αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟ Γαλλικός κολοσσός που θέλει να διεκδικήσει το 67% του ΟΛΘ

Ο Γαλλικός κολοσσός που θέλει να διεκδικήσει το 67% του ΟΛΘ

Σε συμφωνία για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΘ ήρθε ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM SA. Η συμμετοχή της CMA που είναι ένας από τους μεγαλύτερους port operator στον κόσμο, θα γίνει μέσω της θυγατρικής της Terminal Link η οοποία και θα συνασπιστεί στο κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP). Η σχετική απόφαση της εταιρείας ελήφθη σύμφωνα με πληροφορίες χθες το απόγευμα κατά το διοικητικό συμβούλιο της Terminal Link που πραγματοποιήθηκε στη έδρα της εταιρείας στο Χονγκ Κονκ. Σημειώνεται μάλιστα ότι εκτός από τη γαλλική CMA στην Terminal Link συμμετέχει με μερίδιο 49% η κινεζική εταιρεία China Merchants.

Πλέον το σχήμα που διαμορφώνεται υπό την DIEP και θα διεκδικήσει το 67% του ΟΛΘ θα περιλαμβάνει την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) η οποία αναμένεται να διατηρήσει και το μεγαλύτερο ποσοστό, τους γάλλους της CMA μέσω της Terminal Link ενώ η συμμετοχή του ομίλου Ιβάν Σαββίδη αναμένεται να διαμορφωθεί περί το 15%.

Υπενθυμίζεται ότι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών είναι στις 24 Μαρτίου ωστόσο ήδη έχει ζητηθεί επισήμως από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες νέα αναβολή, με τις αποφάσεις επί του αιτήματος να αναμένεται να ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση.

Όπως σημειώνει το Capital.gr, η CMA ένα από τα βασικά μέλη της Ocean Alliance, δηλαδή της συμμαχίας τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην οποία συμμετέχει και η Cosco. Η απόφαση της γαλλικής εταιρείας συμφερόντων οικογένειας Saadé, δίνει νέα διάσταση στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το γαλλογερμανικό σχήμα θα διεκδικήσει το πλειοψηφικό μερίδιο του ΟΛΘ απέναντι στην αραβική Dubai Ports World (DP World) και την ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd αλλά και την International Container Terminal Services απο τις Φιλιππίνες.

Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι στη διαδικασία έχει εκδηλωθεί προκαταρκτικό από την θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς container Maersk, APM Terminals, την ιταλικών συμφερνόντων Duferco, τη Russian Railways JSC την τουρκική Yilport Holding και τη ΓΕΚ Τερνα.

Η APM Terminals φέρεται να μην είναι διατεθειμένη να προχωρήσει στην υποβολή προσφοράς, ενώ το πιθανότερο σενάριο είναι ότι τα σχήματα των τελικών διεκδικητών θα είναι δύο ή τρία (Deutsche Invest Equity Partners, CMA, Dubai Ports International πιθανόν και Mitsui).

Σύμφωνα με το διαγωνισμό το ύψος των επενδύσεων που θα πρέπει να αναλάβει ο νέος επενδυτής έχει προσδιοριστεί στα 180 εκατ. ευρώ για την επόμενη 7ετία ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται αύξηση του όγκου διακίνησης διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550 χιλιάδες TEU μέσα στα επόμενα 9 χρόνια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen + 20 =