αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 3 σημάδια που δείχνουν ότι ήρθε η στιγμή να πουλήσεις την online επιχείρηση σου (και να πας στο επόμενο επίπεδο)

Τα 3 σημάδια που δείχνουν ότι ήρθε η στιγμή να πουλήσεις την online επιχείρηση σου (και να πας στο επόμενο επίπεδο)

Εδώ υπάρχουν πολλές απόψεις. «Οι καλές εταιρίες εξαγοράζονται», έχει πει ο συνιδρυτής του Instagram, Evan Spiegel. Εντελώς αντίθετη άποψη έχουν, για παράδειγμα, οι ιδρυτές των Snapchat (Evan Spigel) και Spotify (Daniel Ek), οι οποίοι έχουν αρνηθεί να πουλήσουν τα projects τους στο παρελθόν, κάνουν το ίδιο μέχρι σήμερα, και θεωρούνται σούπερ επιτυχημένοι.

Αν όμως κάποιος αποφασίσει να πουλήσει την εταιρία του, πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να το κάνει; Μοιάζει σαν ένα παιχνίδι στο καζίνο, όπου θεωρητικά όλοι ψάχνουν την σωστή στιγμή, για να «μαζέψουν» τα κέρδη τους και να φύγουν από το τραπέζι. Στην πράξη, λίγοι το καταφέρνουν.

Υπάρχουν όμως 3 σημάδια που δείχνουν ότι έχει έρθει η σωστή στιγμή για να πουλήσεις την επιχείρηση σου. Άλλες φορές είναι «χαμηλόφωνα» και άλλες «φωνάζουν». Υπάρχουν όμως. Το Entrepreneur.com τα αναλύει. Και ίσως πρέπει να κρατήσεις σημειώσεις.

1- Η επιχείρηση ξεπέρασε τις δυνατότητες σου

Οι επενδυτές γοητεύονται από ταχύτατα αναπτυσσόμενες startups. Τι καλύτερο, άλλωστε, από μια καινοτόμο επιχείρηση που ανεβάζει στροφές συνεχώς και δεν αντιμετωπίζει κανένα μεγάλο πρόβλημα ή ύφεση στο εσωτερικό της. Μπορεί να έρθει η στιγμή όμως, που ως ιδρυτής δεν θα μπορείς να διαχειριστείς το project. Σκέψου να χρειάζεται να δημιουργήσεις ομάδες με marketers, content strategists, social media managers και άλλους, για να γίνει το επόμενο βήμα. Πιθανόν να μην μπορείς να το διαχειριστείς όλο αυτό. Είτε οργανωτικά, είτε οικονομικά. Έχει έρθει η στιγμή να πουλήσεις την εταιρία σου, στην καλύτερη δυνατή τιμή.

2- Υπάρχει μεγάλο κέρδος (και ρίσκο)

Το να φτάνεις στην επιτυχία σαν CEO, αναμφίβολα σου δίνει πρεστίζ. Όμως δεν θέλουν όλοι οι άνθρωποι να κρατήσουν αυτό τον τίτλο για πάντα. Τουλάχιστον όχι μόνο σε ένα brand. Θυμίζει πάλι λίγο το καζίνο. Όταν έχεις τα μεγάλα κέρδη, κάποια στιγμή είναι ίσως η κατάλληλη στιγμή για να φύγεις. Έτσι και στις εταιρίες. Αν συνεχίζεις να μένεις στο «τιμόνι» ενώ έχεις μεγάλα κέρδη, μπορεί στο τέλος κάτι να πάει στραβά και να βγεις χαμένος. Οι επιτυχία δεν είναι ποτέ εξασφαλισμένη και σταθερή. Αν έχεις καλές προτάσεις εξαγοράς, εξέτασε τες με προσοχή. Μην ξεχνάς ότι το ίδιο πιθανότατα θα κάνουν και οι άλλοι συνιδρυτές.

3- Είσαι έτοιμος για την επόμενη επένδυση

Αν έχεις αποφασίσει να δημιουργήσεις την επόμενη επιχείρηση σου, τότε ίσως ήρθε η ώρα να κλείσεις το προηγούμενο «κεφάλαιο». Το λάθος που κάνουν μερικοί επιχειρηματίες, είναι πως πιστεύουν ότι μπορούν να διαχειριστούν μια νέα ευκαιρία, ταυτόχρονα με την υπάρχουσα επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Αυτό συνήθως οδηγεί σε ολική κατάρρευση. Εκτός αν είσαι ο Elon Musk…

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + 4 =