αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ ιδρυτής της Green Cola εξηγεί πως κατέγραψε το δικό του success story μέσα στην κρίση

Ο ιδρυτής της Green Cola εξηγεί πως κατέγραψε το δικό του success story μέσα στην κρίση

Όταν το 2012, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η Green Cola έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά λίγοι πίστεψαν ότι θα μπορέσει να σταθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ και θα καταφέρει να ανταγωνιστεί πολυεθνικούς κολοσσούς των προϊόντων cola.

Σήμερα, έξι χρόνια μετά, η Green Cola είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Endavor και διεισδύει στην πλέον απαιτητική και μεγάλη αγορά της αραβικής χερσονήσου έχοντας στο τιμόνι της έναν οραματιστή επιχειρηματία, τον Περικλή Βενιέρη.

«Με μια θητεία πάνω από 30 χρόνια στον χώρο των αναψυκτικών πάντα με προβλημάτιζε τι θα μπορούσε να φέρει καταναλωτές που μέχρι τώρα δεν κατανάλωναν αναψυκτικά είτε για λόγους υγείας, είτε για λόγους διατροφής κοντά στο να τα δοκιμάσουν. Όνειρό μου ήταν εξ αρχής η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας ελληνικού προϊόντος που θα γίνει αποδεκτό από τον καταναλωτή και θα έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα» επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της Green Cola, Περικλής Βενιέρης.

«Δημιουργήσαμε ένα καινοτόμο προϊόν, την “Green Cola” που συνδυάζει υψηλό γευστικό αποτέλεσμα ενώ παρασκευάζεται με φυσικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, περιέχει συστατικά φυσικής προέλευσης, φυσική καφεϊνη και στέβια, δεν περιέχει ζάχαρη ή υποκατάστατα ζάχαρης ενώ έχουν αφαιρεθεί ενοχοποιημένα συστατικά που περιλαμβάνονται στα περισσότερα αναψυκτικά της αγοράς. Αυτό το προϊόν αγαπήθηκε από τους καταναλωτές και είμαστε υπερήφανοι».

Ένα μεγάλο βήμα εν μέσω κρίσης

Η ιστορία της Green Cola ξεκινά το 2011 όταν ο Περικλής Βενιέρης αποφασίζει να κάνει το μεγάλο βήμα και να προχωρήσει στην εξαγορά της ΕΠΑΠ συνεχίζοντας μια πορεία που μετρά πάνω από μισό αιώνα στην παραγωγή και εμφιάλωση αναψυκτικών στην Ορεστιάδα.

Ο κ. Βενιέρης παραδέχεται ότι πήρε μια απόφαση μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, ωστόσο επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Το κριτήριο δεν ήταν αν έβγαινε οικονομικά το εγχείρημα στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, το κριτήριο ήταν ότι πίστευα απόλυτα πως μπορώ να κάνω κάτι διαφορετικό από ότι γινόταν εκείνη τη στιγμή στην αγορά, σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ στόχος μου ήταν να φέρω νέους καταναλωτές στην κατηγορία του αναψυκτικού που τα τελευταία χρόνια 8 χρόνια έχει χάσει 40% του συνολικού του όγκου».

«Σε αυτό το πλαίσιο, δεν φοβήθηκα τον ανταγωνισμό» προσθέτει ο κ. Βενιέρης και συνεχίζει: «θεωρώ ότι δεν ήμουν ανταγωνιστής των μεγάλων πολυεθνικών. Ο ρόλος μας ήταν να αναγνωρίσουμε και να διευρύνουμε μια νέα κατηγορία αναψυκτικών. Μια κατηγορία υγιεινή και φιλική προς τους καταναλωτές. Λάβαμε υπόψη όλες τις τρέχουσες παραμέτρους που συνέθεταν το περιβάλλον της αγοράς και αναγνωρίσαμε την ευκαιρία που υπάρχει για ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας αναψυκτικού. Ωστόσο, ήδη κάποιες από αυτές τις πολυεθνικές έχουν αντιγράψει την προσπάθειά μας και αυτό είναι καλό γιατί με αυτόν τον τρόπο ενημερώνεται καλύτερα ο τελικός καταναλωτής».

Το 2012 δημιουργήθηκε το καινοτόμο προϊόν Green Cola. Μετά από δοκιμές πολλών ετων τόσο στο εργαστήριο της Ορεστιάδας όσο και σε άλλα ερευνητικά κέντρα και συνεργασίας με ελληνικά πανεπιστήμια, η Green Cola βγήκε στην αγορά στις αρχές του 2013. Παράλληλα, το 2013 κυκλοφόρησαν στην αγορά τα προϊόντα χαμηλής θερμιδικής αξίας και υψηλής ποιότητας ΜΠΛΕ, Green Mountain,Pure Cola , Mad Mohito καθώς και τα Mixers Mix&Match.

Έτος σταθμό στην πορεία της εταιρείας αποτελεί το 2015, όταν ο επιχειρηματίας Γιάννης Χήτος αποκτά το 25% της ΕΑΠ, μέσω διαδικασίας αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σημαντικό ρόλο στην διεθνή ανάπτυξη της Green Cola έχει αναλάβει ο Μάνος Ελευθερίου, ένα από τα πλέον γνωστά στελέχη με διεθνή πολυετή εμπειρία στον χώρο των μη αλκοολούχων ποτών.

«Από το 2015 και μετά η παρουσία μας στην αγορά ενδυναμώθηκε και καταφέραμε να κερδίσουμε την εκτίμηση των καταναλωτών οι οποίοι αναγνώρισαν τα ποιοτικά πλεονεκτήματα του προϊόντος. Με ελάχιστη διαφημιστική υποστήριξη καταφέραμε να κερδίσουμε τη δεύτερη θέση στην αγορά και αυτό ήταν σίγουρα πολύ μεγάλη επιτυχία» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βενιέρης.

Το πλάνο ανάπτυξης

Το επιχειρηματικό πλάνο (business plan) που έχει καταρτίσει η Green Cola, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, έχει στόχο την ενίσχυση της θέσης της στην εσωτερική αγορά αλλά κυρίως την περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό.

Στην εγχώρια αγορά η Green Cola κατέχει μερίδιο 8,5% στα αναψυκτικά τύπου cola σε μια αγορά που είναι πτωτική κατά 1% με 2% στο εννεάμηνο 2017.

Τα προϊόντα της Green Cola βρίσκονται σε 22 χώρες, είτε μέσω εξαγωγών από την Ελλάδα είτε μέσω παραγωγής στο εξωτερικό από τοπικούς συνεργάτες-βιομηχανίες. Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αποτελούν το 16,6% περίπου του τζίρου της, στα 3 εκατ. ευρώ σε σύνολο τζίρου 18 εκατ. ευρώ.

Πολύ σημαντική εξέλιξη αποτελεί η συμφωνία που υπέγραψε πρόσφατα η εταιρεία Ocean Holding Group για τη δημιουργία εταιρείας η οποία θα αναλάβει την εμπορία και διανομή της Green Cola στη Σαουδική Αραβία και το Μπαχρέιν. Σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, η συμφωνία αυτή αποτελεί το εφαλτήριο για την περαιτέρω επέκταση της ελληνικής εταιρείας στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Όπως δε υποστηριξε στην παρουσιαση της συνεργασιας ο Κος Ελευθεριου Οι εξαγωγές θα ξεκινήσουν σε τρεις μήνες και θα αφορούν μόνο το προϊόν Green Cola. Σημειώνεται ότι η κατά κεφαλήν κατανάλωση αναψυκτικών στη Σαουδική Αραβία ανέρχεται σε 76,6 λίτρα τον χρόνο, όταν στην Ευρώπη είναι κατά μέσο όρο 57,2 λίτρα τον χρόνο. Η συνολικη αγορα της Σαουδικης Αραβιας υπολογιζεται στα 2.2 δις λιτρα εκ των οποιων το 50% είναι κολα

Επόμενες αγορές στόχοι, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, είναι η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Νότια Αφρική όπου θα εφαρμοστεί το ίδιο πλάνο ανάπτυξης.

Μονόδρομος οι συνεργασίες στον κλάδο

Αναφερόμενος στην πορεία του κλάδου, ο κ. Βενιέρης επισημαίνει ότι υπάρχουν δυσκολίες και εμπόδια. Ειδικότερα, τόσο η μείωση της ζήτησης, όσο και τα προβλήματα που προέκυψαν από τη διαγραφή κατά 50% των απαιτήσεων από την Μαρινόπουλος επηρέασαν αρνητικά τις εταιρείες του κλάδου.

Ο κ. Βενιέρης τάσσεται υπέρ των συνεργασιών μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων αναψυκτικών. Ειδικότερα, θεωρεί ότι «κανείς δεν είναι ανταγωνιστής. Το πιστεύω απόλυτα. Η κατηγορία των αναψυκτικών μπορεί να μεγαλώσει. Οι ελληνικές εταιρείες όλες μαζί έχουν πολύ μικρό μερίδιο στο σύνολο του αναψυκτικού στην Ελλάδα. Συνεπώς μόνο να κερδίσουμε έχουμε συνεργαζόμενοι. Οι συνεργασίες είναι μονόδρομος για πολλούς μικρούς που θέλουν να μεγαλώσουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πολλά να κάνουν συνεργαζόμενες, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, όχι μόνο στον κλάδο των αναψυκτικών αλλά και σε άλλους κλάδους και με αυτό τον τρόπο μπορεί να κερδίσει η ελληνική οικονομία. «Εμείς κάνουμε συνεργασίες με επιχειρήσεις γιατί είναι ο μονος δρομος για την αναπτυξη» τονίζει ο κ. Βενιέρης.

Όσον αφορά στο μέλλον της Green Cola ο κ. Βενιέρης επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Θα ήθελα να αναγνωριζόμαστε ως καλύτερη εταιρεία στον κόσμο ανεξαρτητως μεγεθους. Αυτό είναι η κινητήρια δύναμη όλου του συστήματος. Προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να ικανοποιουμε καθημερινα τους καταναλωτες μας. Σε αυτό βοηθούν όλοι, Μέτοχοι, συνεργάτες και εργαζόμενοι με στόχο τα προϊόντα της εταιρείας να ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × three =