αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Ο τρόπος για να πάρεις τις τέλειες ρισκαδόρικες αποφάσεις»: Αναλύει ο Jeff Bezos

«Ο τρόπος για να πάρεις τις τέλειες ρισκαδόρικες αποφάσεις»: Αναλύει ο Jeff Bezos

«Οι περισσότερες αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται ενώ έχετε περίπου το 70% των πληροφοριών από αυτές που θα θέλατε να έχετε. Αν περιμένετε για το 90%, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα είστε αργοί». Αυτό λέει, μεταξύ άλλων, ο Jeff Bezos σε επιστολή του, την οποία έστειλε στους μετόχους της Amazon την Τετάρτη (12/4).

Σε αυτή του την επιστολή, ο διάσημος businessman εξηγεί το πως η Amazon έφτασε να απασχολεί 341.000 εργαζομένους και παράλληλα να ενεργεί σαν μια startup. Βασικό στοιχείο για ένα τέτοιο πλάνο, είναι οι γρήγορες αποφάσεις. Φυσικά, δεν μετρά μόνο η ταχύτητα. Όπως λέει ο Bezos, «θα πρέπει να κάποιο τρόπο να λάβεις αποφάσεις υψηλής ταχύτητας αλλά και υψηλής ποιότητας. Αυτό είναι κάτι που μπορούν να το κάνουν εύκολα οι μικρές επιχειρήσεις, όμως είναι πολύ πιο δύσκολο για τους μεγάλους Οργανισμούς».

Επειδή όμως η συζήτηση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα μπορεί να είναι μεγάλη, ο Mr Amazon δίνει 4 συμβουλές, τις οποίες πρέπει να ακολουθήσει κάποιος ο οποίος έχει ως στόχο να παίρνει γρήγορες αποφάσεις, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δείτε παρακάτω τα 4 καθοριστικά tips έτσι όπως τα δημοσιεύει το Business Insider.

1- Μάθε να εργάζεσαι με τα ελάχιστα δυνατά στοιχεία. Στόχευσε στο 70% την πληροφοριών που θα ήθελες, και μην προσπαθείς να συλλέξεις το 90%.

2- Νιώσε άνετα με την αβεβαιότητα, με έναν τρόπο: Να είσαι ευέλικτος ακόμα και μετά την λήψη της εκάστοτε απόφασης. «Πολλές αποφάσεις είναι αναστρέψιμες. Υπάρχουν δύο πόρτες» σημειώνει ο Jeff Bezos. Σκεπτόμενος αυτό, θα μπορείς να λάβεις πιο εύκολα τις ρισκαδόρκες αποφάσεις που θέλεις. Μπορείς να καταλάβεις αν μια απόφαση υπάγεται σε αυτή την κατηγορία, απαντώντας στην απλή ερώτηση: «Και τι θα γίνει αν πάει στραβά;».

3- Μη στοχεύεις στο να αποφύγεις τα λάθη κάνοντας τις αψεγάδιαστες επιλογές. Αντί για αυτό, γίνε καλός στο να εντοπίζεις γρήγορα τα λάθη και να τα βελτιώνεις στην πράξη. Αν είσαι καλός στη βελτίωση των λαθών, στην ουσία θα σου βγει πιο «φθηνά», από το να περιμένεις να βρεις την «τέλεια απόφαση».

4- Τέλος, για τις μεγάλες αποφάσεις που μπορεί να έχουν αντίκτυπο στους εργαζομένους ή τους υπαλλήλους, μπορείς να εφαρμόσεις τη λογική του «διαφωνείτε αλλά υποστηρίξτε». Αυτό στην πράξη, όπως εξηγεί ο Jeff Bezos, σημαίνει ότι πρέπει να συζητάς ειλικρινά με τους εργαζομένους και συνεργάτες σου, να ακούς τις διαφωνίες, και να τους ζητάς να σε υποστηρίξουν ακόμα και αν δεν συμφωνούν σε πρώτη φάση με την επιλογή σου. Έτσι, ακόμα κι αν υπάρχουν διαφωνίες και συζητήσεις εντός μιας επιχείρησης, όλοι προχωρούν ενωμένοι προς μια κατεύθυνση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine − 9 =