αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα ελληνικά brands αναψυκτικών «χτυπούν» τους κολοσσούς

Τα ελληνικά brands αναψυκτικών «χτυπούν» τους κολοσσούς

Τα αναψυκτικά δεν γνωρίζουν και τις καλύτερες τους μέρες τα τελευταία χρόνια. Αυτό όχι μόνο στην Ελλάδα της ύφεσης αλλά παγκοσμίως καθώς οι νέοι άνθρωποι στρέφονται σε πιο υγιεινές επιλογές. Στην χώρα μας τόσο για το σύνολο των αναψυκτικών όσο και για τον βασιλιά της κατηγορίας, τα αναψυκτικά τύπου Cola, το 2017 όπως δείχνουν τα νούμερα των μετρήσεων στο τετράμηνο μάλλον μπήκε με το αριστερό.

Τον Απρίλιο, τον μήνα που φιλοξενούσε το Πάσχα, για το σύνολο των αναψυκτικών η πτώση των πωλήσεων σε όγκο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν της τάξης του 7,3% σε όγκο και 9,1% σε αξία ενώ σε επίπεδο τετραμήνου η πτώση ήταν 4,8% και 5,4% αντίστοιχα.

Καθώς αυξάνονται οι παίκτες όπως είναι αναμενόμενο αυτοί που χάνουν μερίδιο ανάμεσα στα επώνυμα αναψυκτικά είναι οι κυρίως οι μεγάλοι και περισσότερο η Pepsico η οποία πρόσφατα αποχώρησε παραγωγικά από την Ελλάδα. Έτσι τον Απρίλιο στο σύνολο της κατηγορίας των αναψυκτικών η Pepsico είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 22,7% κατ΄όγκο και κατά 26,7% σε αξία. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία έχει μειώσει πλέον τόσο τις τιμές της στο ράφι όπου τα προϊόντα της κινούνται σε τιμές που πωλούνται τα αναψυκτικά με το σήμα των σουπερ μάρκετ (private label).

Μικρότερη πτώση εμφανίζουν τα αναψυκτικά της Coca Cola (10,6% σε όγκο και 11,3% σε αξία) λίγο πριν η εταιρεία ρίξει το νέο βαρύ χαρτί της στην αγορά την Coca Cola με στέβια ενώ ανοδικά κινούνται όλοι οι «μικροί». Την πλέον εντυπωσιακή άνοδο καταγράφει ο πλέον νέος – και ο πιο μικρός παίκτης στην αγορά – η Βίκος. Η ηπειρώτικη εταιρεία αύξηση στο τετράμηνο 133,3% σε όγκο στο σύνολο των αναψυκτικών και 94,8% σε αξία ενώ η Vikos Cola «τρέχει» με 199% και 168% αντίστοιχα. Η τελευταία κατάφερε πλέον να πιάσει ένα μερίδιο της τάξης του 2,5% τον περασμένο μήνα στην αγορά με βάση τον όγκο, όπως διαβάζουμε στο Economy365.gr.

Από την κατηγορία μικρούς – αν και η απόσταση τους από την Coca Cola είναι τεράστια – θα πρέπει σιγά σιγά να αποχαιρετούμε τους Loux και Green Cola καθώς και οι δύο κινούνται έντονα ανοδικά και σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιούνται. Είναι ενδεικτικό ότι η Loux επίπεδο αξίας πωλήσεων τετραμήνου έχει αγγίξει την Pepsico στην δεύτερη θέση ενώ το Απρίλιο πέρασε καθαρά στην δεύτερη θέση με μερίδιο 8,8% αφήνοντας την Pepsico στο 8,1%

Αντίστοιχα η Green Cola που έβαλε τα δυνατά της τον περασμένο μήνα σε επίπεδο προώθησης καθώς ετοιμάζονταν για την είσοδο στην κατηγορία της, της Coca Cola πέτυχε τον καλύτερο μήνα της στην ιστορία της πιάνοντας για πρώτη φορά διψήφιο όγκο πωλήσεων τον Απρίλιο παγιώνοντας την δεύτερη θέση στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola. Μάλιστα σε ότι αφορά την αξία τον περασμένο μήνα είχε σχεδόν διπλάσια μερίδια σε σχέση με την τρίτη εδώ και καιρό Pepsi.

Με τον επικοινωνιακό «πόλεμο» να έχει μεταφερθεί στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια, την κατηγορία που παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική, κύλησε και ο Μάιος ο οποίος αναμένεται να είναι επίσης ένας «κακός» μήνας για τα αναψυκτικά κυρίως λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight + ten =