αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα «μυστικά» του Mr Zara: 9 πράγματα που δεν γνωρίζεις για τον Αμάνσιο Ορτέγκα

Τα «μυστικά» του Mr Zara: 9 πράγματα που δεν γνωρίζεις για τον Αμάνσιο Ορτέγκα

Πολλοί άνθρωποι δεν τον έχουν ακούσει ποτέ το όνομα του και ας είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου.

Ο «μυστηριώδης» ιδρυτής του ομίλου Inditex αποκαθήλωσε τον Τζεφ Μπέζος και έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Ο Ορτέγκα, διεκδίκησε το νούμερο 2 στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου, χθές, Τρίτη, ανέφερε το Forbes.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Amazon Jeff Bezos – ο οποίος μόλις την περασμένη εβδομάδα ξεπέρασε τον Μπιλ Γκειτς για να διεκδικήσει τον τίτλο του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο – έπεσε στην 3η θέση.

Παρά τον τεράστιο πλούτο του, πολλοί άνθρωποι δεν τον έχουν ακούσει ποτέ το όνομα του Ορτέγκα ή ακόμα δεν γνωρίζουν ποιές αλυσίδες ανήκουν στον όμιλό του καθώς ο ίδιος προστατεύει απίστευτα την ιδιωτικότητά του, σπάνια εμφανίζεται δημόσια και έχει δώσει λίγες μόνο συνεντεύξεις σε όλη την επιτυχημένη καριέρα του.

Η καριέρα αυτή άρχισε όταν ο Ορτέγκα ίδρυσε το Zara με την τότε σύζυγο Ροζαλία το 1975. Σήμερα, η Inditex SA – η οποία κατέχει τα Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear και άλλα brands- έχει 7.385 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Πώς όμως ξεκίνησε η ιδέα και ποια μυστικά κρύβονται πίσω από την επιτυχία; Παρακάτω, δείτε 9 πράγματα που σίγουρα δεν γνωρίζατε για τον «Mr. ZARA», έτσι όπως τα συνέλεξε το Fortune Greece.

ΟΛΗ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ZARA ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΜΙΜΗΣΕΙΣ

O Ορτέγκα σταμάτησε το σχολείο για να δουλέψει και να καταφέρει να ζήσει- η οικογένειά του ήταν πολύ φτωχή. Στην αρχή δούλευε σε ένα κατάστημα ως το «παιδί για όλες τις δουλειές» και στη συνέχεια πήγε στο La Meja που τότε πωλούσε ακριβά ρούχα και έμαθε την τέχνη της ραπτικής. Πολύ γρήγορα σκέφτηκε, γιατί να μην υπάρχουν τα ρούχα που ξέρουμε ότι θέλει ο κόσμος, σε μια στις τιμές που τα θέλει; Σας θυμίζει κάτι;

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΟΥΖΙΑ

Οι πρώτες δημιουργίες του Ορτέγκα ήταν μια φθηνότερη αλλά ποιοτική εκδοχή των μπουρνουζιών που πωλούνταν στο La Maja, τις σχεδίασε με την πωλήτρια του καταστήματος Ροζαλία Μέρα (αργότερα έγινε σύζυγός του) και τη θετή του αδελφή.

ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΔΩΣΕ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 30 ΕΥΡΩ

Ο Ορτέγκα χρειάστηκε κεφάλαιο εκκίνησης αλλά η τράπεζα, πίσω στο 1969, του χορήγησε μόλις 2000 πεσέτας, δηλαδή περίπου 30 ευρώ σε σημερινή αξία. Το ποσό ήταν και για την εποχή ελάχιστο αλλά αρκετό για να προμηθευτεί τα (πάνφθηνα) πρώτα υλικά των μπουρνουζιών του.

Η ΣΥΜΒΟΥΛΗ – ΚΛΕΙΔΙ

Ο José María Castellano ο οποίος δούλευε στην IBM συμβούλεψε τον ιδρυτή του ZARA να φτιάξει και ρούχα εκτός από μπουρνούζια και όλες του τις λειτουργίες να τις “περνάει” σε υπολογιστή. Σκεφτείτε το, στα μέσα της δεκαετίας του ’80 η εταιρική κουλτούρα βασίστηκε στην ηλεκτρονική καταγραφή των ενεργειών, πωλήσεων, αποθεμάτων κλπ.

Η ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ZARA

ΖΑRA, δεν σημαίνει τίποτα στα ισπανικά αλλά σήμαινε πολλά για τους ιδρυτές του καταστήματος και αυτό διότι Zadar, λεγόταν το θέρετρο της Κροατίας όπου οι δυο τότε νέοι, Αμάνσιο και Ροζαλία πήγαν ταξίδι του μέλιτος. Μέσα από τον αναγραμματισμό της ονομασίας, εγένετο το brand που έμελλε να αλλάξει όσα ξέραμε για το λινεμπόριο στην ένδυση.

ΤΑ ZARA ΕΦΗΥΡΑΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ FAST- FASHION

Όταν σε οποιαδήποτε εταιρεία, για να δημιουργηθεί ένα σχέδιο, να ραφτεί και να παραχθεί το τελικό προϊόν, μπορεί να χρειαστούν και 9 μήνες, τα ZARA χρειάζονται 15 με 30 μέρες. Και αυτό, δεν συμβαίνει τώρα, που υπάρχει η βοήθεια της τεχνολογίας, αλλά ο Ορτέγκα το εφάρμοσε από την πρώτη στιγμή.

ΟΧΙ ΣΤΟ STOCK

Η φιλοσοφία της αλυσίδας βασίζεται στο out-of-stock. Αφενός διότι αυτό ελαχιστοποιεί τα κόστη των logistics, αφετέρου γιατί δημιουργεί μια ανάγκη στον καταναλωτή “Να το αγοράσω τώρα γιατί μετά δεν θα το ξαναβρώ”! Μήπως και αυτό σας θυμίζει κάτι;

Η INDITEX ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΡΟΥΧΟΥ

Όλα τα brands του ομίλου περιστρέφονται γύρω από τη μόδα και τον ρουχισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία από τα HQ στο Arteixo, Galicia της Ισπανίας παράγονται 1 δισ. κομμάτια ετησίως ενώ, 5 εκατ. τεμάχια διανέμονται κάθε εβδομάδα στα καταστήματα ZARA σε όλο τον κόσμο.

ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΛΙΑ

H κόρη του Ορτέγκα, Μάρτα, είναι κάτι σαν την Ιβάνκα Τραμπ της μόδας. Οι φήμες λένε ότι είναι δυναμική και ισχυρή προσωπικότητα, τρομερά εργατική και με έντονο επιχειρηματικό πνεύμα που θα διαδεχθεί επάξια τον πατέρα της.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 + 10 =