αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τα Zara

Πως οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τα Zara

Ο Αμάνθιο Ορτέγα, ο ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου Ιnditex και της πολύ γνωστής θυγατρικής του Ζara, έχει πολλούς λόγους να είναι ικανοποιημένος. Ο πατριάρχης της ισπανικής ένδυσης και υπόδησης για τη μαζική αγορά είδε το πρώτο τρίμηνο τα κέρδη του να ενισχύονται και να ξεπερνούν τις προβλέψεις των αναλυτών, ενώ οι μεγάλες επενδύσεις που έχει κάνει στην τεχνολογία βελτιώνουν τις συνθήκες αγορών και σε ψηφιακό επίπεδο και μέσα στα καταστήματα. Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου είχε κέρδη 851 εκατομμυρίων ευρώ, με τα περιθώρια μεικτών κερδών να διευρύνονται, ενώ τον περασμένο χρόνο αυτά είχαν υποχωρήσει σε ναδίρ 10ετίας. Ωστόσο, οι πωλήσεις του ομίλου Inditex δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των αναλυτών και χθες στο χρηματιστήριο της Μαδρίτης η τιμή της μετοχής της αρχικά είχε μια πτώση 4,6% και στη συνέχεια 2,1%.

Εντούτοις, ο 82χρονος Αμάνθιο Ορτέγα δεν ανησυχεί, ακόμη κι αν στην κατάταξη με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο έχει βρεθεί στην 6η θέση. Μέχρι πρότινος η περιουσία του ήταν σχεδόν εφάμιλλη με εκείνη των Μπιλ Γκέιτς και Γουόρεν Μπάφετ, οι οποίοι βρίσκονται πάντα στις πρώτες τρεις θέσεις. Εκείνος, πάντως, έχει θωρακίσει τον όμιλό του με σειρά νέων τεχνολογιών αιχμής, προκειμένου να μπορέσει να ανταγωνιστεί τον κολοσσό του διαδικτυακού λιανεμπορίου Amazon.

Ο όμιλος Inditex διαθέτει τα εμπορικά σήματα Zara, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Stradivarius κ.ά. Ειδικότερα, σε επιλεγμένα καταστήματα Ζara σε όλον τον κόσμο εφαρμόζονται τεχνολογίες όπως η διευρυμένη πραγματικότητα και τα ολογράμματα, οι οποίες βελτιώνουν την εμπειρία των καταναλωτών και των καταναλωτριών. Με τα ολογράμματα, λόγου χάριν, το κάθε άτομο μπορεί να δει μπροστά του πώς θα μοιάζει φορώντας ένα ρούχο της επιλογής του χωρίς να χρειαστεί να το προβάρει κανονικά. Επίσης, με τη διευρυμένη πραγματικότητα οι καταναλωτές εντός του καταστήματος χρησιμοποιώντας έξυπνα τηλέφωνα, που βρίσκονται στις προθήκες του, μπορούν να δουν μοντέλα να φορούν τα διαθέσιμα ρούχα. Με τον τρόπο αυτό οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις ψηφιακές αγορές ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ και τις συμβατικές μειώνονται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι oι διαδικτυακές πωλήσεις της Zara πέρυσι αυξήθηκαν κατά 41%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η στρατηγική της με τα χαμηλά αποθέματα και τις γρήγορες εναλλαγές ειδών την κάνει να μοιάζει με πολλές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου παρά με συμβατικές επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων και υποδημάτων.

Ενα ωραίο παράδειγμα αφορά το νέο θεματικό κατάστημα της Zara στο Λονδίνο, όπου χρησιμοποιείται η ρομποτική για να παραδώσει στους πελάτες τις διαδικτυακές παραγγελίες τους, που κάνουν επί τόπου. Αντιθέτως, ο ανταγωνιστικός σουηδικός όμιλος Hennes & Mauritz (H&M) αγωνίζεται να αναθερμάνει τις πωλήσεις του, ενώ ο οξυμένος ανταγωνισμός και ορισμένα λάθη στις τάσεις της μόδας εκτίναξαν δραστικά τα επίπεδα αποθεμάτων του άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πέραν των τεχνολογικά προηγμένων καταστημάτων της στην Ευρώπη, το πρώτο τρίμηνο η Zara –και ο όμιλος Inditex– ξεκίνησε τις ψηφιακές πωλήσεις ειδών στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία. Παράλληλα, μέσα στο καλοκαίρι ο όμιλος σχεδιάζει να ξεκινήσει τη λειτουργία ενός τεράστιου νέου κέντρου διανομής, 90.000 τετραγωνικών μέτρων, εκεί όπου βρίσκονται τα κεντρικά του γραφεία, στην πόλη Αρτέιχο της Γαλικίας. Επίσης επεξεργάζεται το σχέδιο κατασκευής νέου κόμβου για τη διαχείριση συστημάτων προμηθευτικής αλυσίδας στην Ολλανδία. Οι επενδύσεις στα δύο κέντρα, όπως δήλωσε ο Inditex, θα ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ. «Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα μοντέλο το οποίο μπορεί να μεταβάλλεται με την αλλαγή της κλίμακας των δραστηριοτήτων της, και αυτό τη βοηθά σημαντικά και στο να υποστηρίξει την επέκτασή της στο ψηφιακό λιανεμπόριο», παρατηρούν, εν κατακλείδι, οι αναλυτές του κλάδου του λιανικού εμπορίου στην Βarclays, Αλβίρα Ράο και Αντριου Ρος.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =