αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟ φιλόλογος που δημιούργησε ένα ελληνικό brand και δίνει ελαιόλαδο στις Βασιλικές οικογένειες των Αραβικών Εμιράτων

Ο φιλόλογος που δημιούργησε ένα ελληνικό brand και δίνει ελαιόλαδο στις Βασιλικές οικογένειες των Αραβικών Εμιράτων

«Ένας αισιόδοξος βλέπει μια ευκαιρία σε κάθε καταστροφή. Ένας απαισιόδοξος μια καταστροφή σε κάθε ευκαιρία», είχε πει κάποτε ένας Βρετανός πρωθυπουργός. Στην πρώτη κατηγορία, ανήκει ο Γιάννης Καμπούρης. Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία ως φιλόλογος και μέσα στην κρίση αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση. Σε μια «δύσκολη» χώρα για επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως η Ελλάδα.

Ίδρυσε την E-LA-WON. Ένα ελληνικό brand που δραστηριοποιείται στο ελαιόλαδο και το μέλι. Μέχρι σήμερα έχει λάβει συνολικά 16 Διεθνείς διακρίσεις, εξάγει προϊόντα κυρίως στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, ενώ έχει κλείσει σημαντικά deals ακόμα και στα Αραβικά Εμιράτα. Ο Γιάννης Καμπούρης μιλά στο It’s Possible για τη δική του ιστορία επιτυχίας.

Πως ξεκίνησε η επιχειρηματική σας ιδέα;

Έχοντας υπόψη ότι ένας από τους τρεις πυλώνες ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας είναι τα ποιοτικά τρόφιμα (οι άλλοι δύο είναι η ναυτιλία και ο τουρισμός) και έχοντας ήδη μυηθεί στο «επιχειρείν» λόγω δημιουργίας εκπαιδευτικών δομών στον ιδιωτικό χώρο αλλά και την αγάπη για τη φύση και καλλιέργεια από τη γενέτειρα μου την Ίμβρο, τολμήσαμε μέσα στην κρίση να αδράξουμε τις ευκαιρίες και να δημιουργήσουμε στον τομέα του ελαιόλαδου και του μελιού.

Λόγω του ότι είχαμε δικούς μας ελαιώνες και αναπτύσσοντας τα μελίσσια μας τολμήσαμε το εγχείρημα και η προσπάθεια E-LA-WON στέφθηκε με επιτυχία.

Ποια είναι τα προϊόντα που διαθέτει το brand σας αυτή τη στιγμή;

Εύστοχη η ερώτηση και η λέξη “brand” που μαζί με τη λέξη “project” χρησιμοποιούνται κατά κόρον. Ο Αμερικάνικος Σύνδεσμος Μάρκετινγκ (Αmerican Marketing Association) ορίζει το “brand” ως ένα όνομα –σχέδιο ή σύμβολο το οποίο ταυτίζεται και το διαφοροποιεί από τα άλλα της αγοράς. Το E-LA-WON μαζί με το ιδεόγραμμα τόσο του ελαιόλαδου, όσο και του μελιού που το συνοδεύει ξεχωρίζει και διακρίνεται.

Τα προϊόντα μας είναι: το Premium High Phenolic, ελαιόλαδο σε σκουρόχρωμη φιάλη 500ml με πνοή αζώτου για να διατηρεί τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά, το Green Fresh Αγουρόλαδο, πρώιμης συγκομιδής σε φιάλη 250ml με ιδιαίτερα φρουτώδη αρώματα και ισοροπημένο πικρό και πικάντικο. Όμως αιχμή του δόρατος της εταιρείας μας είναι το E-LA-WON Gold με φύλλα βρώσιμου χρυσού σε χειροποίητη Luxury συσκευασία και το ακριβότερο ελαιόλαδο στον κόσμο το οποίο παρασκευάστηκε για τις Βασιλικές οικογένειες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων(Ντουμπάι –Αμπου Ντάμπι) και Μπαχρέιν. Τέλος το ελαιόλαδό μας λανσάρεται και σε traditional σειρά σε tin λευκοσιδηρό 250 ml, 500 ml,1lt και 5 lt.

Όσον αφορά το μέλι πρεσβεύουμε τη μονοποικιλότητα και διαθέτουμε: Θυμαρίσιο με αυξημένους γυρεόκοκους, Καστανιάς με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, Ανθέων πορτοκαλιάς με έντονο άρωμα και Έλατο, όλα σύμφωνα με τη μελέτη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσανονίκης ως τα καλύτερα Ελληνικά και απαλλαγμένα από γενετικά τροποποιημένος οργανισμούς (GMO free).

Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;

Οι δυσκολίες είναι στο να εδραιωθούν τα προϊόντα και να επεκταθούν στις αγορές. Εδώ θέλουμε αρωγό τον κρατικό μηχανισμό γιατί η ιδιωτική πρωτοβουλία μόνο δεν αρκεί. Η εταιρεία E-LA-WON είναι ένα εγχείρημα που γεννήθηκε μέσα στην κρίση. Από τη μια τα capital controls από την άλλη οι αγκιλότητες των κρατικών μηχανισμών και ο υπέρμετρος φορολογικός ζήλος προς τον ιδιωτικό τομέα καθηλώνουν τον εξαγωγικό χαρακτήρα των εταιρειών.

Ο ιδρυτής της E-LA-WON, Γιάννης Καμπούρης

Εσείς έχετε καταφέρει να κάνετε εξαγωγές σε αρκετές χώρες. Μπορείτε να μας πείτε σε ποιες αγορές δραστηριοποιήστε και που καταγράφεται η μεγαλύτερη ζήτηση;

Πριν απευθυνθούμε σε ξένες αγορές ενσκύψαμε στην «εσωτερική εξωστρέφεια» – ένα σημαντικό κομμάτι που το παραβλέπουμε – τον τουρισμό και τον Έλληνα καταναλωτή που αναζητά ποιοτικά προϊόντα. Και βέβαια πρέπει οι Έλληνες παραγωγοί να κοινοποιούν τα προϊόντα τους με αξιοπρέπεια και εντιμότητα. Αυτό το σκόπελο πρέπει να ξεπεράσουμε και να διορθώσουμε λάθη του παρελθόντος με αξιοπιστία για να υπάρχει επαναληψημότητα.

Το E-LA-WON δραστηριοποιείτε στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη καθώς στην Ασία και Εμιράτα, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για Ιαπωνία και Αμερική. Η ποσοτική ζήτηση εστιάζεται στην Ευρώπη ενώ οι ακριβές και πολυτελείς συσκευασίες στην Ανατολή.

Βάσει της εμπειρίας σας, θεωρείτε ότι μπορεί το ελληνικό λάδι να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ξένες αγορές;

Υπολογίζοντας ότι η Ισπανία είναι ασυναγώνιστη σε ποσότητα και η Ιταλία σε μάρκετινγκ, το Ελληνικό ελαιόλαδο πρέπει να διεκδικήσει θέση στην παγκόσμια αγορά με την ποιότητα του. Μπορεί να είμαστε η τρίτη ελαιοπαραγωγική χώρα όμως το 80% του ελαιολάδου μας είναι Έξτρα Παρθένο, αυτό πρέπει να το προστατεύουμε με θεσμικά μέτρα και κίνητρα και όχι να δίνουμε χύμα το 70% της Ελληνικής παραγωγής. Υπάρχουν αρκετές πρωτοβουλίες και από Πανεπιστήμια όπως το Καποδιστριακό με επικεφαλή τον καθηγητή Προκόπη Μαγιάτη και την ομάδα του όπου έδωσαν ώθηση σ’ αυτό το προϊόν με τις αναλύσεις και τα πιστοποιητικά όσον αφορά τις φαινολικές ουσίες .

Εδώ έχει σημαίνουσα θέση το E-LA-WON το οποίο βραβεύθηκε για τις υψηλές πολυφαινόλες με χρυσό βραβείο, συμπληρώνοντας 16 Διεθνείς διακρίσεις για τα οργανοληπτικά κυρίως χαρακτηριστικά του.

Το όνομα «E-LA-WON» πως το σκεφτήκατε; Πολλοί ίσως έχουν την απορία τι σημαίνει

Καθ’ ότι φιλόλογος πάντα με μάγευε ο πολιτισμός των Αρχαίων Μυκηνών, αναζητώντας τις ρίζες διαπίστωσα ότι το E-LA-WON είναι η ελληνικότατη λέξη ΕΛΑΙΟΝ στη Γραμμική Γραφή Β΄ εδώ και 3.500 χρόνια.

Η Γραμμική Β’ είναι η πρώτη γραφή της Ελληνικής γλώσσας και χρησιμοποιήθηκε στη Μυκηναϊκή περίοδο από το 17ο εώς τον 13ο αι. Π.Χ., κυρίως για την τήρηση λογιστικών αρχείων στα ανάκτορα. Αποκρυπτογραφήθηκε το 1952 από τον Μάικλ Βέντρις. Θέλοντας λοιπόν να επικοινωνίσουμε και πολιτισμό πέραν των προϊόντων επιμείναμε στο E-LA-WON.

Αν μπορούσατε να γυρίσετε το χρόνο πίσω, τι θα κάνατε διαφορετικά σε αυτή σας την επιχειρηματική προσπάθεια;

Ως τιμημένο δένδρο από την αρχαιότητα η ελιά θα έπρεπε να καλύπτει όλη την επικράτεια και ως μοναδική χώρα με τόσα διαφορετικά φυτά θα έπρεπε να αναπτυχθεί τάχιστα η μελισσοκομία. Όλα αυτά θέλουν κίνητρα από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.

Αυτό λοιπόν θα έκανα, κατά πρώτον όπου το έδαφος το επιτρέπει θα ανέπτυσσα γραμμική καλλιέργεια (167 δένδρα στο στρέμμα) ελιάς και θα πολλαπλασίαζα –δίνοντας θέσεις εργασίας τα μελίσσια σε πλήρη επαγγελματική βάση και όλα σε καθετοποιημένη δομή.

Τι θα συμβουλεύατε τους νέους επιχειρηματίες;

Θεωρώ πως η κρίση γεννά ευκαιρίες, αρκεί να τις ανακαλύψεις και να μπορείς να τις υποστηρίξεις. Σε χαλεπούς καιρούς ο καθένας που έχει μια καλή ιδέα πρέπει να την πιστέψει να την αναδείξει και να την ακολουθήσει με πίστη και υπομονή, γιατί τίποτα δε μεγαλώνει αυθημερόν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα: ένα παιδί γεννιέται, μπουσουλάει, σηκώνεται στα πόδια του και μετά προχωράει… έτσι είναι και οι επιχειρήσεις. Άρα πίστη, πάθος και όραμα!

Αφήστε ένα σχόλιο

four − two =