αρχικηVIRALΟι 5 απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την μνήμη σου

Οι 5 απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την μνήμη σου

Νιώθεις ότι ξεχνάς και ότι η μνήμη σου σε εγκαταλείπει; Μήπως η πολυάσχολη και γεμάτη άγχη ζωή μοιάζει να διαγράφει τις αναμνήσεις σου; Τι να κάνεις για να νιώσεις και πάλι καλά;

Όλοι λίγο-πολύ έχουμε νιώσει σε στιγμές πως οι δυνάμεις του μυαλού μας έχουν αρχίσει να μας εγκαταλείπουν. Αν η έλλειψη ύπνου, η -συνειδητή ή ασυνείδητη- αδιαφορία για τη σωματική και ψυχική σου υγεία και ο “κακός” τρόπος ζωής έχουν επηρεάσει και τη δική σου μνήμη, δες τι μπορείς να κάνεις, ώστε ενδεχομένως να τη βελτιώσεις:

Βρες τον «μαγικό αριθμό» στον ύπνο σου

Αν και δεν είναι πάντα εύκολο να κοιμηθούμε καλά, οι ειδικοί λένε ότι ένας καλός ύπνος μάς ξεκουράζει και μας ανανεώνει και συν τοις άλλοις, ενισχύει τη μνήμη μας. Πώς θα καταφέρεις να εξασφαλίσεις καλύτερο ύπνο; Ξεκίνα απόψε, δοκιμάζοντας να ξαπλώσεις 30 λεπτά νωρίτερα στο κρεβάτι από ό,τι συνήθως και κάθε μέρα πρόσθετε λίγα λεπτά περισσότερης ώρας αφιερωμένης στον ύπνο, μέχρι την ημέρα που θα νιώσεις ότι το κορμί σου έχει ακριβώς την ενέργεια που χρειάζεται. Σημείωσε πόσες ώρες κοιμήθηκες το προηγούμενο βράδυ και φρόντισε από εκείνη τη στιγμή, να τις συμπληρώνεις κάθε νύχτα.

Καθάρισε το μυαλό σου

Αυτή είναι μία συμβουλή που μπορείς να εφαρμόσεις στιγμιαία: Πριν ξεκινήσεις μία εργασία ή μία δραστηριότητα στην οποία γνωρίζεις ότι θα κληθείς να θυμάσαι πληροφορίες, φρόντισε να δώσεις στον εαυτό σου 2 λεπτά χαλάρωσης τα οποία θα ενισχύσουν το μυαλό μας. Ειδικότερα, κλείσε τα μάτια και πάρε βαθιές αναπνοές. Πρόκειται για μία τακτική η οποία μειώνει το στρες και καθαρίζει το μυαλό -δύο παράγοντες οι οποίοι συνδέονται από μελέτες με την ενίσχυση της ικανότητας του εγκεφάλου να λάβει και να επεξεργαστεί καινούριες πληροφορίες.

Εκπαίδευσε το μυαλό σου να συγκεντρώνεται

Μπορεί να μην είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, καθώς το μυαλό ξεχνιέται και ταξιδεύει. Ωστόσο, καλό θα ήταν να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου όποτε βρίσκεται αντιμέτωπος με καταστάσεις στις οποίες λαμβάνει πληροφορίες, να αποκλείει τους εξωτερικούς «θορύβους» και να συντονίζεται μόνο στα σημαντικά γεγονότα και τις πληροφορίες. Ακόμα και η προσπάθεια συγκέντρωσης λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τον εγκέφαλο, βοηθώντας τον να συνδέει και να αποθηκεύει τις πληροφορίες καλύτερα, βελτιώνοντας την απόδοση και λειτουργία της μνήμης.

Γυμνάσου με… καθυστέρηση

Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μελέτες σχετικά με το πώς η σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει τη λειτουργία του μυαλού. Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως η μνήμη του εγκεφάλου λειτουργεί καλύτερα, όταν αφήνεις να περάσουν 4 ώρες μετά τις πληροφορίες που έλαβες. Η “καθυστερημένη γυμναστική” μπορεί να ενισχύσει την μνήμη μας.

Πιες καφέ

Η καφεΐνη μπορεί να βελτιώσει κάποιες μορφές μνήμης και σε κρατά σε εγρήγορση, ενώ μελέτες την έχουν συνδέσει και χαμηλότερη πιθανότητα εμφάνισης συμπτωμάτων της νόσου Αλτσχάιμερ. Ωστόσο, μην το παρακάνεις με τις κούπες του καφέ. Μία – δύο την ημέρα, είναι ό,τι πρέπει.

Πηγή: Pathfinder.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − 9 =