αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 3 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στο εαυτό σου, για να καταλάβεις αν η startup σου μπορεί να σαρώσει

Οι 3 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στο εαυτό σου, για να καταλάβεις αν η startup σου μπορεί να σαρώσει

Υπάρχει επιστημονική εξήγηση για το γεγονός ότι τόσοι πολλοί επιχειρηματίες αναφέρονται στις επιχειρήσεις τους ως «τα μωρά» τους.

Σε μια πρόσφατη μελέτη, Φιλανδοί ερευνητές βρήκαν ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα των επιχειρηματιών καθώς κοιτούσαν φωτογραφίες των επιχειρήσεών τους ήταν παρεμφερής με εκείνη των γονέων όταν κοιτούν τα παιδιά τους.

Η είδηση αυτή δεν πρόκειται να προκαλέσει έκπληξη σε πολλούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Αλλά επιβεβαιώνει και την πεποίθησή μου ότι πολλά από τις κορυφαία εμπορικά σήματα παραπέμπουν σε ζωντανά πλάσματα – σε κάτι που έχει ζωή, που αναπνέει.

Όταν αξιολογώ επιχειρηματικές ιδέες που μπορεί δυνητικά να υλοποιήσω ως ιδιοκτήτης ή ως επενδυτής – ιδιαίτερα στα πλαίσια μιας startup καταναλωτικών προϊόντων – υπάρχουν τρία κριτήρια που χρησιμοποιώ:

1. Μπορείς να ζωντανέψεις την ιδέα αυτή;
Με το ρήμα «ζωντανεύω» δεν εννοώ φυσικά ότι μπορείς να εμφυσήσεις πραγματική ζωή σε μια ιδέα. Εννοώ το εξής: Μπορείς να δημιουργήσεις μια ελκυστική καταναλωτική εμπειρία γύρω από την ιδέα αυτή; Οι άνθρωποι λατρεύουν μια συνολικά θετική εμπειρία. Τους αρέσει να μπαίνουν σε καταστήματα με πωλητές που διαθέτουν χαμόγελο και χιούμορ. Ή να καταναλώνουν ένα καθιερωμένο προϊόν με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Μπορείς να βρεις τρόπους για να δημιουργήσεις μια συναισθηματική πρόσδεση με τον χρήστη; Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα.

2. Έχει ψυχή;
Με τον όρο «ψυχή» εννοώ τη βαθύτερη αξία, το βαθύτερο νόημα. Δεν αναφέρομαι στην εταιρική κοινωνική ευθύνη ή στη φιλανθρωπία. Το βασικό ερώτημα είναι: Χρειάζεται ο κόσμος πραγματικά το προϊόν ή τη δραστηριότητά σου; Θα ήταν χειρότερα τα πράγματα για την κοινωνία αν δεν είχε υπάρξει ποτέ η εταιρεία σου; Είναι εξαιρετικά σημαντικό να είστε σε θέση να απαντήσετε στο ερώτημα αυτό. Πρέπει κάποιος να μπορεί να αντλήσει πραγματικό όφελος από το προϊόν σας.

3. Μπορεί να δημιουργήσει μια κοινότητα;
Ένα τελικό ερώτημα αφορά το κατά πόσο είναι δυνατόν να δημιουργηθεί μια κοινότητα γύρω από το προϊόν ή την ιδέα σας. Μπορούν οι άνθρωποι να το διαμοιραστούν; Μπορούν να γνωρίσουν άλλους ανθρώπους μέσω της ιδέας αυτής; Αν ναι, τότε το δυναμικό της είναι πραγματικά μεγάλο. Δεν είναι ανάγκη οι άνθρωποι να συναντιούνται πρόσωπο-με-πρόσωπο κατά τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Αρκεί να παράγεται …θόρυβος, να γίνεται σούσουρο γύρω από αυτό που προσφέρετε, να υπάρχει ενθουσιασμός, και να μπορεί να διαμοιραστεί (είτε χέρι-με-χέρι, είτε ψηφιακά).

Οι καταναλωτές είναι «προγραμματισμένοι» ώστε να έλκονται από ένα ανθρώπινο στοιχείο – κάτι με ζωή, με ψυχή, με κοινότητα. Οι εταιρείες που επενδύουν σε αυτά τα στοιχεία συνήθως πετυχαίνουν.

Πηγή: Fortune Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

six + three =