αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤελικά, αξίζει να γίνονται business events και σεμινάρια για 20 άτομα; | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τελικά, αξίζει να γίνονται business events και σεμινάρια για 20 άτομα; | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Το έβλεπα τα προηγούμενα χρόνια λόγω δουλειάς, το βλέπω ακόμα πιο έντονα τώρα, με αφορμή την δημιουργία του It’s Possible: Σχεδόν σε καθημερινή βάση, καταφθάνουν στο email του site τα σχετικά μηνύματα: Σεμινάριο, event, ημερίδα, ομιλία, σεμινάριο, σεμινάριο, event, ημερίδα και πάει λέγοντας. Είναι πολλές οι ημέρες, όπου το inbox διαμορφώνεται κάπως έτσι.

Αν ξεκινήσεις να πας σε όλα αυτά τα κατά βάση business events, θα διαπιστώσεις πολύ γρήγορα κάτι: Ότι στα πιο πολλά, οι διοργανωτές ίσως είναι… περισσότεροι από τους ανθρώπους που βρίσκονται στο κοινό. Ναι, γίνονται events για 15, 20 ή 30 θεατές. Δηλαδή, σκεφτείτε το λίγο: Εγώ και εσείς να μαζεύαμε τους φίλους μας, μάλλον πιο πολύ κόσμο θα συγκεντρώναμε.

Είναι αλήθεια ότι το κοινό στην Ελλάδα δεν είναι αμέτρητο. Βλέπουμε όμως και άλλες αστοχίες που συμβάλουν στα σχεδόν… prive events. Βλέπουμε π.χ. να γίνονται μαζώξεις παρόμοιου περιεχομένου, ίδιες ημέρες, (σχεδόν) ίδιες ώρες. ‘Η να γίνονται π.χ. 3 business events ή σεμινάρια, μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο. Το αποτέλεσμα είναι το κοινό (που δεν είναι αμέτρητο, ξανά λέμε) να διασπάται σε πολλά μέρη. Οι 30 πάνε εδώ, οι 15 εκεί, και οι 5 παραδίπλα. Άσε που και να θέλει κάποιος, είναι λίγο δύσκολο να πάει σε όλα αυτά τα events, που είναι χρονικά «στριμωχτά» μεταξύ τους.

Από το γενικότερο σκηνικό, προκύπτει βέβαια ένα ερώτημα: Αξίζει να γίνονται business events και σεμινάρια για 20 άτομα; Φυσικά, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει. Μπορεί να διοργανώσει σεμινάριο ακόμα και για 1 θεατή, αν το κρίνει σκόπιμο.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν αξίζει τον κόπο- αλλά αυτό είναι υποκειμενικό. Όπως δεν αξίζει τον κόπο να ανεβαίνει μια θεατρική παράσταση, και στις θέσεις των θεατών να είναι… 15 άτομα. Την θεατρική παράσταση δεν την κάνεις για τον εαυτό σου. Την κάνεις για να την δουν άνθρωποι. Αν οι άνθρωποι δεν θέλουν να την δουν, τότε μάλλον κάτι δεν έχεις κάνει καλά. Μάλλον το «μήνυμα» σου δεν έχει φτάσει στον κόσμο.

Εδώ όμως προκύπτει ένα δεύτερο ερώτημα: «Μα καλά, και γιατί κάποιος κάνει σεμινάρια ή events, βλέπει ότι μαζεύει όλους κι όλους 20 θεατές, και παρόλα αυτά συνεχίζει και τα κάνει;». Αν υπάρχει εισιτήριο σε αυτές τις εκδηλώσεις, τότε μάλλον υπάρχει το οικονομικό κίνητρο. Αν δεν υπάρχει οικονομικό όφελος, τότε μάλλον γίνονται… για να γίνονται. Για να πει κάποιος ότι «διοργανώνω events» ή ότι «κάνω σεμινάρια». Δεν είναι τυχαίο, ότι τον τελευταίο καιρό βλέπουμε αμέτρητα σεμινάρια, σε κάθε μεγάλη ή μικρότερη πόλη της Ελλάδας.

Αρκετές φορές, σε συζητήσεις με ανθρώπους  μέσα στον επιχειρηματικό και startup χώρο, κάποιοι μου λένε την ωραία ιδέα: «Γιατί δεν κάνει και το It’s Possible ένα τέτοιο business event;». Η απάντηση είναι πολύ απλή και ξεκάθαρη: Διότι δεν με «φτιάχνει» να κάνω ένα event και να μαζέψω 20-30-50 άτομα. Διότι είναι πολύ πιθανό να μαζευτούν τόσα άτομα. Αν μου έλεγε κάποιος ότι θα κάνουμε ένα event και θα μαζέψουμε 1.000 ανθρώπους, εκεί ναι. Άλλωστε, αν υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, δεν μπορείς να το αγνοήσεις.

Δεν έχει νόημα, να οργανώσεις ένα event απλά για να γίνει. Σε οποιοδήποτε πεδίο. Κι αν βλέπεις ότι επαναλαμβανόμενα η προσέλευση σε αυτό που κάνεις είναι μικρή, κάτι δεν κάνεις τόσο καλά. Εκτός αν το κάνεις απλά για τον εαυτό σου…

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 5 =