αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ άνθρωπος αυτός «έχτισε» μια εταιρία 18 εκατ. δολαρίων. Προτίμησε να πουλήσει το σπίτι του και όχι να πάρει χρηματοδότηση

Ο άνθρωπος αυτός «έχτισε» μια εταιρία 18 εκατ. δολαρίων. Προτίμησε να πουλήσει το σπίτι του και όχι να πάρει χρηματοδότηση

Συνεχώς ακούμε ιστορίες, για εταιρίες που «σήκωσαν» πολλές χιλιάδες ή εκατομμύρια ευρώ, και τελικά κατάφεραν να φτάσουν στην μεγάλη επιτυχία. Αρκετές φορές μάλιστα, η ανάπτυξη ήταν πολύ γρήγορη. Τώρα θα δούμε μια διαφορετική ιστορία. Ενός ανθρώπου που ανέπτυξε μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων, πηγαίνοντας από έναν… εναλλακτικό δρόμο.

Ο Daniel McCarthy είναι σήμερα ιδρυτής και CEO της Musicbed- μια επιχείρηση αδειοδότησης μουσικής για σκηνοθέτες, διαφημιστές και εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Ο ίδιος, σε άρθρο του στο Entrepreneur.com, παραθέτει το πως κατάφερε να αναπτύξει μια «χρυσή» εταιρία, χωρίς να πάρει χρηματοδότηση από επενδυτές. Και όπως λέει μάλιστα, μπορείς να το κάνεις και εσύ, αρκεί να ακολουθήσεις 5 βήματα.

1- Βρες ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεις και δώσε λύση: «Δεν κοίταξα πρώτα τα χρήματα» ξεκαθαρίζει ο McCarthy. Έχοντας δουλέψει στο πεδίο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, το Νο1 πρόβλημα που διαπίστωσε, ήταν ότι δεν είχε πρόσβαση σε καλή μουσική, με χαμηλές τιμές. Έτσι ώστε να την αγοράσει και να την χρησιμοποιήσει π.χ. σε σποτς. Οι «βιβλιοθήκες» είχαν είτε κακή μουσική, είτε ήταν πολύ ακριβές. Ο ίδιος δεν ήξερε τίποτα από τη μουσική βιομηχανία. Τι έκανε: ξεκίνησε να κλείνει μη αποκλειστικές συνεργασίες με μουσικούς. Έτσι ώστε να μαζέψει αρκετούς. Σιγά-σιγά το brand του έγινε γνωστό και οι μουσικοί έρχονταν πιο εύκολα.

2- Μην πάρεις χρήματα από επενδυτές μόλις ξεκινήσεις (ή μην πάρεις καθόλου): Οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες ψάχνουν αμέσως για κάποιον άλλο, ο οποίος θα επενδύσει χρήματα στο project τους. Δεν επενδύουν οι ίδιοι. ‘Η δεν έχουν να επενδύσουν. Ο McCarthy δεν πήγε σε αυτή τη λογική. Πούλησε το μόνο περιουσιακό στοιχείο που είχε. Το σπίτι του. Με τα 25.000 δολάρια που μπήκαν στην τσέπη του, ξεκίνησε την επιχείρηση του.

«Εάν είχα πάρει αμέσως χρηματοδότηση από τους επενδυτές, ίσως θα χρειαζόταν να αποδείξω ότι το Musicbed θα ήταν βιώσιμο πολύ γρήγορα. Και θα είχαμε αποτύχει πριν ακόμα βγούμε από την ‘πύλη’. Χρησιμοποιώντας τα δικά μου χρήματα, μας επέτρεψε να ‘χτίσουμε’ αργά» εξηγεί.

3- Ξεκίνα από κάπου: Η Musicbed βγήκε στην αγορά, όμως γνώριζε ότι δεν μπορεί να «χτυπήσει» μεγάλους πελάτες. Διέθετε μόλις 35 μουσικούς στις λίστες της, και ποιος θα αγόραζε μουσική από μια άγνωστη εταιρία; Έτσι η ομάδα άρχισε να συνεργάζεται με ανθρώπους που ήθελαν βίντεο για τον γάμο τους (τους παρείχε την μουσική), και επίσης με άλλα άτομα που ήθελαν μη κερδοσκοπικά βίντεο. Στη συνέχεια άρχισε να ανεβαίνει. Και κατάφερε να μπει στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο και σε βιντεοπαιχνίδια. Όλα ήταν μέρος του πλάνου. Αλλά πάντα πρέπει από κάπου να ξεκινήσεις.

4- «Χτίσε» υπομονετικά: «Εάν είχαμε χρηματοδότηση, θα μπορούσαμε να προσλάβουμε περισσότερους ανθρώπους αμέσως, να δελεαστούμε κορυφαίους μουσικούς, να χτυπήσουμε τους ιδανικούς πελάτες μας και να δημιουργήσουμε μάρκετινγκ από την πρώτη μέρα», λέει αρχικά ο McCarthy. Ωστόσο, ο ίδιος είχε δει πολλά χρήματα να «καίγονται» με αυτόν τον τρόπο. Δεν ήθελε να πέσει στην παγίδα. Προτίμησε να πάει από το πιο αργό μονοπάτι. Του πήρε τελικά 6 χρόνια για να φτάσεις σε μεγάλα έσοδα. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, έπαιξαν αρκετοί φίλοι που του άνοιξαν πόρτες. «Όταν δεν υπάρχει χρηματοδότηση, οι φίλοι είναι πιο σημαντικοί από ποτέ να παρέχουν συνδέσεις, δικτύωση και βοήθεια», τονίζει.

5- Κράτα τον έλεγχο της εταιρίας σου: Όπως επισημαίνει ο ιδρυτής της Musicbed, αυτό που δεν καταλαβαίνουν αρκετοί νέοι επιχειρηματίες, είναι ότι όταν ένας επενδυτής μπαίνει στην εταιρίας σου, χάνεις τον έλεγχο εσυ. Ο έλεγχος περνά… σε άλλα χέρια. «Οι επενδυτές θέλουν μια ‘επιστροφή’. Οι νεοσύστατες εταιρείες που χρηματοδοτούνται από VC έχουν ένα ΔΣ που τους ωθεί να αναπτυχθούν- ακόμη και όταν η ανάπτυξη μπορεί να μην είναι πάντα η καλύτερη για την εταιρεία», λέει ο McCarthy. Υποστηρίζει ότι με το δικό του πλάνο, είχε πάντα τον έλεγχο. Ρίσκαρε εκεί που έκρινε ότι ήταν σωστό, και πάταγε «φρένο» επίσης εκεί που πίστευε ότι χρειαζόταν. Κάπως έτσι έφτιαξε μια εταιρία που σήμερα έχει αξία 18 εκατ. δολαρίων. «Περισσότερα χρήματα μπορεί να σημαίνουν μεγαλύτερα λάθη», καταλήγει. Και δεν μετανιώνει για το μονοπάτι που επέλεξε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 − 7 =