αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟ τζίρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ επέστρεψε στα επίπεδα του 2005, σύμφωνα με τη Nielsen

Ο τζίρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ επέστρεψε στα επίπεδα του 2005, σύμφωνα με τη Nielsen

Οι τάσεις της αγοράς του λιανεμπορίου για την πολυσυζητημένη χρονιά που πέρασε και πώς αυτή η πραγματικότητα αποτυπώθηκε στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς και στην Εικόνα των Λιανεμπόρων, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στο 11ο συνέδριο Shopper Trends,  που διοργάνωσε η Nielsen στις 11 Μαΐου 2017, παρουσία 100 και πλέον στελεχών από τον χώρο του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας των καταναλωτικών αγαθών εκπροσωπώντας  40 εταιρείες του κλάδου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν τα στοιχεία που παρουσίασε  o κ. A. Φλώρος για τις δυναμικές της αγοράς, ο οποίος επισήμανε ότι η αγορά, όσον αφορά στον τζίρο, επέστρεψε στα επίπεδα του 2005, με τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες S/M να εκπροσωπούν το 75% της αγοράς. Τέλος, αναφέρθηκε ότι  η κατανάλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σταθεροποιήθηκε στο 25,8% φτάνοντας κοντά στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ακολούθως, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας των Shopper Trends, για την Ελλάδα,  εστίασαν στο ταξίδι του καταναλωτή στα S/M, τα κανάλια που επιλέγει για τις διάφορες κατηγορίες προϊόντων, καθώς και την άποψη που έχει για την κάθε αλυσίδα S/Μ, που επισκέπτεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κ. Μ. Μερμήγκη, ενδιαφέρον παρουσίασε η στροφή του καταναλωτή σε εναλλακτικά κανάλια πώλησης, εκτός των αλυσίδων S/M, για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως το Ελαιόλαδο και το Γάλα.  Επιπλέον, αναδείχθηκε ότι οι αλυσίδες S/M πρέπει να επαναφέρουν στα καταστήματά τους τις εμπειρικές αξίες,  που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις  για να διαφοροποιηθούν πέρα από τις προωθητικές ενέργειες και τις χαμηλές τιμές, που ήδη προσφέρουν.

Το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε και μέσα από την παρουσίαση, από την κ. Ν. Σπερελάκη, των αποτελεσμάτων της έρευνας Premiumization, η οποία έδειξε ότι για τον καταναλωτή  η  πολυτέλεια δεν είναι μόνο θέμα τιμής, αλλά κυρίως ζήτημα Υψηλής Ποιότητας Πρώτων Υλών & Προέλευσης, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο καταναλωτής αγοράζει premium προϊόντα, όχι μόνο για λειτουργικούς λόγους, αλλά και για συναισθηματικούς.  Ο κ. Α. Κωστήρογλου, Διευθυντής Marketing της Volvo  Car Hellas  επιβεβαίωσε τα ευρήματα της καταναλωτικής έρευνας, μέσα από την οπτική μιας πολυτελούς μάρκας με επιτυχημένη πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και Διεθνώς.  Η μάρκα εκφράζοντας την «ήρεμη» Σουηδική πολυτέλεια, έχει  κερδίζει το ενδιαφέρον του Έλληνα οδηγού, διαθέτοντας δυναμικά, ασφαλή και υψηλής αισθητικής μοντέλα.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας του e-commerce, που πραγματοποιήθηκε για 1η φορά στην Ελλάδα. Η κ. Βιβή Παπαδοπούλου  επισήμανε ότι η On Line εμπειρία είναι απαραίτητο  να παρέχεται και μέσα στο φυσικό κατάστημα καθώς  4 στους 10 καταναλωτές είναι είτε «έτοιμοι» να αγοράσουν  φρέσκα προϊόντα / οικιακά είδη παντοπωλείου μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος είτε ήδη τα αγοράζουν!  Συμπληρωματικά,  η ανατρεπτική παρουσίαση του κ. Ν. Βαρβαδούκα  έθεσε προβληματισμούς αναφορικά με  το πώς επενδύουν οι εταιρείες στην Ελλάδα στο e-commerce, καθώς και αν εκμεταλλεύονται επαρκώς την ανάπτυξή του.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen + 10 =