αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟριστικό: Δεν θα έχουμε ιδιώτες οδηγούς μέσω Uber στην Ελλάδα

Οριστικό: Δεν θα έχουμε ιδιώτες οδηγούς μέσω Uber στην Ελλάδα

Μόνο με άδεια, μόνο με ταξί και μόνο αφού έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς θα μπορούν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβρη εταιρείες όπως η Uber.

Σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργικό συμβούλιο και θα ψηφιστεί εντός διμήνου, βάζει τέλος στο σημερινό καθεστώς λειτουργίας εταιρειών πως η Uber, που ανταγωνίζονται τα ταξί με χρήση τεχνολογικών εφαρμογών και με ιδιώτες οδηγούς.

Σημεία του σχεδίου νόμου παρουσίασε χθες ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.) Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος επιτέθηκε με βαρύτατους χαρακτηρισμούς τόσο κατά της Uber, όσο και της ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας που θεωρεί πως τη στηρίζει. Ο κ. Λυμπερόπουλος μίλησε για μια ακόμα φορά για «διαπλοκή» και για «τεράστια φοροδιαφυγή» μέσω της λειτουργίας εταιρειών όπως η Uber.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί υποστήριξε πως ο γενικός εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με πρόσφατη εισήγησή του, κλείνει «τα παράθυρα» στη λειτουργία της Uber. Κατά τον γενικό εισαγγελέα, η πλατφόρμα Uber δεν διέπεται από την αρχή της ελεύθερης παροχής ψηφιακών υπηρεσιών (της Κοινωνίας της Πληροφορίας), αλλά η δραστηριότητά της εμπίπτει στις δεσμεύσεις τομέα των μεταφορών, όπου η κατοχή αδείας μεταφοράς είναι υποχρεωτική. Σήμερα η εταιρεία παρέχει και στην Ελλάδα υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών χωρίς τις σχετικές άδειες, χωρίς πιστοποιημένους οδηγούς και χωρίς να εκδίδει άμεσα παραστατικά.

Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργικό συμβούλιο και θα ψηφιστεί μέσα στον Σεπτέμβριο. Όπως σημειώνει το Euro2day.gr, αυτό προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μπορούν να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρείες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (δηλαδή μόνο με ταξί). Μάλιστα οι εταιρείες πρέπει να έχουν συγκεκριμένους οδηγούς, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια.

Σημειώνεται πως οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου δεν επηρεάζουν μόνο την Uber αλλά και εταιρείες όπως η Beat (πρώην Taxibeat, που εξαγοράστηκε από τη γερμανική MyTaxi), καθώς θα πρέπει και αυτές να υπογράψουν τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς. Σε αντίθεση με την Uber, η Beat χρησιμοποίησε από την αρχή μόνο επαγγελματίες οδηγούς ταξί, αλλά τώρα θα κληθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νόμου προκειμένου να αδειοδοτηθεί.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα τόσο για τις εταιρείες, τους οδηγούς Ι.Χ. και τους πελάτες που χρησιμοποιούν μη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. Ετσι, την πρώτη φορά που θα εντοπιστεί μια τέτοια εταιρεία να παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς με Ι.Χ. θα πληρώνει πρόστιμο 50.000 ευρώ (ο πελάτης 5.000 ευρώ), τη δεύτερη φορά 100.000 ευρώ και την τρίτη φορά οι διαδικτυακοί πάροχοι θα μπλοκάρουν την ηλεκτρονική της διεύθυνση, ώστε να μην μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία.

Η διοίκηση της ομοσπονδίας υποστηρίζει πως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης είτε υπάρχουν δικαστικές προσφυγές και αποφάσεις ή προωθούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες κατά της Uber, είτε έχει ήδη εκδιωχθεί. Η εταιρεία βρίσκεται εκτός και από μεγάλες αγορές όπως ο Καναδάς, η Κίνα, η Ινδία κ.λπ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × two =