αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟ άνθρωπος που παραιτήθηκε από την δουλειά του στην τράπεζα και έφτιαξε το διαδραστικό project Clue Story

Ο άνθρωπος που παραιτήθηκε από την δουλειά του στην τράπεζα και έφτιαξε το διαδραστικό project Clue Story

Συνήθως, για να βρεις μια μεγάλη ευκαιρία, πρέπει να κάνεις μια τολμηρή επιλογή. Τίποτα δεν έρχεται μόνο του να «σε βρει». Κάπως έτσι, ξετυλίγεται η ιστορία του Πάρι Περάκη. Ήταν για αρκετά χρόνια τραπεζικός υπάλληλος, όμως από ένα σημείο και μετά πήρε την απόφαση να παραιτηθεί, να μπει… στον πιο τεχνολογικό δρόμο και να κάνει πραγματικότητα τις ιδέες του.

Μια από αυτές, είναι το Clue Story. Ένα διαδραστικό μυθιστόρημα, διαφορετικό από τα άλλα. Όπου ο αναγνώστης έχει τον έλεγχο. Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το πως ακριβώς λειτουργεί το project του, πως θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν οι εκδοτικοί Οίκοι, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το αν μπορεί να υπάρξει καινοτομία ακόμα και σε «παραδοσιακά» πεδία, όπως αυτό του βιβλίου.

 Ποιο είναι το δικό σας επαγγελματικό background και πως φτάσατε στην ιδέα του ClueStory;

Αν με τον όρο «background» εννοούμε το επαγγελματικό «φόντο» των εμπειριών που σε πλαισιώνουν στην μετέπειτα πορεία σου, θα έλεγα πως το δικό μου ήταν ένα αταίριαστο wallpaper!  Σπούδασα Οικονομικές Επιστήμες και ήμουν για αρκετά χρόνια τραπεζικός υπάλληλος, μέχρι που αποφάσισα να αλλάξω ρότα λόγω προσωπικών πεποιθήσεων.  Όταν στη ζωή κάνεις μεγάλες στροφές, το «φόντο» πίσω σου αλλάζει απότομα.

Μετά την οικειοθελή αποχώρησή μου από τον τραπεζικό τομέα, αποφάσισα να εκπαιδευτώ σε κάποιους τεχνολογικούς τομείς, να συνεργαστώ με μια εταιρεία Web Design & Development και να αφιερωθώ στη διδασκαλία των παιδιών και την υλοποίηση των ιδεών μου. Μια από αυτές τις ιδέες ήταν το Clue Story.

Τι ακριβώς κάνει το project σας;

Το «Clue Story» είναι βιβλίο και παιχνίδι μαζί. Ένα μυθιστόρημα το οποίο πρέπει να «λύσεις» χρησιμοποιώντας το μυαλό σου. Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας κατά την εξέλιξη της περιπέτειάς του, αντιμετωπίζει γρίφους, έξυπνες σπαζοκεφαλιές και αινιγματικά γεγονότα. Ο αναγνώστης παίρνει τη θέση του ήρωα και προσπαθεί να λύσει τους γρίφους για να προχωρήσει κάθε φορά ένα βήμα παρακάτω, μέχρι να φτάσει στην τελευταία δοκιμασία, όπου η επιλογή του θα κρίνει το τέλος. Δηλαδή, ανάλογα με την απάντηση που θα δώσει ο αναγνώστης, θα κατευθυνθεί προς το αντίστοιχο εναλλακτικό φινάλε. Η ιδέα ξεκίνησε με την κλασική έντυπη μορφή ενός βιβλίου (του Clue Story 1) και κατόπιν μελέτησα και υλοποίησα την μετατροπή του σε εφαρμογή για IOS και ANDROID. Μέχρι σήμερα έχω γράψει άλλες τρεις ιστορίες οι οποίες είναι διαθέσιμες σε έντυπη μορφή στο ClueStory.gr.

Όλο αυτό θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν π.χ. και Εκδοτικοί Οίκοι, ώστε να δημιουργήσουν «next generation» βιβλία και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους;

Αυτή είναι μια εκπληκτική ερώτηση, όμως οι τελευταίες λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν είναι η πηγή ενός μεγάλου προβλήματος. Η φράση «να αυξήσουν τις πωλήσεις τους» είναι θεμιτό να ακούγεται για μια επιχείρηση που διαχειρίζεται εμπορεύματα. Όταν μια επιχείρηση διαχειρίζεται πνευματικό και πολιτισμικό πλούτο, όπως ένας εκδοτικός οίκος, ο κοινός σκοπός αυτής της επιχείρησης και της κοινωνίας πρέπει να είναι «να αυξήσουμε τους αναγνώστες». Αυτός είναι ο βαθύτερος στόχος αυτού του project. Να αλλάξω γνώμη σε κάποιον που θεωρεί τα βιβλία χάσιμο χρόνου. Να ωθήσω έναν νέο που είναι γαντζωμένος σε ένα smartphone, να χρησιμοποιήσει διαφορετικά τον δημιουργικό-ψυχαγωγικό του χρόνο. Στο αρχικό ερώτημα, αν το project «Clue Story» θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από εκδοτικούς οίκους, η απάντηση είναι σαφώς «ΝΑΙ».

Ακόμη και αν η διατήρηση της κλασικής μορφής του βιβλίου είναι κάτι που όλοι οι ρομαντικοί θα ευχόμασταν, το μέλλον του βιβλίου είναι ψηφιακό. Το Clue Story πάει την ψηφιοποίηση ένα βήμα παραπέρα, βάζοντας τον αναγνώστη μέσα στο βιβλίο και δίνοντάς του ενεργό ρόλο στην εξέλιξή του.

Ποια είναι η Νο1 δυσκολία, στη δημιουργία ενός project σαν το δικό σας;

Και εσύ και εγώ και όποιος διαβάζει τώρα αυτή τη συνέντευξη, ζούμε στην ίδια χώρα. Η Νο1 δυσκολία όλων μας είναι το κεφάλαιο και το δυσμενές περιβάλλον. Όσο δεν υπάρχουν κινητήριες δυνάμεις και φυσικά όσο η αγοραστική δύναμη των ανθρώπων συρρικνώνεται, κάθε δημιουργία, κάθε σκοπός, κάθε ιδέα θα είναι πιο δύσκολο να υλοποιηθεί και να επιτύχει. Η Νο2 δυσκολία, είναι η ανεύρεση σωστών συνεργατών μέσα σε αυτή τη θολή, δυσοίωνη πραγματικότητα. Παρ’ όλα αυτά, όσο υπάρχει έμπνευση, νέες ιδέες και ελληνικά μυαλά σε εγρήγορση… It Is Possible!

Μέχρι τώρα «τρέχετε» το project με δικά σας κεφάλαια ή έχετε λάβει κάποια εξωτερική χρηματοδότηση; Και ποια είναι τα πλάνα σας πάνω σε αυτό το κομμάτι;

Ολόκληρη η χρηματοδότηση γίνεται με ίδια κεφάλαια, εκτός από τη συμμετοχή ενός χορηγού σε έναν προωθητικό διαγωνισμό.

Αυτή τη στιγμή έχω συνάψει συνεργασίες αορίστου χρόνου σε ό,τι αφορά το εκδοτικό κομμάτι του project και θα πορευθώ με αυτές μέχρι να υπάρξει σύμπνοια απόψεων με κάποιον οίκο που δεν θα έχει την προαναφερθείσα επιχειρησιακή στρατηγική. Στο ψηφιακό κομμάτι, η εφαρμογή Clue Story πηγαίνει καλά και οι κριτικές είναι ενθαρρυντικές. Έχω ήδη δημιουργήσει άλλα 3 βιβλία Clue Story (εκ των οποίων ένα κόμικ για παιδιά),  που στηρίζονται στην ιδέα της διαδραστικής ανάγνωσης με γρίφους. Η μετατροπή τους σε παρόμοιες ή καλύτερες εφαρμογές θα εξαρτηθεί από την ανεύρεση κατάλληλων συνεργατών.

Τελικά, μπορεί να υπάρξει καινοτομία παντού; Ακόμα και σε πολύ κλασικά πεδία όπως αυτό του βιβλίου

Επιβάλλεται. Καινοτομία ίσον εξέλιξη. Στα κλασικά πεδία είθισται να κρατάμε μια επιφυλακτική στάση απέναντι στην καινοτομία. Φοβόμαστε πως η εξέλιξη θα επηρεάσει αρνητικά μια ηθική ή πνευματική αξία (όπως το βιβλίο) και συχνά κατηγορούμε την τεχνολογία ως υπεύθυνη της παρακμής αυτών των αξιών. Στην πραγματικότητα, η αιτία της παρακμής είναι η παιδεία μας, η τεμπελιά μας, η οικειοθελής απομάκρυνσή μας από το πνεύμα. Η παραδοχή αυτής της διαπίστωσης είναι εξαιρετικά επίπονη, γι’ αυτό οι περισσότεροι δεν θα το παραδεχτούν, θα κάτσουν στον καναπέ τους και θα ανοίξουν την τηλεόρασή τους. Οι υπόλοιποι, θα ανοίξουν ένα βιβλίο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − 5 =