αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως το success story του ΘΕΣγάλα ανάγκασε τους «μεγάλους» να ρίξουν τις τιμές τους

Πως το success story του ΘΕΣγάλα ανάγκασε τους «μεγάλους» να ρίξουν τις τιμές τους

Η νέα… μόδα που εισήγαγε ο Λαρισινός συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα με την είσοδό του στην αγορά της περιοχής, ήταν το φρέσκο γάλα ωρών, διαθέσιμο όλο το εικοσιτετράωρο μέσω αυτόματων πωλητών. Η ιδέα προκάλεσε φρενίτιδα στους καταναλωτές και γρήγορα έκανε ως είδηση το γύρο της Ελλάδας, για να «εξαπλωθεί» με την πάροδο του χρόνου στις μεγαλύτερες πόλεις, μέχρι στιγμής.

Ωστόσο, πέραν της πρακτικότητας και φυσικά της στροφής σε ένα κατ’ εξοχήν υψηλής διατροφικής αξίας προϊόν, τα οφέλη για τους καταναλωτές αποδείχθηκαν πολύ περισσότερα, ακόμη και για την ίδια τους την τσέπη…

Μία ματιά στην εικόνα των τιμών στο φρέσκο γάλα στο ράφι των σούπερ μάρκετ και των υπολοίπων σημείων πώλησης, πριν την είσοδο του ΘΕΣγάλα στην αγορά είναι αρκετή: Το ένα λίτρο φρέσκου γάλακτος ξεκινούσε σε τιμή άνω του 1,2 ευρώ και έφθανε σε μερικές περιπτώσεις συγκεκριμένων προϊόντων και τα 1,7 ευρώ το λίτρο!

Με την είσοδο του συνεταιρισμού στην αγορά της Λάρισας και τη διάθεση του γάλακτος χωρίς συσκευασία για 0,90 ευρώ το λίτρο, η εικόνα άρχισε να αλλάζει άρδην. Η στροφή των καταναλωτών στους αυτόματους πωλητές, ανάγκασε τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες να προσαρμόσουν την τιμολογιακή τους πολιτική προς τα κάτω.

Έτσι, σήμερα τα περισσότερα γάλατα με την ένδειξη «φρέσκο», ξεκινούν σε προσφορές – που όμως έχουν διαρκή χαρακτήρα – δύο με τρία λεπτά κάτω από το ένα ευρώ το λίτρο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνουν το 1,2 ευρώ το λίτρο στην πλειοψηφία τους!

Θα μπορούσε βέβαια κάποιος να επικαλεστεί εντωμεταξύ και την εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ που έδωσε τη δυνατότητα στις εταιρείες να πωλούν το γάλα ως φρέσκο με διάρκεια επτά και όχι πέντε ημερών, όπως ίσχυε. Ωστόσο, σύμφωνα με παρεμβάσεις καταναλωτικών οργανώσεων την εποχή της «διαμάχης» για το κατά πόσο η αλλαγή αυτή θα είναι ευεργετική για το κοινό, επί του πρακτέου η μείωση στις τιμές ήταν σχεδόν αμελητέα.

Από την πλευρά του ο ίδιος ο ΘΕΣγάλα μέσω του υπεύθυνου μάρκετινγκ κ. Ανδρέα Χαρδαλούπα, εξηγεί στο onlarissa.gr πως η σημερινή κατάσταση στην αγορά του γάλακτος δεν είναι τίποτε περισσότερο από την… ορθή λειτουργία ενός ανταγωνισμού που στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα.

«Όπως έχουμε δηλώσει και παλιότερα, η λειτουργία των συνεταιρισμών εισάγει πραγματικά δεδομένα στην αγορά, σχετικά με το κόστος και το ποσοστό κέρδους των προϊόντων. Η είσοδος του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα στην αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, έπαιξε ακριβώς αυτό το ρόλο. Εισήγαγε δηλαδή πραγματικά δεδομένα για την αγορά γάλακτος, σε μια αγορά που στο παρελθόν λειτουργούσε στρεβλώσεις, ως προς τον ανταγωνισμό και τις τιμές.

Με τον τρόπο αυτό ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα έπαιξε το ρόλο που πρέπει να παίζει κάθε συνεταιρισμός στην αγορά, να δημιουργεί δηλαδή τα θεσμικά αντίβαρα που εξασφαλίζουν τη λειτουργία του ανταγωνισμού, προς όφελος του παραγωγού, αλλά και του καταναλωτή» υποστήριξε ο κ. Χαρδαλούπας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − 10 =