούν ελληνικές επιχειρήσεις. Άλλες θέλουν ευέλικτα ωράρια, άλλες εργασία σε αργίες, άλλες απαιτούν μετακινήσεις με ΙΧ ή μηχανή, χωρίς να πληρώνουν τα καύσιμα. Μερικές άλλες, θέλουν να πηγαίνεις κάθε πρωί στην έδρα τους, η οποία μπορεί να είναι πολύ μακριά από το «κέντρο» της εκάστοτε πόλης. Μπορεί να είναι και στα όρια του νομού. Ζητούν επίσης πτυχία και/ή προϋπηρεσία.

Είπαμε, ο κάθε εργοδότης είναι ελεύθερος να ζητά ότι θέλει. Αλλά το αυθόρμητο ερώτημα παραμένει: Τελικά, πόσα δίνουν για όλα αυτά;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − three =