αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠέφτουν οι υπογραφές για την πώληση των ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πέφτουν οι υπογραφές για την πώληση των ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Το Ελεγκτικό Συνέδριο περιμένουν στο ΤΑΙΠΕΔ για να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΘ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι δύο αποκρατικοποιήσεις έχουν δημιουργήσει έλλειμμα 300 εκατ. ευρώ στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, το οποίο ωστόσο αναμένεται να κλείσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με την ολοκλήρωση των δύο συμφωνιών, όπως λέει η Καθημερινή.

Τόσο στην κυβέρνηση όσο και στο ΤΑΙΠΕΔ εξετάζουν το ενδεχόμενο η υπογραφή των δύο συμβάσεων αποκρατικοποιήσεων σε ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να γίνει παρουσία των αρχηγών κρατών της Γαλλίας και της Ιταλίας. Ειδικά για την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν στην Ελλάδα, 7-8 Σεπτεμβρίου, επιχειρείται να συνδυαστεί με την υπογραφή της συμφωνίας μετόχων για την πώληση του 67% του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ στην κοινοπραξία που συμμετέχει η γαλλικών συμφερόντων εταιρεία Terminal Link. Στη τελευταία, μέτοχος κατά 51% είναι η γαλλική εταιρεία διαχείρισης λιμένων CMA.

Το ίδιο επιχειρείται να γίνει και με την υπογραφή της συμφωνίας μετόχων μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ferrovie dello Stato Italiano σχετικά με την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το οριστικό κλείσιμο της πώλησης της εταιρείας, με την υπογραφή του σχετικού πρωτοκόλλου, σχεδιάζεται να γίνει παρουσία του Ιταλού πρωθυπουργού Πάολο Τζεντιλόνι. Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι θα είναι δύσκολο να συνδυαστούν οι επισκέψεις των δύο αρχηγών κρατών με τις διαθέσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την ολοκλήρωση των συμφωνιών. Μόνον η παρέμβαση του Μαξίμου, παραδέχονται, θα μπορούσε να δώσει ώθηση στο κλείσιμο των υποθέσεων που βρίσκονται στα χέρια των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Από την άλλη πλευρά ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι που δεν θα ήθελαν μεγάλη έκθεση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην υπογραφή συμβάσεων πώλησης κρατικών επιχειρήσεων. Κάτι τέτοιο θα συμβεί αν οι δύο συμφωνίες υπογραφούν παρουσία των αρχηγών των δύο κρατών. Ως συνέπεια, το σκηνικό παραμένει ρευστό με την κατάσταση να αναμένεται να ξεκαθαρίσει μετά την επαναφορά της κανονικής λειτουργίας της κυβέρνησης. Κάτι τέτοιο αναμένεται να συμβεί μετά το τέλος του μήνα που διανύουμε.

Ανεξαρτήτως πάντως του τι θα συμβεί με τις υπογραφές των συμβάσεων πώλησης των ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φέτος ο προϋπολογισμός θα κλείσει με έλλειμμα τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ στα προβλεπόμενα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. Προς την κατεύθυνση αυτή συμβάλλει η καθυστέρηση στην υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 100% των μετοχών της «Ελληνικόν».

Ηδη οι πιστωτές στο συμπλήρωμα μνημονίου που συνέταξαν μετά το πέρας της δεύτερης αξιολόγησης έχουν τοποθετήσει χρονικά το κλείσιμο της συναλλαγής στο α΄ τρίμηνο του 2018. Το στοίχημα που τίθεται πλέον είναι η υπόθεση αυτή να μην καθυστερήσει περαιτέρω.

Στο ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζεται η διαβούλευση με τους παράγοντες της αγοράς σε ό,τι αφορά τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) της επένδυσης στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Στο πλαίσιο αυτής της διαβούλευσης, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) τάχθηκε αναφανδόν κατά της επένδυσης θεωρώντας ότι αυτή παραβιάζει τον αρχαιολογικό νόμο της χώρας. Στο ολιγοσέλιδο υπόμνημα που έδωσε στη δημοσιότητα στις 10 Αυγούστου ζητεί την κήρυξη του συνόλου της προς αξιοποίηση έκτασης σε αρχαιολογικό χώρο. Προσθέτει ακόμη ότι ο ΣΕΑ δεν θα κάνει πίσω στο θέμα της ανατροπής της συμφωνίας για την αξιοποίηση του ακινήτου.

Οι καθυστερήσεις στο Ελληνικό θα στερήσουν έσοδα εφέτος ύψους 300 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή είναι το προκαταβαλλόμενο τίμημα της συμφωνίας, ύψους 915 εκατ. ευρώ. Στο ΤΑΙΠΕΔ ωστόσο εύχονται αυτό να αποτελέσει τη μόνη αστοχία για εφέτος και απλώς η καταβολή να γίνει λίγους μήνες μετά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three − 2 =