αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να στρέψεις το βλέμμα των media προς την επιχείρηση σου

Πως να στρέψεις το βλέμμα των media προς την επιχείρηση σου




Είχες την καλή ιδέα, την έκανες πράξη και τώρα έχεις μια επιχείρηση. Μάλιστα, το έχεις πάει λίγο παρά πέρα, και το project σου έχει ξεκινήσει να συλλέγει τους πρώτους πελάτες/ συνδρομητές/ χρήστες. Είναι ίσως η στιγμή, που πρέπει να ξεκινήσεις… μια ιδιαίτερη σχέση. Την σχέση με τα media.

Στην εποχή του digital και των κοινωνικών δικτύων στην οποία ζούμε, ειδικά τα ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης μοιάζουν πιο δυνατά από ποτέ. Κάτι που μπορείς να αξιοποιήσεις και εσύ, έτσι ώστε η επιχείρηση σου να γίνει πιο γνωστή. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα media θα γράφουν πάντα θετικά πράγματα για εσένα και το δημιούργημα σου. Πρέπει όμως να αναπτύξεις μια καλή επαφή.

Όπως έχουμε ξανά πει στο It’s Possible, δυστυχώς ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων startuppers είναι ιδιαίτερα «χαλαροί» σε αυτό το θέμα. Τα emails πολλές φορές αργούν να απαντηθούν, τα deadlines στη συνέχεια πάνε περίπατο- ακόμα και χωρίς ειδοποίηση. ‘Η το τελικό υλικό δεν αντιστοιχεί σε ότι είχε ζητηθεί αρχικά.

Ακόμα και σε περιπτώσεις που π.χ. μια συνέντευξη θα γίνει σε live συνάντηση, πάλι δεν μπορείς να υπολογίσεις τις εκπλήξεις. Γίνεται η συνέντευξη, η άλλη πλευρά με «χαλαρότητα» θα πει, για παράδειγμα: «Εντάξει, θα σας στείλουμε εμείς φωτογραφίες, έχουμε πολλές». Τελικά φωτογραφίες δεν στέλνονται μέσα στο χρονικό περιθώριο που έχει οριστεί. Πολλές φορές, διαπιστώνεται κατόπιν εορτής ότι τελικά… δεν υπάρχουν φωτογραφίες.

Το αμερικανικό Entrepreneur.com προσπαθεί να δώσει λύση στο πως να τραβήξεις τα βλέμματα των media και να δημιουργήσεις μια όσο το δυνατό καλύτερη σχέση. Πρέπει να κάνεις προσεκτικές κινήσεις από την αρχή. Από τον τίτλο, στο email που ενδεχομένως θα στείλεις. Πρέπει να έχεις στο μυαλό σου, ότι ένα Μέσο πιθανότατα λαμβάνει πολλά emails κάθε ημέρα. Οπότε πρέπει καταρχήν να φαίνεται ενδιαφέρον το email σου έτσι ώστε να διαβαστεί. Άρα σκέψου έναν τίτλο σύντομο και σχετικό με το θέμα. Μέσα, πρέπει να είστε επίσης σύντομος, ενώ είναι καλό να συμπεριλάβετε μερικά links από την επιχείρηση σας και ίσως κάποιες αναφορές άλλων ΜΜΕ για αν γίνετε πιο αξιόπιστοι.

Προσπαθήστε να είστε «επίκαιροι». Τα ΜΜΕ συνήθως ενδιαφέρονται για τα trends. Κάθε φορά που υπάρχει μια επίκαιρη είδηση ή ιστορία που μπορείτε να σχολιάσετε ως επιχειρηματίας ή startupper, μη διστάσετε να κάνετε μια κρούση. Οι δηλώσεις σου θα έχουν το ενδιαφέρον τους, ενώ παράλληλα είναι μια καλή ευκαιρία για να φανείς εσύ και το brand σου.

Κάνε follow up. Με σωστό τρόπο. Αν στείλεις ένα μήνυμα σε κάποιο ΜΜΕ και δεν λάβεις κάποια απάντηση, μην στείλεις στη συνέχεια κάτι του στιλ «πήρατε το μήνυμα μου;». Προσπάθησε να κάνεις νέα προσέγγιση, με νέες εξελίξεις για την επιχείρηση σου.

Πάμε και για περίφημα Δελτία Τύπου. Όπως τονίζει το Entrepreneur.com (και ισχύει 100%), είναι καλύτερο να μη στέλνεις ΔΤ, αν δεν έχεις κάτι να πεις. Πολλά ΔΤ, από πολλές εταιρίες, φτάνουν καθημερινά στα media. Αν ο λόγος δεν είναι πραγματικά σημαντικός, τότε το υλικό σου δεν θα δημοσιευτεί. Τόσο απλά. Τα Δελτία Τύπου είναι ωραία, όταν έχεις ωραία πράγματα να πεις.

Επίσης, στο website της εταιρίας σου, είναι χρήσιμο να φτιάξει μια «γωνία για τα media». Εκεί μπορείς να βάλεις το βιογραφικό σου, στοιχεία επικοινωνίας και άρθρα που έχουν δημοσιευτεί σε ΜΜΕ και μιλούν για την επιχείρηση σου.

 

 


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eleven + eleven =